Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Mer mas om greske øyer. Santorini? Lefkas?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-01-11, 22:20   #1
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mer mas om greske øyer. Santorini? Lefkas?

Ja, vi har funnet ut at vi vil ha kortest mulig reisetid og vil dra rett fra Sola. Santorini. Er det bare en transfer-øy? Er det noe der i det hele tatt? To uker med to barn? Det er fine hoteller. Men det kan ikke bli kjedelig altså. Det skal jo være flott, det er jo der de fleste bilder av greske øyer blir tatt. Og jeg vet at sandstrendene er få og av lava(?). Men mange mener at det er en grunn til at dette først og fremst er en transfer-øy. Jeg vet at det er mange fine øyer i nærheten, men vi orker ikke venting og lange båtturer samme dag som flyturen.

Vi kan også komme oss til Lefkas. Hva er dette, holdt jeg nesten på å si? Kjenner ikke til den øya.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 22:25   #2
Olympia
ræv med ører
 
Olympia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.944
Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Sv: Mer mas om greske øyer. Santorini? Lefkas?

Vi har vært på bryllupsreise på Lefkas, og det var helt fantastisk. Øya er så nære fastlandet at 90% av alle turistene var greske- det var veldig "autentisk gresk" for oss turister, i hvert fall.

Det er dog over ti år siden, og jeg vet at det er en del turisme på østsiden av øya, mens vi var på vestsiden, i Agios Nikitas. Strendene var lange, hvite og nærmest øde, det var ikke bråk eller festing, og jeg har kun positive ting å fortelle. Jeg tror ikke det er så mye å oppleve på øya annet enn lange, late badedager, men man kan kjøre til fastlandet over ei bru og der skjer det jo en del mer.

http://www.ferieguiden.no/no/destina...article578.asp

__________________
-lost behind where all things fall-


Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 22:31   #3
Ina
i vesterled
 
Ina sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 3.689
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Mer mas om greske øyer. Santorini? Lefkas?

Jeg har også vært på Lefkas, men det er 10 år siden. Veldig fint og grønt, rolig sted. Anbefales! (Men det kan jo ha forandret seg siden da.)

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 22:32   #4
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.210
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer mas om greske øyer. Santorini? Lefkas?

Santorini er jo veldig vakker og det er et fantastisk lys. Det er ikke de fine hvite strendene som på mange av de andre greske øyene. Jeg har ikke vært der med barn, men det var ikke kjedelig å være der som voksen ihvertfall. Det var nesten litt for spennende med de stupbratte skumle veiene.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-01-11, 22:36   #5
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer mas om greske øyer. Santorini? Lefkas?

Oj. Jeg har høydeskrekk.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 11:56   #6
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Mer mas om greske øyer. Santorini? Lefkas?

Santorini er nydelig i den forstand at det er flott, gresk, rent, pent.. og mange flotte hoteller. Strendene er veldig dårlige...en blanding av rullesten og/eller lavastrender. Bitteliten øy som man ser i løpet av en dag.

Lefkas var ikke min kopp te... var der bare et par dager, men det var vel et av de stedene i Hellas jeg ikke har noe umiddelbart behov for å reise tilbake til.

Skiathos er min personlige favoritt, Jeg liker Corfu fordi jeg jobbet der en sesong som reiseleder, men jeg ville ikke reist dit på ferie.... Kefalonia er nydelig og romantisk, men dit ville jeg reist på kjæresteferie Naxos har fantastiske strender og er barnevennlig og fredelig. Dit kommer man med båt fra Santorini. Mykonos er nydelig men altfor dyrt.... Parga er kjempekoselig med et par ok strender og et deilig bilfritt sentrum.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 12:01   #7
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.895
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer mas om greske øyer. Santorini? Lefkas?

Santorini er aldeles nydelig, men det er verken en badeøy eller en barneøy. Santorini er en øy for å sitte på terrassen i skrenten ned mot lavakrateret og se på havet og månen og naturkreftenes herjinger. Oia er stedet!

Det er veldig fullt der i høysesong.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 12:24   #8
Christa
Bør lage seg en tittel selv
 
Christa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 3.166
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Sv: Mer mas om greske øyer. Santorini? Lefkas?

Santorini er en flott øy! Men som flere skriver er den ikke den beste for bad og med barn.
Naxos er nydelig med flotte strender og pinjeskog. Vi tok båt fra Naxos til Paros og kjørte rundt en dag på øya, tusslet inne i byen, fin øy det og.

Men favoritten min er klart Skiathos! Flotte strender, stor nok øy til å dra litt rundt og se, koselig by, barnevennlig, god mat og hyggelige mennesker. Ja, rett og slett toppers!

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-01-11, 13:14   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.952
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Mer mas om greske øyer. Santorini? Lefkas?

Var på Skiathos i fjor. Fint der!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no