Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning > Tinetoffs litteraturforum

Bøker lest i 2011

Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-01-12, 15:02   #1
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 78
Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bøker lest i 2011

Desember
107. Ebba Haslund: Det piper fra hornet på veggen
108. John Galsworthy: To Let
109. Agnes Ravatn: Folkelesnad
110. Flora Thompson: Lark Rise. Noe av bakgrunnsmaterialet for TV-serien Lark Rise to Cranford. Veldig lesverdig og underholdende.
111. Brikt Jensen: På sporet av det 20. århundre. En litterær reise 1900-1950. Jensen kåserer om litteratur og europesik historie. Veldig bra.
112. Levi Henriksen: Alt det jeg hadde på hjertet. Triste og fine julehistorier
113. George R.R. Martin: A Dance with Dragons
114. Flora Thompson: Over to Candleford
115. Ken Follett: Fall of Giants. Middelmådig Follett, men selv da er han underholdende

Blå er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 06-01-12, 18:41   #2
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

1. Leif GW Persson. Den som dreper dragen. Jeg liker skrivemåten! Gode skildringer og bra politikrim.
2. Ann Cleeves - Svart som ravnen. Helt grei krim.
3. Susan Abulhawas - Morgen i Jenin. En av de beste bøkene jeg har lest på lenge! Anbefales veldig.
4. Carl Frode Tiller - Innsirkling. Bra bok, likte den veldig i starten, men kjente at det ble litt kjedeligere mot slutten.
5. Leif G.W Persson - Mellom sommerens lengsel og vinterens kulde. Liker fortsatt denne forfatteren, selv om jeg har lest bedre av han.
6. Leif G.W Persson - Den døende dektektiven. God bok!
7. Michael Baden & Linda Kenney - Skjult signatur. Helt ok.
8. Michael Connelly - Siste skanse. Grei krimbok.
9. Håkan Nesser - Carmine Street. Også helt ok bok.
10. Arne Dahl - Etterskjelv. En bra krim altså, jeg liker denne svenske forfatteren.
11. John Hart - Det siste barnet. Ny forfatter for meg. Ei bok verd å lese!
12. John Hart - Elven. Også en god bok.
13. A.J. Kazinski - Den siste gode mann. En litt spesiell og smårar bok, men jeg likte den jeg.
14. Jo Nesbø - Gjenferd. Jeg likte`n!
15. Michael Katz Krefeld - Før stormen. Helt grei krim.
16. Harland Coben - Tilgi meg. Coben på sitt beste.
17. Jørgen Jæger - Skyggejakten. Ny norsk forfatter for meg. Likte den!
18. Jørgen Jæger - Blodskrift
19. Jørgen Jæger - Kamelonene
20. Jussi Adler-Olsen - Kvinnen i buret. Bra bok! Gleder meg allerede til neste.
21. Jørgen Jæger - Karma
22. Jussi Adler-Olsen - Fasandreperne. Bra bok dette og.
23. Roslund & Hellström - Tre sekunder. Litt tung, men bra.
24. Jo Nesbø - Hodejegerne. Tja, grei underholdning. Føler den er litt sånn skrevet for film. Men helt ok.
25. Jørgen Jæger - Dødssymfoni.
26. Jussi Adler-Olsen. Flaskepost fra P.
27. Roslund & Hellström. Oppreisningen.
28. Jussi Adler-Olsen. Alfabethuset. Hans første bok, og ikke samme type krim som de andre. Men ei god bok, grusom da, og litt tunglest.
29. Alexandra Beverfjord - Kretsen. Ny krimforfatter, og slettes ikke verst!
30. Monica Kristensen - Den døde i Barentsburg.
31. Jørn Lier Horst - Vinterstengt. Bra krim!
32. Siri Lill Mannes - 66 grader nord. Ok krim det.
33. Kjell Ola Dahl - Isbaderen. Bra krim! Slukte den på en dag...
34. Øystein Wik - Dødelig applaus. Bra krim det også.
35. Carl Frode Tiller - Innsirkling 2. Bra. Men litt sånn langdrygt synes jeg.

