Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Emms hobbyhjørne

[Strikking] Forhindre rulling nederst på ben

Emms hobbyhjørne Har du en hobby? Har du laget noe fint? Vil du skaffe deg en hobby, vil du dele tips, eller spørre? Her er stedet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-01-11, 14:43   #1
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

[Strikking] Forhindre rulling nederst på ben

Jeg strikker en bukse som jeg ønsker at skal være helt rett i bena, altså uten ribbestrikk nederst. De nederste 7 cm skal også strikkes vrangt, så da er det vel ikke så lett å strikke en runde rett for å få brettekant?

Hva gjør jeg for å unngå at bena ruller opp nederst? Holder det med en rad rett, evt ribbestrikk nederst?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 15:04   #2
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Strikking] Forhindre rulling nederst på ben

Neppe. Glattstrikk ruller, og det skal mer enn én omgang rillestrikk/vrangbord til for å unngå det. Kan du bytte ut vrangomgangene med rillestrikk?

Eller du kan strikke en i-cord avslutning, det hjelper nok litt. Du finner sikker video av hvordan på youtube.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 15:42   #3
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.295
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Strikking] Forhindre rulling nederst på ben

4-5 runder med perlestrikk gjør susen. Det blir jo da en kant nederst, men det ruller ikke.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 16:12   #4
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Strikking] Forhindre rulling nederst på ben

Rillestrikk kan jeg gjøre! Det ruller ikke, altså?

Evt gjøre hele kanten som perlestrikk i stedet for vrangt, hvis det heller ikke ruller?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 16:20   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Strikking] Forhindre rulling nederst på ben

Jeg ville nok valgt perlestrikk, for jeg synes det er penest. Men ingen av delene ruller. Poenget er en jevn fordeling mellom rette og vrange.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 18:49   #6
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Strikking] Forhindre rulling nederst på ben

Jepp, det blir perlestrikk! Takk for hjelpen!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 19:11   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Strikking] Forhindre rulling nederst på ben

Du kan ikke bare strikke en runde med vrangt, så et stykke med rett og så brette rundt og sy en faldsøm? Eller motsatt siden du skal avslutte vrangt?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 19:56   #8
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Strikking] Forhindre rulling nederst på ben

Veronal, jo det var det jeg lurte på, men går det an å brette innover hvis jeg strikker vrangt, og så en runde rett, og så videre vrangt, da? Vil ikke da bretten bli utover, liksom?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 20:03   #9
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: [Strikking] Forhindre rulling nederst på ben

Hehe, det går i hvert fall motsatt. Prøvelapp?

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 20:04   #10
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Strikking] Forhindre rulling nederst på ben

Jepp!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 20:41   #11
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Strikking] Forhindre rulling nederst på ben

Hohoho, jeg er så dårlig på å strikke vrangt at det er helt forferdelig! Jeg endte opp med perlestrikk, for å slippe mye sying.. :lat:

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 21:51   #12
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.676
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Strikking] Forhindre rulling nederst på ben

En rad vrang er i alle fall ikke nok...

*Har babykjole med rullekant nederst*
Den kjolen har 5-6 pinner før masketallet ble halvvert da, så det er liksom den bølgekanten som ruller seg, og det er sånn sett ok, men jeg burde nok hatt litt flere rader vrang ja, om det ikke skulle rulle.

Perlestrikk anbefales

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-11, 23:04   #13
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Strikking] Forhindre rulling nederst på ben

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

En rad vrang er i alle fall ikke nok...

*Har babykjole med rullekant nederst*
Den kjolen har 5-6 pinner før masketallet ble halvvert da, så det er liksom den bølgekanten som ruller seg, og det er sånn sett ok, men jeg burde nok hatt litt flere rader vrang ja, om det ikke skulle rulle.

Perlestrikk anbefales

Det ble perlestrikk. Det passet skikkelig godt til buksa også. 1 bein ferdig, får strikke det andre i morgen!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-01-11, 08:18   #14
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.676
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: [Strikking] Forhindre rulling nederst på ben

At ikke jeg kom på perlestrikk når jeg slet med den kjolen, det skal jeg huske til neste sånne prosjekt.

(Jeg liker den kjolen, men oppskriften er i rillestrikk, og det synes jeg ikke er så pent, så jeg strikket den i glattstrikk... Men altså, perlestrikk på den nedre kanten skal jeg ta på neste forsøk!)

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no