Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Mørkerommet

Hvilket digitalt speilreflekskamera skal jeg velge da? (noen spørsmål)

Mørkerommet Fotoforum. For diskusjon av kamera, utstyr og teknikker. Hvordan ta bedre bilder, og riktig etterbehandling.

 
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-03-07, 10:47   #4
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilket digitalt speilreflekskamera skal jeg velge da? (noen spørsmål)

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

2. Jeg er ikke veldig god til å fotografere, og kommer nok til å bruke automatikken veldig mye. Finnes det noen kompaktkameraer som er på høyde når det gjelder billedkvalitet, og som egner seg til å eksperimentere med?

Neppe.

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

4. Jeg kikker litt på Nikon også. Hvilke digitale Nikonkameraer er kompatible med linser tilhørende et gammelt manuelt speilreflekskamera?

Alle (med forbehold, se senere innlegg). Ta med objektivene i butikken og spør.

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

5. Hva burde jeg kjøpe?

Gå i butikken og kjenn på dem. Jeg syns f.eks at Nikonmodellene jeg har holdt i ligger bedre i hånden enn Canon sine, men det er en smakssak. Og som vanlig i disse trådene vil jeg oppfordre til å se på Nikon D40, den koster lite, og kit-linsen har fått veldig god omtale. Jeg ville ha kjøpt en D40 hvis jeg skulle ha et rimelig kamera nå. Hvis du har gode Nikon objektiver fra før, og har råd til å betale noen tusen ekstra, bør du også seriøst vurdere en Nikon D80. Ellers er jo Canon 400D standardvalget for tiden. Der er ikke kit-linsen regnet for å være veldig god; kjøp i så fall noe bedre.

Ben "snap" Murphy


Sist redigert av Benmurphy : 07-03-07 kl 13:10. Årsak: rettet feil
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
 


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no