35 bøker er mer enn ventet for min del

Høydepunktet var nok Susan Abulhawas - Morgen i Jenin, Jussi Adler-Olsen - Kvinnen i buret og Jørn Lier Horst - Vinterstengt.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 10:02   #3
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Blå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme omBlå har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Januar
1. Noah Gordon: The Physician. Historisk roman om en engelskmann som reiser til Persia for å studere medisin. Jeg leste den for mange år siden og likte den like godt denne gangen. En ordentlig "page turner".
2. Bill Bryson: Shakespeare. Ikke Brysons beste, bærer litt preg av å være et bestillingsverk. Men fremdeles lesverdig.
3. Camilla Läckberg: Isprinsessen. Litt på det jevne.
4. Lois McMaster Bujold: Cryoburn. Den svakeste Miles Vorkosiganboken så langt. Men bare det at det er en ny bok om ham er strålende.
5. Noah Gordon: The Shaman. Veldig frittstående fortsetter av The Physician. God, men ikke så god som den andre.
6. Alexander McCall Smith: The good husband of Zebra Drive.

Lydbøker
1. Terry Pratchett: Sourcery

Gammel 11-01-11, 10:12   #4
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Januar
Charlaine Harris - Sheakspears Landlord. Lettlest krim, og første bok i serien om Lily Bard, en kvinne med arr og traumer som livnærer seg som hushjelp, og som ufrivillig blir viklet inn i et mordmysterium hun ser seg nødt til å finne ut av.
Charlaine Harris - Sheakspears Champion. Lily Bard blir ufrivillig innblandet i et drama som inkluderer både mord og bombeattentat mot den fargede befolkningen i den lille byen Sheakspear i Arkansas. Også forelsker hun seg. Spennende bok nr 2 i serien
Charlaine Harris - Sheakspears Christmas. Lily reiser til hjembyen for å feire sin søsters bryllup, og blir via kjæresten Jack, som er P.I., innblandet i trippelmord og en gammel baby-kidnappingssak. Lettlest og artig krim - igjen!

Sist redigert av Flubby : 22-01-11 kl 09:18.
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-01-11, 10:32   #5
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Januar

1. All the Pretty Horses av Cormac McCarthy. Hvorfor har jeg ikke lest denne før?! Den er jo fantastisk!
  2. Utrenskning av Sofi Oksanen. Jeg er stuptrøtt etter å ha sittet oppe i natt og lest, men det er den verdt. Løp og les, folkens! (Men debutromanen Stalins kyr er faktisk enda bedre.)
  3. Baby Jane av Sofi Oksanen. Min første bok lest på svensk. Sår kjærlighetshistorie om to psykiske syke kvinner.
  4. Tove Janssons samlede tegneserier Bind 1 av Tove Jansson
  5. Charlotte Isabel Hansen av Tore Renberg. Morsomt. Til dels litt i overkant karikert, men morsomt.
  6. Innsirkling av Carl Frode Tiller. Jeg kan nesten ikke vente med å lese Innsirkling 2.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-11, 10:53   #6
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Januar:
1. Audrey Niffenegger: Den tidsreisendes kvinne. Jeg har sett filmen og elsket den. Syns boken var litt langdryg i starten, men den tok seg kraftig opp. Allikevel første gang jeg har likt en film bedre enn boken.
2. J.M. Coetzee: Vanære. En gripende bok fra Afrika om en professor som opplever å bli vanæret på flere områder.

Gammel 14-01-11, 11:11   #7
Christa
Bør lage seg en tittel selv

Christa sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
Christa er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt liktChrista er virkelig godt likt
Standard

Januar

1. Morgen i Jenin- Susan Abulhawa. Bra bok som gir mange tanker.
2. Maleren fra Shanghai- Jennifer Cody Epstein. Fantastisk bok! Er en av de bøkene jeg må lese flere ganger. Anbefales.

