Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-12-10, 19:12   #1
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?

Jeg vurderer å kjøpe en nespressosak med innebygd melkeskummer. Jeg har lyst til å kunne trykke på en knapp og få ut latte. Men blir det mye rengjøring? Jeg mener, melk er jo ikke noe som holder seg fersk i romtemperatur over tid, hvordan fungerer dette?

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 19:19   #2
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?

Latissima har en egen melkeboks som du setter i kjøleskapet. Enkel å ta av og på. Sett på boksen, putt i kapsel, trykk på en knapp og du får en latte. Renses ved å holde inn en knapp i 15 sekunder. Sett boksen tilbake i kjøleskapet. Helt suverent synes jeg!

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 19:21   #3
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?

Vel, det var jo en her inne som fikk hvite klumper i kaffen sin fra Latissimaen. Det viste seg å være larver ...

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 19:21   #4
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?

Opprinnelig lagt inn av M@M, her.

Latissima har en egen melkeboks som du setter i kjøleskapet. Enkel å ta av og på. Sett på boksen, putt i kapsel, trykk på en knapp og du får en latte. Renses ved å holde inn en knapp i 15 sekunder. Sett boksen tilbake i kjøleskapet. Helt suverent synes jeg!

Åh

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 19:26   #5
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Vel, det var jo en her inne som fikk hvite klumper i kaffen sin fra Latissimaen. Det viste seg å være larver ...

eh...da bør man kanskje rengjøre litt bedre...

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 19:28   #6
dea
Superaktiv
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 310
dea er litt kul
Standard

Sv: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?

Jeg har Latissima, jeg synes ikke den blir ordentrli ren ved å trykke på den knappen i 15 sekunder. Jeg pleier bare å helle i så mye melk jeg trenger og lage kaffen. Så skyller jeg melkebeholderen i varmt vann (vaskes jevnlig i oppvaskmaskinen) også tørker jeg over de rørene som melkebeholderen festes i med en klut og trykker på knappen som man bruker for vann for å skylle gjennom. Har hatt maskinen i 1,5 år og ingen mark (klønete forklart, men det går veldig fort) Jeg elsker maskinen min

dea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 19:28   #7
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Vel, det var jo en her inne som fikk hvite klumper i kaffen sin fra Latissimaen. Det viste seg å være larver ...

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 19:29   #8
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.578
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?

Opprinnelig lagt inn av M@M, her.

eh...da bør man kanskje rengjøre litt bedre...

Jeg tror hun gjør det nå. Men jeg forstod det som at det var fordi det var vanskelig å komme til der hvor melken går fra melkebeholderen og over i maskinen, eller noe sånt. Men det kan jo ha vært en lekkasje eller noe sånt for alt jeg vet altså.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 20:19   #9
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?

Jeg er SÅ utrolig glad for at jeg har Aeroccino

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 20:47   #10
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.041
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?

Opprinnelig lagt inn av dea, her.

Jeg har Latissima, jeg synes ikke den blir ordentrli ren ved å trykke på den knappen i 15 sekunder. Jeg pleier bare å helle i så mye melk jeg trenger og lage kaffen. Så skyller jeg melkebeholderen i varmt vann (vaskes jevnlig i oppvaskmaskinen) også tørker jeg over de rørene som melkebeholderen festes i med en klut og trykker på knappen som man bruker for vann for å skylle gjennom. Har hatt maskinen i 1,5 år og ingen mark (klønete forklart, men det går veldig fort) Jeg elsker maskinen min

Signerer. Jeg elsker min lattisima. Vi forsøkte å ha melkebeholderen i kjøleskapet, men melka ble så fort dårlig i den. Jeg trykker på knappen de 15 sekundene, men tømmer ut melkerester og skylder beholderen i varmt vann hver gang. Og vasker jevnlig i vaskemaskinen.

Vi har hatt maskinen vår i 3 år, og ingen problemer med mark, nei.

Den er enklere enn aeroccinoen, altså.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 20:48   #11
Filifjonka
Fortynnet
 
Filifjonka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.209
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?

Jeg lurer på å kjøpe Aeroccino, hva er tungvint med den? Tungvinn å vaske?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 20:53   #12
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Jeg lurer på å kjøpe Aeroccino, hva er tungvint med den? Tungvinn å vaske?

Nei, det er ikke tungvindt i det hele tatt. (Men den kan ikke maskinvaskes.)

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 20:54   #13
Katta
maler
 
Katta sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 31.241
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?

Areoccinoen er helt grei, men da må man tenke og styre med to ulike maskiner. Jeg kunne tenke meg å bare trykke på en knapp og vips latte.

__________________
Storebror 2002 - Toern 2003 - Plutt 2009 - Mikro 2012
Katta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 20:57   #14
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.797
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Re: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?

Aeroccinoen er ikke tungvint i det hele tatt, og den er veldig enkel å vaske

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 20:58   #15
Ma Dalton
Hupp!
 
Ma Dalton sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 243
Ma Dalton er litt kul
Standard

Sv: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Vel, det var jo en her inne som fikk hvite klumper i kaffen sin fra Latissimaen. Det viste seg å være larver ...

Visste det var en grunn til at svart kaffe er best... Og at jeg har en helt enkel Nespressomaskin uten melkeskummer eller melkebeholder.

Har ikke så god kjennskap til melkeskummerne til Nespresso, men generelt så er godt renhold veldig viktig med melkesteamere..

Ma Dalton er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 20:59   #16
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.868
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Areoccinoen er helt grei, men da må man tenke og styre med to ulike maskiner. Jeg kunne tenke meg å bare trykke på en knapp og vips latte.

Ah, sånn ja.

Har egentlig aldri slått meg som tungvindt og måtte slå på to knapper og helle melka oppi kaffeen etterpå, min store kaffedrikkeutfordring er at både kaffe og melk har blitt kald for lengst når jeg husker at jeg hadde laget meg latte....

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-12-10, 21:04   #17
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Nespresso med innebygd melkeskummer - mye rengjøring?

Hvis jeg ikke husker helt feil, så var de larvene i hulrommet under metalldekselet på siden der melkebeholderen plasseres, fordi det var sølt. Man kommer liksom ikke på å sjekke under der. Jeg gjør det av og til. Ingen larver. Det kommer ingenting inn der så lenge man trykker beholderen skikkelig fast.

Jeg pleier heller ikke oppbevare melk i melkebeholderen på min Latissima, men det har vel hendt at den står i kjøleskapet til dagen etter. Den har vært like fin da. Jeg elsker at det bare er å hive alle delene i oppvaskmaskinen. Her i huset har vi ingen kjøkkengreier som ikke kan maskinvaskes. :lat:

__________________
"These books gave Matilda a hopeful and comforting message: You are not alone."
— Roald Dahl, Matilda
Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no