Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kjøper du gaver til partners slekt?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Kjøper du gaver til din partners side av slekten eller gjør han/hun det selv?
Jeg er kvinne og jeg kjøper alt av gaver til den andre siden av slekten 57 32,39%
Jeg er mann og jeg kjøper alt av gaver til den andre siden av slekten 2 1,14%
Jeg er kvinne og jeg hjelper til å kjøpe gaver til den andre siden av slekten 70 39,77%
Jeg er mann og jeg hjelper til å kjøpe gaver til den andre siden av slekten 1 0,57%
Jeg er kvinne og jeg kjøper stort sett ikke noen gaver til den andre siden av slekten 42 23,86%
Jeg er mann og jeg kjøper stort sett ikke noen gaver til den andre siden av slekten 0 0%
Har ikke partner eller har partner av samme kjønn 4 2,27%
Dustepoll! 0 0%
Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-03-11, 17:22   #1
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?

Min mann er flinkere på å kjøpe gaver enn hva jeg er. Han kjøper til sin side og jeg til min, men det skjer jo at vi gjør det sammen.

(Spørsmålet var ikke ment som et økonomisk spørsmål).

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 17:24   #2
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 184
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper det meste av gaver her i huset, men mannen tar noen selv også.

Det som irriterer oss mest er faktisk broren hans som et par dager før jul og bursdag ber oss om å fikse presanger både til oss og resten av familien sørpå, slett ingen beskjed om hva som skal kjøpes og som kun unntaksvis sender oss penger i etterkant. Da vi et år forsøkte å nekte bare ignorerte han svaret vårt.

Gammel 14-03-11, 17:58   #3
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, stort sett, men det hender jeg sier at mannen må ta ansvar for en gave eller to på hans side. Svigerfar fikk derfor gaven sin i februar i år.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 18:24   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper en god del av gavene - mest fordi jeg liker å kjøpe gaver og anser kveldene med gavekjøp som "frikvelder" - og Che legger barn. Fin-fin deal.

Gammel 14-03-11, 18:25   #5
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg ordner dessverre det meste. Er ganske lei av det, men mannen er en surrebukk av dimensjoner når det gjelder gaver.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 18:26   #6
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper alt som har med gaver å gjøre - inkludert gaver til meg sjøl, fra min mann, om jeg insisterer på å få en.

Gammel 14-03-11, 18:36   #7
sologmåne
Aktiv

Medlem siden: Apr 2008
sologmåne har et hav av muligheter foran seg
Standard

Vi deler ganske likt på det, tror jeg. Har ingen plan om hvem som skal kjøpe til hvem, vi tar det litt som det kommer. Jeg husker på bursdagene, og så snakker vi om hva vi skal gi , og så handler en av oss det vi er blitt enige om. Jeg har julegave-oversikten, men vi handler begge to julegaver, også, samme hvilken side av familien det er til.

sologmåne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 19:48   #8
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Hipp som happ og alt ettersom hva som passer seg der og da.

Gammel 14-03-11, 20:03   #9
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg svarte at jeg ikke kjøper gaver til partners slekt, sånn før jeg kom til det svaralternativet som tilsa at min partner er likestilt med ingen partner.

Gammel 14-03-11, 20:11   #10
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Jeg kjøper aldri gaver til svigerfamilien, men mannen kjøper av og til gaver til min familie. Han er mye flinkere til å legge merke til hva folk trenger og å kjøpe gode gaver enn jeg er, derfor blir det sånn.

Gammel 14-03-11, 21:03   #11
Kula
Trallallaa

Kula sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Viken
Kula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smartKula imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja det gjør jeg. Vi finner ut sånn ca. hva vi skal kjøpe, og siden jeg liker å dra på shopping og min kjære hater det, blir gavene handlet av meg.

Når sant skal sies så handler vi endel gaver på nett, og da er det litt hipp som happ hvem som bestiller.

Men vi har ikke mange gavene å handle. Det kan kanskje spille en rolle i at jeg synes det er helt greit å handle inn.