Christa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-01-11, 13:41   #8
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Januar

All the Pretty Horses av Cormac McCarthy. Hvorfor har jeg ikke lest denne før?! Den er jo fantastisk!
Utrenskning av Sofi Oksanen. Jeg er stuptrøtt etter å ha sittet oppe i natt og lest, men det er den verdt. Løp og les, folkens! (Men debutromanen Stalins kyr er faktisk enda bedre.)
Baby Jane av Sofi Oksanen. Min første bok lest på svensk. Sår kjærlighetshistorie om to psykiske syke kvinner.
Tove Janssons Samlede Tegneserier Bind 1 av Tove Jansson
Charlotte Isabel Hansen av Tore Renberg Morsom. Kanskje i overkant karikert, men morsom.
Innsirkling av Carl Frode Tiller Jeg kan nesten ikke vente med å lese Innsirkling 2.
What I Loved av Siri Hustvedt Bra, men i overkant betraktende. En bok som krever både Googling og grubling. Og det er jo en fin ting.
Blues från et krossad världshus av Sonja NordenswanJeg har lest handlelister med større litterær dybde og bedre skrevet plott.

Gammel 25-01-11, 10:30   #9
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Januar
1. Charlaine Harris - Sheakspear's Landlord. Lettlest krim, og første bok i serien om Lily Bard, en kvinne med arr og traumer som livnærer seg som hushjelp, og som ufrivillig blir viklet inn i et mordmysterium hun ser seg nødt til å finne ut av.
2. Charlaine Harris - Sheakspear's Champion. Lily Bard blir ufrivillig innblandet i et drama som inkluderer både mord og bombeattentat mot den fargede befolkningen i den lille byen Sheakspear i Arkansas. Også forelsker hun seg. Spennende bok nr 2 i serien
3. Charlaine Harris - Sheakspear's Christmas. Lily reiser til hjembyen for å feire sin søsters bryllup, og blir via kjæresten Jack, som er P.I., innblandet i trippelmord og en gammel baby-kidnappingssak. Lettlest og artig krim - igjen!
4. Alfon J. Hanssen - Skrømthistorier fra Nord-Norge. Ufattelig at noen har ville trykke denne utrolig dårlig skrevne boka. Dølle spøkelseshistorier uten dybde. Skuffa!
5. Charlaine Harris - Sheakspear's Trollop. Lilys klient og landsbyens flokse blir funnet drept. Politiet forsøker å finne ut hvor Lily passer inn i historien samtidig som hun selv nøster opp løse tråder. Litt forutsigbar, jeg gjetta morderen ganske tidlig i boka.
6. Charlaine Harris - Sheakspear's Counselor. Lily er nå privatdetektivlærling hos Jack. Lily tar tak i eget liv, og melder seg inn i en støttegruppe for voldtektsofre. Det viser seg at lederen av gruppa har en uhyggelig stalker, og Lilys nyskjerrighet trigges.

Sist redigert av Flubby : 31-01-11 kl 09:46.
Gammel 06-02-11, 15:45   #10
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

