Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2011

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-02-11, 22:24   #1
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Januar
1. Grethe og Norun: Zofies verden Toern. Råmorsom!
2. Tatiana de Rosnau: Bumerang. Lettlest. Intetsigende. Fort glemt.
3. Kathryn Stockett: Barnepiken. Likte den veldig godt.
4. Paolo Giordano: Primtallenes ensomhet. Ok.
5. Lars Kepler: Paganinikontrakten. Lovende start, men jeg synes ikke den holdt. Kunne med fordel vært 150 sider kortere.
6. JK Rowling: Harry Potter og ildbegeret. Endelig litt kjærlighet og forelskelse. Ellers ikke min sjanger. (Lest høyt for ungen).
7. Sarah Dunn: Den store kjærligheten. Tam. Leste den ut i går, men har allerede glemt hvordan den sluttet.

Februar
8. Assia Djebar: Stort er fengselet. Her ga jeg opp halvveis.
9. Ellisiv Lindkvist: Alt jeg skriver er sant. Lettlest, overfladisk (eller muligens veldig dyp ).
10. Ellinor Rafaelsen: Annas skjebne. Pocket som fulgte med bestemors blad. Dåååååårlige greier.

Sist redigert av Nelly Nickers : 13-02-11 kl 19:13.
Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 20:48   #2
jolie
Kom ut av tellinga.

jolie sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Jeg vet ikke, rine. Jeg har prøvd meg på den tre ganger (inkl en gang som lydbok) og kom meg aldri forbi 120 sider. Den er nok en bok jeg aldri kommer til å fullføre.

Jeg har satt meg som mål å lese to bøker i måneden dette året. I tillegg skal jeg høre en lydbok i bilen hver måned. Runder det ned til 35 for å få et pent tall.

Gammel 01-01-11, 21:40   #3
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

1. The Final Solution av Michael Chabon.

Innstendig anbefalt av mannen min, og med rette. Underholdende, finurlig, og til syvende og sist både spennende og trist liten historie ført elegant i pennen av en forfatter jeg vet at jeg burde lese mer av. Og så er jeg glad jeg ikke leste baksideomtalen på forhånd, for det var mye mer tilfredsstillende å oppdage på egen hånd hva (og hvem) den handlet om.

Gammel 01-01-11, 22:06   #4
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Jeg begynte å lese igjen i fjor, etter et altfor langt opphold. I år er målet 25 bøker, med god mulighet til å lese flere. Jeg "leser" får jeg vel skrive da, for jeg hører mest på lydbok på vei til og fra jobb. Enklest sånn, og jeg kobler skikkelig av! Også kan jeg høre hjemme mens jeg gjør husarbeid. Jeg får så dårlig samvittighet av å sette meg med en bok og lese mens det flyter rundt meg, men nå så kan jeg slå to fluer i en smekk og alle er fornøyd!

Jeg holder for tiden på med en jeg startet med i 2010, så første bok på listen er

1. Jo Nesbø - Flaggermusmannen

Gammel 10-01-11, 00:48   #5
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

1. Jo Nesbø - Flaggermusmannen Helt ok krim, men jeg vet ikke om jeg hadde blitt fristet til å lese mer av ham om jeg hadde begynt med denne, for den var ikke bra.

Gammel 26-01-11, 22:46   #6
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

1. Jo Nesbø - Flaggermusmannen Helt ok krim, men jeg vet ikke om jeg hadde blitt fristet til å lese mer av ham om jeg hadde begynt med denne, for den var ikke bra.
2. Jo nesbø - Kakerlakkene Nå ble det spennende igjen.
3. Jo Nesbø - Marekors Siden jeg har hørt bok 4,3,1 og 2 8 den rekkefølgen) var det nå klart for bok nr 5. Knallbra! Veldig klar for å begynne på bok 6 i morgen!

Gammel 29-01-11, 10:09   #7
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1. Tysteren av Jan Erik Fjell. Bra krim!

