|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
| Se resultatene: Låner eller kjøper du bøker | |||
| Jeg låner av venner/kjente/familie |
|
48 | 31,79% |
| Jeg låner på biblioteket |
|
85 | 56,29% |
| Jeg kjøper bøker |
|
120 | 79,47% |
| Annet |
|
7 | 4,64% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 151. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
med tunga på styret
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerJeg låner mest på biblioteket. Vi er fast på biblioteket hver lørdag. Har de ikke det jeg ønsker å lese på Deichman låner jeg av andre bibliotek, fra Kristiansand til Trømsø. Jeg bruker bibliotekets websider, og har mange bøker som ligger i elektroniske huskelister under Mappa mi. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerJeg låner mest på biblioteket. Enkelt og greit, siden jobben er 30 meter fra bibliotekinngangen.
|
|
|
|
#4 |
|
jabbsaft
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Trondheim
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerLåner på biblioteket. Leser ikke skjønnlitteratur om igjen, og om jeg skulle finne på det, kan jeg låne den på nytt.
|
|
|
#6 |
|
Kamerat Pære
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerJeg kjøper bøker. Jeg er en elendig låner, dessuten liker jeg godt å ha fulle bokhyller. Det ser så fint ut.
Ain't nobody dope as me, I'm dressed so fresh and clean. 2008 2013 2015 Sist redigert av Vianne Rocher : 05-01-11 kl 15:19. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() |
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerHar nok kjøpt en mengde med bøker i mitt liv, men etterhvert fikk jeg meg ett kort på biblioteket og det er igrunn genialt. Nå har vi flyttet, så jeg må ta meg en tur innom det "nye" biblioteket for å få meg ett nytt lånekort. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Aktiv
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
![]() ![]() |
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerVi både låner og kjøper. Barnebøker har jeg alltid vært raus med og vi har kjøpt mange, både gjennom bokklubber og i bokhandelen. Samme når eldstejenta begynte å lese skikkelig, da fikk hun alle bøkene i to bokserier etterhvert som hun leste ut den forrige. Nå låner vi det meste hun vil lese på biblioteket, ellers ville det blitt dyrt så fort som hun leser |
|
|
|
|
|
#9 |
|
intro
|
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerDet meste kjøpes, men de fleste bøkene er enten på salg eller fra bruktbokhandel. En og annen ny pocketbok blir det også, og en sjelden gang en innbundet (fra bokklubben eller mottatt i gave). Min by er så vennlig å ikke være utstyrt med bibliotek.
|
|
|
|
#11 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Låner du - eller kjøper du bøker
Det stemmer vel ikke? Alle kommuner har bibliotek. Dog kan det kanskje tenkes du har lang vei eller de har åpningstider som ikke passer?
|
|
|
#12 |
|
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#13 |
|
intro
|
Kommunen har bibliotek, men ikke min by.
|
|
|
|
#14 |
|
Aktiv
Medlem siden: Mar 2009
![]() |
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerJeg regner med at vi ligger på ca. 50/50%. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
VeloppDragen
|
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerHeile familie bruker biblioteket mykje. Med 4 lesehestar i familien, har me ikkje råd eller plass til å kjøpa mykje bøker. Einaste er at eg må bli flinkare til å be dei bestilla til meg, for dei har jo ikkje all verdens utvalg då.
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerKjøper alt for mange, det begynner å bli litt trangt hjemme...
|
|
|
|
#19 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerJeg har forøvrig store planer om innkjøp av Kindle. Da blir jo ikke plassmangel et argument lenger. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Låner du - eller kjøper du bøkerHer bruker vi alle sammen biblioteket minst 1 gang i uken. Svært sjeldent jeg kjøper bøker, og da er det mest i gaver. |
|
|
|
![]() |
|
|