Januar
1. Charlaine Harris - Sheakspear's Landlord. Lettlest krim, og første bok i serien om Lily Bard, en kvinne med arr og traumer som livnærer seg som hushjelp, og som ufrivillig blir viklet inn i et mordmysterium hun ser seg nødt til å finne ut av.
2. Charlaine Harris - Sheakspear's Champion. Lily Bard blir ufrivillig innblandet i et drama som inkluderer både mord og bombeattentat mot den fargede befolkningen i den lille byen Sheakspear i Arkansas. Også forelsker hun seg. Spennende bok nr 2 i serien
3. Charlaine Harris - Sheakspear's Christmas. Lily reiser til hjembyen for å feire sin søsters bryllup, og blir via kjæresten Jack, som er P.I., innblandet i trippelmord og en gammel baby-kidnappingssak. Lettlest og artig krim - igjen!
4. Alfon J. Hanssen - Skrømthistorier fra Nord-Norge. Ufattelig at noen har ville trykke denne utrolig dårlig skrevne boka. Dølle spøkelseshistorier uten dybde. Skuffa!
5. Charlaine Harris - Sheakspear's Trollop. Lilys klient og landsbyens flokse blir funnet drept. Politiet forsøker å finne ut hvor Lily passer inn i historien samtidig som hun selv nøster opp løse tråder. Litt forutsigbar, jeg gjetta morderen ganske tidlig i boka.
6. Charlaine Harris - Sheakspear's Counselor. Lily er nå privatdetektivlærling hos Jack. Lily tar tak i eget liv, og melder seg inn i en støttegruppe for voldtektsofre. Det viser seg at lederen av gruppa har en uhyggelig stalker, og Lilys nyskjerrighet trigges.

Februar
7. Tom Egeland - Paktens voktere. Hvorfor har jeg ikke lest denne før??? Fantastisk skattejakt etter paktens ark, masse artig historie blandet med fiksjon, hvis det noen gang kommer en film, skal jeg se den.
8. Tom Egeland - Sirkelens ende. Spennende bok, mye reflektering rundt kristendom og hva som skjedde rundt korsfestelsen. Og hva befinner seg i skrinet, det er bokas røde tråd.

Sist redigert av Flubby : 15-02-11 kl 08:57.
Gammel 14-03-11, 17:24   #11
Flubby
Crazy Cat Lady

Flubby sin avatar

Standard

Januar

Februar
7. Tom Egeland - Paktens voktere. Hvorfor har jeg ikke lest denne før??? Fantastisk skattejakt etter paktens ark, masse artig historie blandet med fiksjon, hvis det noen gang kommer en film, skal jeg se den.
8. Tom Egeland - Sirkelens ende. Spennende bok, mye reflektering rundt kristendom og hva som skjedde rundt korsfestelsen. Og hva befinner seg i skrinet, det er bokas røde tråd.

Mars
9. Anne Holt - Presidentens valg. Ikke akkurat Tom Clancy, for å si det slik, men jeg tror hun gjorde et forsøk på politisk thriller uten å lykkes noe særlig.
10. Marian Keyes - Angels. Denne var utrolig underholdende. Maggie forlater mannen sin etter å ha funnet ut at han er utro, og drar til Los Angeles hvor bestevenninnen Emily bor, for å slikke sine sår.

Sist redigert av Flubby : 29-03-11 kl 21:55.
Gammel 29-01-11, 22:11   #12
Manga
Bør lage seg en tittel selv

Manga sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
Manga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populærManga er populær
Standard

1. Jorun Thørring - Tarantellen. Ny forfatter for meg. Boka var veldig spennende, synes jeg. Må sjekke ut hvor mange andre bøker hun har skrevet.
2. Bjørn Olav Jahr/Olaf Olsvik - Rus og Rolex. En sterk historie der Olsvik forteller åpent og ærlig om sitt rusmisbruk.

Gammel 18-02-11, 10:18   #13
Avelonia
Gangster girl

Avelonia sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
Avelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populærAvelonia er populær
Standard

Januar

Pirater:Celia Rees. Handling er fra år 1722, to kvinner møtes på De Vestindiske øyer i flukt fra ett nedverdigende liv. Den ene er slave og den andre er en livlig og opprørsk engelsk pike som har blitt sendt vekk for å giftes bort. De to redder hverandre og flykter inn i et liv som sjørøvere på havet.
Spennende ungdomsbok. Ser for meg denne boken som film..
(Jeg tok det jeg fant i bok hyllen, hehhe.)