Gammel 14-03-11, 21:33   #12
Heddamor

Heddamor sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Jeg ordner så og si alle gaver. Jeg er den som er mest glad i å handle og så er jeg kanskje bittelitt kontrollfreak i hht til gaver. Jeg er nøye på både innhold, innpakning og matchende kort, mannen er ikke helt der.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-03-11, 05:30   #13
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå er jeg hjemmeværende og har tid til å kjøpe gaver. Ergo gjør jeg det. Han kjøper de gavene han har peil på (verktøy etc) uavhengig om det er min eller hans slekt.

Jeg er tilhenger av å gjøre ting enkelt, uavhengig av min slekt og din slekt. Siden jeg har null peiling på verktøy er det naturlig at han fikser det i de tilfellene det er det som skal kjøpes. Hvorfor gjøre det vanskeligere enn nødvendig? Siden jeg synes det er kjekt å shoppe feks babyklær så kjøper jeg det uavhengig av hvem sin side som har fått baby. Og ja, vi er nok ganske tradisjonelle på lyster og interesser, men det funker fint som snus hos oss. Gaver fikses slik som alt annet i forholdet, etter lyst og evner. Der begge mangler lyst & evner løser vi ting i fellesskap (eller ved outsourcing).

Og jeg kjøper ikke gave til meg selv. Den dagen mannen mangled lyst eller evne til å fikse det, den dagen sliter vi mer enn god er.

Gammel 16-03-11, 05:55   #14
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så jeg er ganske enig med Skremmeren etter å ha lest tråden. Det handler ikke om kjønnsrollemønster, men om lyster. Jeg gidder ikke å gjøre ting bare fordi det er forventet av meg. Og mannen er ikke bevistkøs mht datoer selv om det er jeg som kjøper gaven (etter at mannen har spurt om jeg gidder å fikse det, siden jeg er bevistløs mht datoer. ). Vi har vært sammen siden tidenes morgen og mine penger er dine penger og min familie din familie, sånn ca. Og mht ungene er det hipp som happ hvem som kjøper det vi er blitt enige om skal kjøpes.

Den dagen jeg må sette meg inn i verktøy og vite hva svogers (vi har begge søstre) har og ikke har og trenger fordi mannen ikke vil kjøpe til "mine", den dagen blir jeg gretten.

Gammel 14-03-11, 21:35   #15
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg svarte at jeg ikke kjøper gaver til partners slekt, sånn før jeg kom til det svaralternativet som tilsa at min partner er likestilt med ingen partner.

Jeg glemte deg i hvert fall ikke ... Her var det det som finnes av Pelen-rødstrømpe som skrev spørreundersøkelsen så de som har partner av samme kjønn ble i dette tilfelle ikke helt tellende.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 22:25   #16
Carrera
Må man ha en tittel?

Carrera sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Stort sett jeg som kjøper alt av gaver, fordi at jeg koser meg med det, og har bedre tid enn han. Hender at han kjøper noe, hvis det passer slik.

Vi deler ikke opp familien vår i min og hans side.

And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 22:27   #17
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Carrera, her.

Vi deler ikke opp familien vår i min og hans side.

Men det er jo allikevel to sider, da.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-03-11, 22:32   #18
Smash
Impulsiv innimellom

Smash sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Blogginnlegg: 3
Smash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smartSmash imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Stort sett er det jeg som handler, jeg går hjemme og er oftere i butikker enn han. Jeg er bedre på langtidsplanlegging enn han, og kjøper jeg ting jeg kommer over som kan passe godt til en eller annen. Og da spiller det ingen rolle hvilken side av familien gaven passer til.
Vi har felles økonomi, så det er ikke det at han prøver å lure seg unna altså.

Gammel 14-03-11, 23:52   #19
Odelia

Odelia sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Det er jeg som kjøper de aller, aller fleste gavene både til min og hans side. Jeg møtte jo mannen da vi enda var purunge så man kan vel si at jeg overtok gaveansvaret direkte fra svigermor Det gjør meg ingenting siden jeg liker å handle gaver, og ikke liker tanken på at han skal ut og hastekjøpe noe bare fordi han trenger en gave (når jeg kanskje har notert meg noe vedkommende har hatt bruk for i et halvår allerede). Dette er forøvrig en fordeling vi foretrekker så da er vi begge tjent med det

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-11, 09:03   #20
Slettet bruker
Passiv

Standard

Gaver til slekt?
Snodig konsept.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:14.