Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Glitterchicks film- og musikkforum

Inception?

Glitterchicks film- og musikkforum Film, tv-serier og musikk

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-10, 22:35   #41
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.910
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inception?

Jeg har faktisk aldri sett på maken. Så den i dag og måper fortsatt.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 23:05   #42
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inception?

Pfft, det er nok bare noe du har drømt, Tinetoff.

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-10, 23:59   #43
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Inception?

Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.

måper fortsatt

En fin reaksjon. Filmen fortjener den.

Og den får meg til å anbefale Primer av Shane Carruth igjen, han skrur skruen en god del hardere til enn Nolan gjør; noen mener at han brekker den, kanskje de har rett. Den er ikke visuelt spektakulær som Inception, og det henger nok sammen med at Inception kostet $160.000.000 å lage mens Primer kostet $7.000, men jeg anser den likevel som en av de aller beste science fiction filmene jeg har sett. Mange regner den for å være en vanskelig tilgjengelig film, men jeg tror ikke det er nødvendig – kanskje ikke engang ønskelig – å forstå de mest krevende elementene for å få fullt utbytte av den. Hvis mulig anbefaler jeg sterkt å vite absolutt ingenting om hva Primer handler om før man ser den.

Ben "not even remotely safe" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 07:08   #44
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.910
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inception?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Pfft, det er nok bare noe du har drømt, Tinetoff.

Det tror jeg så gjerne.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 14:59   #45
Veritas
Det norske
 
Veritas sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Østlandet
Innlegg: 1.536
Veritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smartVeritas imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Inception?

Jeg og mannen skal ut og se Inception i kveld! Gleder meg! Må benytte sjansen når svigerfar er på besøk som kan være barnevakt.

__________________
04 ~ 07
Veritas er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 15:01   #46
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inception?

Jeg så den i går! Bra film, eneste var at den ble litt lang syntes jeg. Men den kunne kanskje ikke blitt noe kortere?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-09-10, 15:12   #47
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Inception?

Åh! Den har jeg lyst til å se!

  Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 13:06   #48
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inception? OBS SPOILER

Jeg har ikke somlet meg til å se den før i går jeg. Jeg likte den utrolig godt, siden jeg liker både heist-filmer og sci-fi.

Nå kommer spoiler, jeg gidder ikke tagge.




Hva synes dere om slutten? Jeg likte ikke at det var så sterkt hentydet til at alt var en drøm. Det hadde vært mye kulere om det hadde vært fastslått at hele historien var reell.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 13:12   #49
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inception?

Da jeg hadde sett den gikk jeg rundt lenge og følte at alt rundt meg var en drøm, og at hvis jeg tenkte hardt nok ville jeg få gatene til å løfte seg opp foran meg og sånn. Man må jo digge en film som får til det!


Jeg klarer ikke huske slutten? Det var rart. Jeg husker til og med inne i flyet, men da er det fremdeles reelt at de kan gå inn i hverandres drømmer, er det ikke?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 13:15   #50
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inception?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.

Da jeg hadde sett den gikk jeg rundt lenge og følte at alt rundt meg var en drøm, og at hvis jeg tenkte hardt nok ville jeg få gatene til å løfte seg opp foran meg og sånn. Man må jo digge en film som får til det!


Jeg klarer ikke huske slutten? Det var rart. Jeg husker til og med inne i flyet, men da er det fremdeles reelt at de kan gå inn i hverandres drømmer, er det ikke?

Han kommer gjennom passkontrollen og kommer hjem, og ser barna som i det minnet men de snur seg sånn at han ser ansiktene. Men de har samme klær og er like store som i minnet. Han setter i gang snurrebassen og går ut til barna og så slutter filmen med at snurrebassen snurrer fortsatt, men vakler litt, så det er vel tenkt at seeren får bestemme selv. Jeg mener at det er for sterkt antydet at det er drøm jeg da, siden barna ser like ut som i minnet.

Ok så spoilertagget jeg litt lell da.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 13:23   #51
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inception?


Aaaa! Nå husker jeg. Enig i at det er litt teit, ja. Men jeg synes at det burde slås fast at alt var en drøm, jeg da, ikke at det var reelt. Jeg er veldig glad i filmer der alt viser seg å være en drøm.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 13:26   #52
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inception?

Opprinnelig lagt inn av rajraj, her.