Eksgangster: Josh Bazell.
Morsom bok, egentlig ganske kul.

Februar

Saras Nøkkel: En gripende bok om ei jødisk jente, bør leses!
(husker ikke forfatter i farten)

Avelonia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-03-11, 10:17   #14
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Standard

Januar

All the Pretty Horses av Cormac McCarthy. Hvorfor har jeg ikke lest denne før?! Den er jo fantastisk!
Utrenskning av Sofi Oksanen. Jeg er stuptrøtt etter å ha sittet oppe i natt og lest, men det er den verdt. Løp og les, folkens! (Men debutromanen Stalins kyr er faktisk enda bedre.)
Baby Jane av Sofi Oksanen. Min første bok lest på svensk. Sår kjærlighetshistorie om to psykiske syke kvinner.
Tove Janssons Samlede Tegneserier Bind 1 av Tove Jansson
Charlotte Isabel Hansen av Tore Renberg Morsom. Kanskje i overkant karikert, men morsom.
Innsirkling av Carl Frode Tiller Jeg kan nesten ikke vente med å lese Innsirkling 2.
What I Loves av Siri Hustvedt Bra, men i overkant betraktende. En bok som krever både Googling og grubling.
Blues från et krossad världshus av Sonja NordenswanJeg har lest handlelister med større litterær dybde og bedre skrevet plott.
Stardust av Neil Gaiman og Charless Vess
Det tatoverede budskap av Kristian Olsen Aaju:Ehm. Annerledes.

Februar
Søstrene Boleyn av Philippa Gregory
Song for Eirabu av Kristine Tofte
Flugtämjaren av Erik Wählström
Jern av Torgrim Eggen

Mars
The Shaking Woman or The History of My Nerves av Siri Hustvedt

Gammel 05-03-11, 11:04   #15
Blå
Dårlig husmor

Blå sin avatar

Standard

Januar
1. Noah Gordon: The Physician. Historisk roman om en engelskmann som reiser til Persia for å studere medisin. Jeg leste den for mange år siden og likte den like godt denne gangen. En ordentlig "page turner".
2. Bill Bryson: Shakespeare. Ikke Brysons beste, bærer litt preg av å være et bestillingsverk. Men fremdeles lesverdig.
3. Camilla Läckberg: Isprinsessen. Litt på det jevne.
4. Lois McMaster Bujold: Cryoburn. Den svakeste Miles Vorkosiganboken så langt. Men bare det at det er en ny bok om ham er strålende.
5. Noah Gordon: The Shaman. Veldig frittstående fortsetter av The Physician. God, men ikke så god som den andre.
6. Alexander McCall Smith: The good husband of Zebra Drive.
7. Hanne Vibeke Holst: Thereses tilstand.
8. Alexander McCall Smith: The careful use of compliments.
9. Brandon Sanderson/Robert Jordan: The Towers of Midnight. Trettende bok i Wheel of Time serien. Nå er det bare en igjen og så er det slutt.
10. Alexander McCall Smith: The comfort of saturdays. Jeg liker Isabel Dalhousie.
11. Xiaolu Guo: A Concise Chinese-English Dictionary for Lovers. Fascinerende bok.
12. Frode Grytten: 50/50. Veldig god samling av essays og artikler. Anbefales
13. Connie Willis: Blackout. Jeg går bare og venter på neste bok nå.

Februar
14. Bill Bryson: African Diary. Nesten juks å kalle den en bok, det er 50 sider. Men de sidene som er der er gode.
15. Selma Lønning Aarø: Scener fra et ekteskap. Jeg småler av denne.
16. Mercedes Lackey: Sleeping Beauty. Egentlig en ungdomsbok, men underholdende

17. Selma Lønning Aarø: Høyre hånd over venstre skulder. Trist og velskrevet.
18. Carl Frode Tiller: Innsirkling. Fascinerende. Jeg gleder meg til bok nr 2.
19. Selma Lønning Aarø: En rekke avbrutte forsøk. Veldig morsom variant av selvbiografien. Anbefalt.
20. Noah Gordon: The last jew.
21. Neil Gaiman: The Graveyard Book. Strålende. Anbefales.
22. Bodil Stenseth: nr 13. Sosialhistorie på topp. Veldig underholdende og lærerik
23. Mercedes Lackey: Winds of fate.

