|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Kjøper du gaver til din partners side av slekten eller gjør han/hun det selv? | |||
| Jeg er kvinne og jeg kjøper alt av gaver til den andre siden av slekten |
|
57 | 32,39% |
| Jeg er mann og jeg kjøper alt av gaver til den andre siden av slekten |
|
2 | 1,14% |
| Jeg er kvinne og jeg hjelper til å kjøpe gaver til den andre siden av slekten |
|
70 | 39,77% |
| Jeg er mann og jeg hjelper til å kjøpe gaver til den andre siden av slekten |
|
1 | 0,57% |
| Jeg er kvinne og jeg kjøper stort sett ikke noen gaver til den andre siden av slekten |
|
42 | 23,86% |
| Jeg er mann og jeg kjøper stort sett ikke noen gaver til den andre siden av slekten |
|
0 | 0% |
| Har ikke partner eller har partner av samme kjønn |
|
4 | 2,27% |
| Dustepoll! |
|
0 | 0% |
| Deltakere: 176. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Vi hjelper hverandre vil jeg si. Som oftes snakker vi litt løst om hva vi skal kjøpe til den ene og den andre, også ordner den som er i nærheten av butikken. I det siste ofte mannen da han kjører forbi et stort kjøpesenter hver dag til og fra jobb. Til jul forsøker vi gjerne å lage en liste, også der blir det litt hipp som happ hvem som handler. Vi pleier å få til en større handletur sammen der det meste ordnes. Når det er sagt har nok jeg mest meninger om gaver til min side av slekten og han til sin. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Lykkelig 3barnsmor:)
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Stort sett så handler jeg med mannen sitt visakort. Syns det er moro jeg
|
|
|
#3 |
|
Lesende
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?
Der er jeg også. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Jeg kjøper eller lager (dvs strikker) alle julegaver til hele slekta enten det er denene eller andre sida. De fleste bursdagsgavene også.
|
|
|
#5 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Frem til denne jula her har jeg hatt og tatt ansvar for alle julegaver og bursdagsgaver både på hans og min side. Det resulterte i en sur sliten dame før jul, siden mye av det andre som hadde med jul å gjøre også falt på den samme dama. Derfor sa jeg ifra sist jul at han fikk ta ansvar for sine egne, og det var veldig deilig å slippe å ha ansvaret for det. Jeg kan synes det er hyggelig å handle gaver, men spesielt før jul syns jeg fort det kan bli litt mer stress rundt gavehandlingen enn jeg liker, og da er det greit å dele på det. Jeg er forsåvidt veldig enig med Filijonka her, og er glad for at jeg har fått skjøvet ansvaret over på den som egentlig har det.
|
|
|
#6 |
|
Drømmer
|
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Vi lager liste i fellesskap å så handler jeg til de fleste stort sett. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Mar 2011
![]() |
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Gaver er et smarbeidsprosjekt i vår familie, finner ut hva vi skal kjøpe i felleskap. Selve innkjøpet blir utført av den som er i nærheten av utsalgstedet |
|
|
|
|
|
#8 |
|
heimføing
|
Ja, det var jo litt underlig. Men siden dere begge er damer, så ender det kanskje med dobbelt opp? Altså at dere begge kjøper til alle?
Just say no. Og hold på det.
Jeg fatter det heller ikke. Men mange vokser kanskje opp med en mor som har ansvaret for alt slikt, og tror det skal være sånn? |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Ringskrømt
|
Frodi man fordeler arbeidsoppgavene, vel? Jeg fatter og begriper ikke at noe så meningsløst som dette kan vekke en indre rødstrømpe hos noen. Jeg liker å handle, han liker ikke å handle. Enkelt og greit. Må man dele alt på midten eller snu det helt rundt for å kunne kalle seg likestilte?
|
|
|
#10 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Jeg kjøper alle gaver, også til meg selv.
|
|
|
#11 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Vi kjøper gaver til familien i fellesskap. Hans eller min? Vi har vært sammen i 18 år, så vi anser det som vår familie og ikke din/min.
|
|
|
#12 |
|
flisespikker
|
Vi har vært sammen i 20 år, men moren min har fremdeles ikke blitt moren hans.
|
|
|
#13 |
|
~~~~~~~
|
|
|
|
#14 |
|
Fortynnet
|
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Akkurat det der er egentlig en av de få tingene der jeg kjenner min indre rødstrømpe. Jeg fatter ikke hvorfor det skal være sånn at kvinner skal ta ansvaret for gaver og det å huske bursdager i svigerfamilien. Det er veldig vanlig. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Jeg husker ikke på bursdager altså. Det tar svigermor seg av |
|
|
|
|
|
#17 |
|
nye muligheter
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Hipp som happ her også. Til jul setter vi opp liste, og handler ut fra denne. Om vi handler sammen eller hver for oss spiller ingen rolle i forhold til hvem vi handler til.
|
|
|
#18 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Aldri. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
wizzzard
|
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Eg gjør det ja, til dei han er onkel til. Oftast aleine, men det har hendt at han blir med.
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Kjøper du gaver til partners slekt?Vi har ikke noen regel, men det blir til at han kjøper til sine og jeg til mine. Vi har helt felles økonomi, så egentlig har det ikke noe å si. |
|
|
|
![]() |
|
|