Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvordan bretter du klær?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Se resultatene: Hvordan bretter du klær?
Jeg bretter klærne når de er vrengt til retten 128 76,65%
Jeg bretter både med rette og vrange plagg 39 23,35%
Deltakere: 167. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-02-07, 21:52   #1
Myggstukket
sjelden
 
Myggstukket sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.303
Myggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de flesteMyggstukket er kulere enn de fleste
Standard

Hvordan bretter du klær?

Jeg lurer på om dere retter klærne før dere bretter/legger dem sammen?
Jeg får spasmer hvis jeg finner et plagg som er på vranga i skapet mitt.
De fleste plaggene blir rettet allerede før jeg hiver dem i vaskemaskinen.
Glidelåsene kan heller ikke være åpne, da får jeg fnatt :sær:

Myggstukket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 21:55   #2
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Mitt tøy blir rettet før det blir hivd til vask, minsten sitt også om jeg gjør det.
Ellers blir tøyet tatt på retta før det vaskes, med unntak av mannen min sitt.
Han får jammen gjøre det selv.
Hans tøy blir også lagt sammen på vranga om han ikke gidder å vrenge det før det blir vasket.
Derfor ble det alternativ 2 for meg. (kun gubben sitt tøy som blir brettet på vranga )

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 21:57   #3
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Slik.

Jeg vrenger alltid klærne når jeg skal vaske dem så de blir mindre slitt og nuppete utenpå. Somoftest vrenger jeg dem tilbake når jeg bretter, men er jeg sliten, så har jeg begynt å la dem være på vrangen, så kan jeg snu dem når jeg skal ha dem på meg istedet.

__________________
Poden des. 01, Admini jan. 07 og Admikra feb.14.
-Det du tror, avgjør hva du ser.
DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 21:57   #4
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Jeg er litt sær når det gjelder bretting, ja. Klærne blir rettet ut, ingen krøllete kanter får komme inn i brettinga.
Når det gjelder håndduker og sengetøy må alt i samme stabel være likt brettet og ligge samme vei.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 21:58   #5
Estrella
♥ ♥ ♥
 
Estrella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nedre Romerike
Innlegg: 9.812
Estrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtidEstrella har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Jeg/vi det er stort sett mannen som setter igang vaskemaskinen retter alle klærne før de blir lagt i maskinen.

Estrella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 21:59   #6
malena
 
malena sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.843
malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Og nei, jeg bretter ALDRI sammen et plagg på vrangen.

__________________
Gutta 2003 og 2005
malena er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:00   #7
Veronal
Etylbarbital
 
Veronal sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.554
Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Har ingen hemninger og bretter det slik jeg finner det. Mannen nedla i flere år forbud for meg om å brette sokker fordi jeg ikke gjorde det "rett", men nå har han latt alle hemninger fare. Søren.

__________________
Du har fått et møljetall. Vil du splitte eller herske?
Veronal er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:01   #8
Røverdatter
Borte
 
Røverdatter sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.609
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Jeg retter klærne før jeg bretter dem.

__________________
Vesla (02) og Lillesøster (09)

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:03   #9
Honda
Type R ;)
 
Honda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Innlegg: 8.453
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Jeg vranger[nesten] all klærne som skal vaskes for da holder de seg bedre og så retter jeg de når jeg henger de til tørk
Så de brettes på retta

__________________
Honda som ikke kjører Honda bil for tiden men har Honda snøfres og gressklipper med Honda motor...
Honda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:04   #10
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Jeg vrenger klær som bør vaskes slik før vask, men vrenger alltid tilbake når jeg henger dem opp/legger dem sammen.
Det går ikke an å legge klær på vrangen sammen

Sambo la sammen klær i går, og da den ene boxeren min var på vrangen,
måtte jeg bort å snu den til rett side

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:05   #11
Heiko
Helt konge
 
Heiko sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 4.797
Blogginnlegg: 106
Heiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme omHeiko har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Jeg er av den typen som er fornøyd bare klærne blir brettet og kommer i sine respektive skap

Heiko er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:08   #12
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Vel ...
Jeg har jobbet i klesbutikk, så jeg har "brette og tellekant"-mani.
Jeg retter alle klær, lukker glidelås og knapper, og bretter gensere, t-skjorter og andre topper slik de brettes på butikk. Rydder jevnlig i skapene og oppdaterer tellekantene. På den måten ser det ryddigere ut selv om vi har mye klær, det er oversiktelig og det blir plass til så utrolig mye mer.