Mars
24. Mercedes Lackey: Winds of fury
25. Mercedes Lackey: Winds of change
26. Ngaio Marsh: Last ditch.

Lydbøker
1. Terry Pratchett: Sourcery

2. Rosamunde Pilcher: Snow in April. Suppete bok, men grei bilunderholdning.
3. JRR Tolkien: The Lord of the Rings. Praktfull BBC dramatisering.
4. P G Woodehouse: The adventures of Sally. Ikke særlig spennende eller morsom.

Sist redigert av Blå : 05-03-11 kl 23:34.
Gammel 07-10-11, 08:02   #16
Pasta
En skrue løs

Pasta sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Januar:
1. Audrey Niffenegger: Den tidsreisendes kvinne. Jeg har sett filmen og elsket den. Syns boken var litt langdryg i starten, men den tok seg kraftig opp. Allikevel første gang jeg har likt en film bedre enn boken.
2. J.M. Coetzee: Vanære. En gripende bok fra Afrika om en professor som opplever å bli vanæret på flere områder.
3. Jamie Ford: Hotellet på hjørnet av bitter og søt. En søt roman om kjærlighet.
4. Geraldine Brooks: Undrenes år. En dyster og tragisk bok fra pesten på 1600-tallet. Samtidig var den fantastisk godt skrevet og rørte meg dypt.

Februar:
5. Geraldine Brooks: Bokens folk. En fantastisk historie om Haggadáen i Sarajevo. Hun skriver så nydelig.

Mars:
6. Carl Frode Tiller: Innsirkling. Nei, dette var kjedelig. Jeg ble mest opptatt av hvor mange ganger han brukte ordet "freistar" og setningsavslutningen "sa ho" og "sa eg". Jeg ble litt grepet av Arvid sin historie, men ellers var dette meningsløst pjatt. (Lydbok).
7. Leif GW Persson: Den som dreper dragen. Veldig standard krim, men jeg ble fnisete av språket og syns den hadde en humoristisk vri.
8. Cecilia Samartin: Senor Peregrino. Nydelig historie.

April:

Mai:
9. Siri Hustvedt: Sommeren uten menn. Jeg ble rørt. Fin bok. (Lydbok).
10. Elisabeth Botterli m.fl.: Berlinerparodiene. Til tross for at jeg er fra Nord-Norge og sikkert burde tåle dette syns jeg det var skikkelig pinlig og vondt å lese. Kunne ikke finne noe sjarmerende med boken.

Juni:
11. Leif G.W. Persson: Den døende detektiven. God krim med fin fremdrift.
12. Jo Nesbø: Gjenferd. Spennende krim. Han skriver veldig bra.
13. Cecilia Samartin: Salvadorena. Hun skriver rørende, men det mangler ikke klisjeer.

Juli:
14. Kate Morton: Den glemte hagen. En nydelig bok som jeg hadde problemer med å legge fra meg.
15. Kate Morton: En svunnen tid. Hun skriver godt, men den var ikke så gripende som Den glemte hagen.
16. Kate Morton: Tilbake til Riverton. God bok, men litt for enkel å avsløre.

August:
17. Karin Brunk Holmquist: Potensgiverne. Veldig fornøyelig.
18. Carlos Ruiz Zafon: Engelens spill. Utrolig spennende og velskrevet bok.
19. Camilla Läckberg: Fyrvokteren. Spennende.

Oktober:
20. Cecilia Samartin: Nok en rørende bok, men den gjorde meg mest av alt sulten.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:45.