Aaaa! Nå husker jeg. Enig i at det er litt teit, ja. Men jeg synes at det burde slås fast at alt var en drøm, jeg da, ikke at det var reelt. Jeg er veldig glad i filmer der alt viser seg å være en drøm.

Jeg er enig i at det kan være kult i en del filmer, som i Ocean's Eleven.

Men i denne filmen, om alt var en drøm, da blir det jo ikke kult mer. Det hadde vært mye kulere om det var reelt det man kunne gjøre.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 13:29   #53
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inception?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men i denne filmen, om alt var en drøm, da blir det jo ikke kult mer. Det hadde vært mye kulere om det var reelt det man kunne gjøre.

Jo, men tankeeksperimentet ligger jo der uansett. Det blir jo ikke noe mer sannsynlig at folk vil kunne gjøre det om det er på den ene eller andre måten i filmen. Ikke i overskuelig fremtid i hvert fall.

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 13:46   #54
torsk
<*(((<
 
torsk sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Barteby
Innlegg: 13.086
Blogginnlegg: 1
torsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme omtorsk har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inception?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men i denne filmen, om alt var en drøm, da blir det jo ikke kult mer. Det hadde vært mye kulere om det var reelt det man kunne gjøre.

Alt trenger vel ikke være en drøm, selv om belønningen hans eventuelt ble «levert» som en drøm? :forbehold om at det er en stund siden jeg så filmen:

torsk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 14:15   #55
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.800
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inception?

Opprinnelig lagt inn av torsk, her.

Alt trenger vel ikke være en drøm, selv om belønningen hans eventuelt ble «levert» som en drøm? :forbehold om at det er en stund siden jeg så filmen:

Jeg er heller ikke enig i at det nødvendigvis må tolkes som om alt er en drøm. Et slikt premiss ville ha ødelagt filmen, mener jeg.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 14:23   #56
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Inception?



Ben "dream logic" Murphy

Vedlagte bilder
Filtype: jpg MichaelCane.jpg (39,5 KB, 83 visninger)
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 14:32   #57
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Inception?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-01-11, 23:30   #58
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.205
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Inception?

Så denne i kveld, så da dro jeg opp tråden.

Flott filmet med kule effekter. Jeg er så sløv, så jeg måtte virkelig konsentrere meg for å henge med i svingene. Tok 30-40 minutter før jeg synes den om i gang, så tok den seg opp. Men ingen enorm höjdare for min del. Dessverre, for jeg hadde sett frem til denne.

Likte aller best sekvensen i flyet når alle har kommet til seg selv, alle de undrende uttrykkene og faktene.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-11, 05:45   #59
Milfrid
Shake it out!
 
Milfrid sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Innlegg: 15.925
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Inception?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Han kommer gjennom passkontrollen og kommer hjem, og ser barna som i det minnet men de snur seg sånn at han ser ansiktene. Men de har samme klær og er like store som i minnet. Han setter i gang snurrebassen og går ut til barna og så slutter filmen med at snurrebassen snurrer fortsatt, men vakler litt, så det er vel tenkt at seeren får bestemme selv. Jeg mener at det er for sterkt antydet at det er drøm jeg da, siden barna ser like ut som i minnet.

Ok så spoilertagget jeg litt lell da.

Spoilertags, altså? Ok.

Jeg tolket det som om slutten var åpen, men jeg tenkte at det som var åpen var om han kom seg ut fra drømmen eller ei. Ikke at alt bare hadde vært en drøm, men hvor vidt han ble i limbo eller våknet opp igjen - for vi så jo aldri om japaneren skjøt ham eller ei.

Jeg sitter enda og tygger på om jeg likte filmen eller ei. Dvs jeg likte den jo. Det var en god film, og jeg kjedet meg ikke, og det var en interessant historie og et spennende konsept. Men jeg vet ikke om jeg synes den fortjener å bli genierklært. Så kanskje hadde jeg bare litt høye forventninger.

Men jeg kunne tenke meg å se den en gang til, for jeg er sikker på at det er en hel del ting som blir lettere å forstå andre gangen jeg ser den (jeg må innrømme at det hender jeg mister litt dialog når det ikke er tekstet, særlig i de senene man ikke ser munnen på den som snakker. :tydeligvis litt døv:

__________________
Now it's nothing but MY way!
Milfrid er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no