Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Dere som løper

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-10, 22:12   #1
MegaMie
Multitaskingmaniac
 
MegaMie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Ut mot havet
Innlegg: 4.158
Blogginnlegg: 162
MegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelenMegaMie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dere som løper

Hvor langt løper dere? Hvor ofte? Og hvor fort? Har dere pulsmåler? Hva ligger pulsen på? Hva er formålet med treningen? Hvordan er det mest hensiktsmessig å løpe om man vil få god kondisjon?

Nevnte jeg at jeg har begynt å jogge?

__________________
Stor 07 Mellom 09 Mini 13
MegaMie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-10, 22:16   #2
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.886
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som løper

Jeg løper to ganger i uka (og sykler 2-3 lengre turer i tillegg). Joggeturene ligger som regel mellom 7 og 12 km, med turer på 15-18 km en sjelden gang. Jeg har alt mellom 150 og 178 i gjennomsnittspuls - vil tro at snittet ligger på 160-tallet et sted. (Tror makspulsen min er forholdsvis høy.)

Formålet med treningen er å få mer overskudd og bedre samvittighet - å føle meg sterk, på et vis. I tillegg har jeg visst meldt meg på mosjonsløp både til fots og på sykkel.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 00:33   #3
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.346
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som løper

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg har løpt 10,4 km på nøyaktig 1 time. Hva det gir av fart vet jeg ikke.


10,4 km/t. :god i matte:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 07:14   #4
Tusenogtredve
Klar til innsats
 
Tusenogtredve sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 579
Tusenogtredve er populærTusenogtredve er populærTusenogtredve er populær
Standard

Sv: Dere som løper

Jeg løper to ganger i uka, mellom 5 og 11 km per tur avhengig av dagsform og humør. Bruker en drøy time på mila, og pulsen ligger i snitt på rundt 180-185. (Ja, jeg har en maxpuls godt over 200)

__________________
- 1030 -
Lillebror (juli 11), Minstesøster (juli 11), Lillesøster (aug 08) og Storesøster (aug 05)
Tusenogtredve er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 08:18   #5
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.792
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som løper

Jeg jogger mellom en og tre ganger i uka (og sykler t/r jobb hver dag i tillegg). Stort sett jogger jeg mellom 6 og 10 km. Innimellom noe lenger. Jeg får gnagsår av pulsmåleren, så den bruker jeg egentlig bare hvis jeg trenger litt ekstra motivasjon, trener intervall eller ønsker å sjekke ståa på kondisen. Ingen formål med joggingen i år annet enn å holde meg i form.

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-10, 08:48   #6
cora
både her og der
 
cora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.834
Blogginnlegg: 32
cora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelencora er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Dere som løper

Opprinnelig lagt inn av MegaMie, her.

Hvor langt løper dere? Hvor ofte? Og hvor fort? Har dere pulsmåler? Hva ligger pulsen på? Hva er formålet med treningen? Hvordan er det mest hensiktsmessig å løpe om man vil få god kondisjon?

Nevnte jeg at jeg har begynt å jogge?

Jeg løper som regel mellom 6 og 10-11 km, og noen ganger 15-19 km. Jeg har vært med på 10 km to ganger, Oslo Maraton og Sentrumsløpet. Forrige gang (i april) brukte jeg 54 min, noe som er rekorden min. På lengre turer ligger jeg på rundt 9-9,5 km/t, mens på kortere turer prøver jeg å løpe litt raskere. Noen ganger løper jeg intervall og kombinerer det med styrke. Liker best lengre turer, egentlig, og ikke intervall. Jeg tror jeg har ganske lav makspuls, for jeg har aldri opplevd å komme høyere enn 180. På rolige turer har jeg puls på ca. 140-145.

Hvis man vil trene tre ganger i uka, kan det se slik ut:
Mandag: Rask tur på 5-8 km
Onsdag: Intervall 4*4 min
Fredag: Langtur 10-15 km (rolig)

Det kommer selvsagt an på grunnformen hvor langt og fort man løper. Jeg prøver å løpe minst tre ganger i uka, men er i lengre peridoder plaget med diverse skader, så jeg har aldri fått trent sammenhengende mer enn et par måneder før jeg må ta treningspause. Men nå håper jeg på en lang skadefri periode!

__________________
Cora og tre avkom (1999, 2001 og 2002)
cora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-10, 21:53   #7
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som løper

Hva løper dere i fra da..........?

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 10:47   #8
Nip
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 3.725
Nip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smartNip imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Dere som løper

Fin tråd. Jeg løper ikke så mye, prøvd meg litt på tredemølle nå og jogger/løper med fart på 11 km i timen, men bare i 20 minutter.

Nip er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 19:37   #9
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Dere som løper

Jeg løper for det meste på tredemølle, men klarer ikke å løpe mer enn max. en halvtime i strekk når farten ligger på 8 km/t. :ikke verdens beste kondis: Løper egentlig bare når jeg ikke rekker/får plass på timer på senteret, og synes de fleste andre treningsformer er artigere enn løping.

Oi- litt gammel tråd.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 20:15   #10
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.762
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Dere som løper

Jeg løper for å få maksimalt ut av (dags)toppturer, lengre fotturer i fjellet og turer opp på ganske høye fjelltopper. Pluss at jeg liker det. Løper stort sett på mølle.

Jeg løper sjelden lenger enn 5 km, da blir det kjedelig og jeg går over til en slags tråkkemaskin og jobber videre der i mellompulssone. Løper ca. 3-4 ganger i uka, veksler mellom 2 intervalltreninger i ulike pulssoner og en rolig joggetur. Av og til ikke fullt så rolig tur. Bruker ikke egen pulsklokke, men følger med på pulsdisplayet på mølla. Jeg løper 5 km på en drøy halvtime.

Pulsen ligger på:
intervall 1: 140-150
intervall 2: 165-185 (den går opp for hvert intervall)

For meg funker intervalltrening godt mtp kondisjon, skal intensivere med en spinningtime i uka nå fra januar av.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no