Mannen får litt fnatt av militærdisiplinen i skuffer og skap, og svigermor mener jeg er "hysterisk".

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:08   #13
Anne
Bør lage seg en tittel selv
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.740
Anne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Jeg retter dem alltid først.

Anne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:13   #14
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.238
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Mange klær skal jo vaskes på vrangen. Men jeg retter når jeg bretter.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:13   #15
amor
Den som gir seg...
 
amor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.710
amor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt avamor har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Jeg bretter rettet tøy. Vrenger når det er tørt, det som har vært vrangt, og bretter

__________________
Mamma til fem
Wish It ☆ Dream It ☆ Do It
amor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:17   #16
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Opprinnelig lagt inn av malena, her.

Jeg er litt sær når det gjelder bretting, ja. Klærne blir rettet ut, ingen krøllete kanter får komme inn i brettinga.
Når det gjelder håndduker og sengetøy må alt i samme stabel være likt brettet og ligge samme vei.

Jeg har hatt sommerjobb på vaskeri og jobbet ti år som lagersjef i en stor klesforretning. Og bærer i stor grad preg av det

Alt tøy rettes før det brettes, og sengetøy, håndklær, kluter og duker brettes slik at snippen ligger i det borteste høyre hjørne.

Jada, det er jeg som vasker og bretter klesvask.

Og jeg har lært å brette stretchlaken med rette hjørner i et av de få Oprah-programmene jeg har sett.


Sist redigert av gullet : 23-02-07 kl 22:19. Årsak: Et triks til.
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:19   #17
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Jeg har det pinlig militært i klesskapet mitt
Dessuten stryker jeg , eller glater, på nesten alt
Kan ikke fordra skrukketet tøy

Klær som skal vaskes på vrangen, vrenges selvsagt
Og brettes på retten etterpå

Når jeg bretter feks bukser, brettes de i tre deler
Gensere legges flatt ut, legger ermene inn og bretter in sidene og deretter bretter jeg opp nederste del

Samme hos de to yngste barna

Jentene har lært av sin mor, i deres klesskap er det militær orden med tellekat og hele pakka

I samboers er det helt lynnedslag, men det får han ordne oppi selv med skippertak innimelom
Det har jeg hverken tid eller annlednig til

...men det siste ble skikkelig avsporing tror jeg..

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:19   #18
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.568
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Opprinnelig lagt inn av Desembermamma, her.

Slik.

Jeg vrenger alltid klærne når jeg skal vaske dem så de blir mindre slitt og nuppete utenpå. Somoftest vrenger jeg dem tilbake når jeg bretter, men er jeg sliten, så har jeg begynt å la dem være på vrangen, så kan jeg snu dem når jeg skal ha dem på meg istedet.


Jeppers, slik foregår det her også.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:22   #19
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.733
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Jeg klarer ikke å brette klær som er på vrangen.

Jeg liker ikke engang at sengetøyet blir vrengt av dynene, og lagt i skittentøykurven på vrangen før de er vasket engang. Til opplysning, det er vaskedamen som drar av sengetøyet for oss. Jeg har ikke sagt noe til henne altså.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-02-07, 22:30   #20
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.163
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan bretter du klær?

Jeg bretter. Ferdig med det. Vrang eller rett spiller ingen rolle, så lenge det blir brettet. Er jeg heldig kommer det inn i hyllene innen rimelig tid også.

:klesberg:

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no