Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Hampprotein. Enlighten me!

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-11, 18:16   #1
Sonja Sockersöt
Hjuleglede
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.120
Sonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de flesteSonja Sockersöt er kulere enn de fleste
Standard

...

...


Sist redigert av Sonja Sockersöt : 21-02-18 kl 23:59.
Sonja Sockersöt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 08:48   #2
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hampprotein -Enlighten me!

Jeg har både frø og protein, bruker det foreløpig i grøt, musli og smootie

Frøene har jeg bare prøvd i musli foreløpig.

Jeg har brukt det i pannekaker også, det mister nok litt næringstoffer ved oppvarming men er fortsatt sunt

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 09:05   #3
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hampprotein -Enlighten me!

Jeg har ikke fått kjøpt meg det enda men skal. Jeg må også bruke det som proteinkilde, feks i smoothies. Omega-stoffer får jeg i meg via Udos Choice uansett, men hampprotein skal visstnok være en bra proteinkilde.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 17:11   #4
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hampprotein. Enlighten me!

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Smaker det noe eller er det så å si nøytralt på smak?

Tror ikke det smaker så veldig godt alene, men jeg synes ikke det ødelegger noe på smak ihvertfall når man bruker det i mat

Mulig det går på mengden

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 17:30   #5
Acsa
Audacious
 
Acsa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: The immoral high ground
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hampprotein. Enlighten me!

Frøene smaker nøtteaktig, jeg synes de er kjempegode. Jeg bruker dem i brød og knekkebrød.

Hampprotein bruker jeg i smoothie, det gir en litt kornete konsistens men ikke plagsomt mye. Sær farge, ok smak.

__________________
2001&2005
Acsa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 18:09   #6
Ema
Bør lage seg en tittel selv
 
Ema sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Innlegg: 1.663
Ema er populærEma er populærEma er populærEma er populærEma er populær
Standard

Sv: Hampprotein. Enlighten me!

Gojibærene kan brukes i smoothies, muffins og kaker, hjemmelaget sjokolade og sikkert i masse annet også.

Ema er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 18:16   #7
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hampprotein. Enlighten me!

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Tusen takk for svar! Da må jeg nok bestille begge deler og prøve meg litt frem.
Og mens jeg kommer på det: Jeg har en pose Gojibær stående. Hva kan jeg bruke dem til?

Jeg bruker gojibær i musli/grøt hver dag. Kjempe godt.

Har også brukt dem i lavkarbo-brød

Ellers synes jeg de er gode i salater og mandelkuler

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 19:08   #8
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hampprotein. Enlighten me!

Opprinnelig lagt inn av Autofil, her.

Har du tips til hva som er godt om man skal lage müsli selv? Mye av det som er å få kjøpt er fullt av sukker, og det vil jeg ikke ha. Kjøpte kjempegod sukkerfri müsli i løsvekt på en svær superfoodish sjappe i Kristianstad, men nå er det litt for lenge til jeg kommer meg dit igjen.

Jeg bruker bare diverse korn, kjøper ikke ferdigblandet lenger uansett hvor lite sukker det er jeg.

Jeg blander bare litt av det jeg har i skapene.

Gojibær
hamp frø
havregryn
puffet bokhvete
bokhvete
hakkede nøtter
hakket tørket frukt



Jeg kjøpte noe skikkelig gode crunshgreier på helsekost - var nok noe sukkergreier i de, men ikke vanlig sukker da - søtning av noe slag. Det finnes endel på helsekost som er bra.
Kommer ikke på i farten hva jeg bruker jeg, skal se litt i skapet etterpå

Så bruker jeg alltid bær eller granateple, oppskjært frukt eller noe - kommer helt ann på hva jeg har for hånden

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:14   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 38.003
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hampprotein. Enlighten me!

Gojibærene er da forferdelig tørre og harde? Skal de bløtlegges?

Hvor kjøper man hampprotein?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:20   #10
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hampprotein. Enlighten me!

Jeg kommer til å kjøpe hampprotein på iHerb.com, jeg kjøper alt derfra, elsker den siden. Latterlig billig både på frakt og generelle priser. Jeg kjøper ALDRI Udos Choice fra noe annet sted lenger. Halv pris der inne!

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 20:27   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.513
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hampprotein. Enlighten me!

Men er det fettsyrer i hampproteinet? Jeg trodde det bare var i frøene. Jeg er ikke så begeistret for proteinpulver i noen form, men hampfrø er godt. Jeg liker best de uten skall. Skallet setter seg bare fast i tennene, og forhindrer smaken å komme ut.

Kg bruker frøene i salat, musli og eggerøre.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-11, 22:18   #12
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hampprotein. Enlighten me!

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Gojibærene er da forferdelig tørre og harde? Skal de bløtlegges?

Hvor kjøper man hampprotein?

Ja, de kan bløtlegges. Jeg pleier ikke gjøre det jeg da, fordi jeg liker de sånn, men de blir jo fort litt bløte når man har i veske i muslien da

I brød/scones og sånn så mykner de til, pga varmen.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no