Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Norske sanger - representere Norge i utlandet

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-11, 22:11   #21
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.333
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norske sanger - representere Norge i utlandet

Jaiz. 18 år siden, og jeg fniser fortsatt av den geita.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:11   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norske sanger - representere Norge i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Nei, men du veit, stive bein som stikker ut til alle kanter...


Jada. Jeg prøvde å være morsom.

:så for meg levende geit i hattehyllen, akkompagnert av misfornøyd kabinpersonale:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:12   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.333
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norske sanger - representere Norge i utlandet

I know!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:13   #24
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.425
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norske sanger - representere Norge i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Da har du ikke fulgt helt med i timen. Mari Boine er en av våre verdensstjerner innen world music.

Ah! Trodde kanskje det var en type dessert, jeg. Så for meg tilslørte bondepiker eller noe.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:14   #25
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.355
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norske sanger - representere Norge i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ah! Trodde kanskje det var en type dessert, jeg. Så for meg tilslørte bondepiker eller noe.




Den må jeg huske.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:14   #26
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.333
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norske sanger - representere Norge i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ah! Trodde kanskje det var en type dessert, jeg. Så for meg tilslørte bondepiker eller noe.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:16   #27
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.564
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norske sanger - representere Norge i utlandet


Mari Boines nettside, og var på Skavlan og et annet nrk-program nylig.
Forresten - samleskiva fikk terningkast 6 i VG nettopp.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:21   #28
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.425
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norske sanger - representere Norge i utlandet

Nei, nå har jeg hørt litt Mari Boine på you-to-be, og ser at det skal vi iallfall IKKE ha med. Og jeg skal neppe høre henne igjen.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:39   #29
M&M
Superduper
 
M&M sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 1.241
M&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smartM&M imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Norske sanger - representere Norge i utlandet

Jeg klarte å lure polakker til å tro at Rosenborgsangen var Norges nasjonalsang! De syntes den var så flott, og enkel og synge med på; "Å hei og hei og hei og håå..." Litt polsk vodka innabords da...
Vedr. sanger kommer det litt an på settingen da...
Du kan jo alltids slå til med "Eg heiter Håvard Hedde"

Mange norske artister som har mye bra da! Kommer i farten på sånn type; Øystein Sunde, Gitarkameratene, Sissel Kyrkjebø, Åge Aleksandersen, Bjørn Eidsvåg, Unni Wilhelmsen, Marius Müller, Vamp...

Av norsk mat har en bl.a; Grandiosa og fiskeboller + de som er nevnt før...

__________________
M(-04)&M(-07)
M&M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:42   #30
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.425
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norske sanger - representere Norge i utlandet

Sitter og hører på endel Sunde-sanger akkurat nå, faktisk. Hest er best, og jeg komemr ikke på nettet er mine favoritter, men de egner seg kanskje ikke helt.


Grandiosa og fiskeboller, ja. Det skulle tatt seg ut.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 26-03-11, 22:48   #31
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.162
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Norske sanger - representere Norge i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ah! Trodde kanskje det var en type dessert, jeg. Så for meg tilslørte bondepiker eller noe.


Men Mari Boine gir jo anledning til å fortelle om samer og deres stilling i Norge før og nå.

Jeg pleide å synge Håvard Hedde da jeg bodde i utlandet i tenårene, men dette var jo før internettet. Jeg kunne finne på å spilt "Fairytale" av Alexander Rybak.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 19:52   #32
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.425
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norske sanger - representere Norge i utlandet

Mer informasjon. Det er til allsang. Læreren har et særdeles dårlig forslag, men jeg føler ikke at jeg topper han så veldig med å komme med "jeg gikk en tur på stien".

Drar om 1,5 døgn nå.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 02-04-11, 23:18   #33
hildeje
Superaktiv
 
hildeje sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 407
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Sv: Norske sanger - representere Norge i utlandet

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Ah! Trodde kanskje det var en type dessert, jeg. Så for meg tilslørte bondepiker eller noe.

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 20:22   #34
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.867
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Norske sanger - representere Norge i utlandet

Per Spelmann pleier å slå veldig an, den er enkel samtidig som den høres veldig... Folklorete ut......

Har hatt endel utvekslingsstudenter som syns Vestlandslefse er virkelig fabelaktige greier. Den kan du jo ta med tørr og smøre der borte eller ta med frossen...... Litt fenalår og brunost så har du et helt måltid.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 23:48   #35
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.425
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Norske sanger - representere Norge i utlandet

Takk for tips, men jeg kom hjem fra turen for en måneds tid siden nå.

Det endte med at vi sang Forelska i lærern, siden det tross alt var en samling av lærerstudenter.

__________________
05 og 07
Elise er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no