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-02-11, 00:10   #8
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Standard

2. Jo nesbø - Kakerlakkene Nå ble det spennende igjen.
3. Jo Nesbø - Marekors Siden jeg har hørt bok 4,3,1 og 2 8 den rekkefølgen) var det nå klart for bok nr 5. Knallbra! Veldig klar for å begynne på bok 6 i morgen!
4. Jo Nesbø - Frelseren Jeg tror jeg er bittelitt forelsket i Harry Hole jeg!

Gammel 01-01-11, 22:13   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg leste 61 bøker i 2010. Tviler på at jeg får lest like mange med tanke på skolegang, men har en plan om 40 bøker tenker jeg.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 22:31   #10
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Januar

All the Pretty Horses av Cormac McCarthy. Hvorfor har jeg ikke lest denne før?! Den er jo fantastisk!

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-11, 22:50   #11
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Min plan for i år er 104 bøker, altså dobbelt så mange som i fjor. Jeg var elendig til å føre opp bøkene på slutten av året, men målet var 52 bøker og jeg sluttet å føre da jeg skjønte at jeg nådde det målet. Får se om jeg klarer det, men alltid morsomt med et mål man må strekke seg for å nå.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 00:10   #12
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Akkuat begynt på Min kamp 1 av Knausgård. Virker svært lovende.

Gammel 02-01-11, 00:14   #13
Lisa
anglofil

Lisa sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Ble ferdig med The Finkler Question av Howard Jacobsen i dag. Booker prize vinner i fjor (2010) men ikke en bok jeg vil anbefale. Nå skal jeg lese boken om Pakistan av Laila Bokhari.

Gammel 02-01-11, 00:14   #14
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Januar

Pirater:Celia Rees. Handling er fra år 1722, to kvinner møtes på De Vestindiske øyer i flukt fra ett nedverdigende liv. Den ene er slave og den andre er en livlig og opprørsk engelsk pike som har blitt sendt vekk for å giftes bort. De to redder hverandre og flykter inn i et liv som sjørøvere på havet.
Spennende ungdomsbok. Ser for meg denne boken som film..
(Jeg tok det jeg fant i bok hyllen, hehhe.)

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 11:56   #15
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

1. Donna Leon: Opprørt sjø. En av hennes mange om etterforsker Brunetti i Venezia. Snill krim, men gode skildringer fra Venezia.

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 12:08   #16
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Januar

All the Pretty Horses av Cormac McCarthy. Hvorfor har jeg ikke lest denne før?! Den er jo fantastisk!
Utrenskning av Sofi Oksanen. Jeg er stuptrøtt etter å ha sittet oppe i natt og lest, men det er den verdt. Løp og les, folkens! (Men debutromanen Stalins kyr er faktisk enda bedre.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-01-11, 22:21   #17
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

1. Donna Leon: Opprørt sjø. En av hennes mange om etterforsker Brunetti i Venezia. Snill krim, men gode skildringer fra Venezia.
2. Erlend Loe: Stille dager i Mixing Part. Tja. Jeg har vært litt lei av Loe, men denne var ganske god, synes jeg.

Groucho Marx
Gammel 05-01-11, 09:11   #18
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Standard

2. Erlend Loe: Stille dager i Mixing Part. Tja. Jeg har vært litt lei av Loe, men denne var ganske god, synes jeg.
3. Tove Nilsen: Nede i himmelen. Enda en bok om oppvekst på Bøler. Jeg likte den godt. Den var ganske sår og litt trist, men godt skrevet.

Groucho Marx
Gammel 07-01-11, 09:51   #19
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Standard

3. Tove Nilsen: Nede i himmelen. Enda en bok om oppvekst på Bøler. Jeg likte den godt. Den var ganske sår og litt trist, men godt skrevet.
4. Helene Tursten: En mann med liten ansikt. Krim. Mitt første møte med etterforsker Irene Huss. Denne likte jeg godt.

Groucho Marx
Gammel 08-01-11, 11:34   #20
tiddelibom
Lille tyrann

tiddelibom sin avatar

Standard

4. Helene Tursten: En mann med liten ansikt. Krim. Mitt første møte med etterforsker Irene Huss. Denne likte jeg godt.
5. Michael Nyqvist: Når barnet har lagt seg. Selvbiografi. Denne likte jeg ganske godt.

Groucho Marx
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.