Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Men dette går da ikke an?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-12-10, 20:38   #1
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Men dette går da ikke an?

Fikk en vareprøve på Dr Greve Beskyttende Allroundkrem i dag. Foran på tuben står: "Intensiv beskyttelse mot kulde, vær og vind"
Innholdsfortegnelsen bak på tuben begynner slik:
Aqua, Glycerin...

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:40   #2
guddis
Nybegynner
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 22
guddis har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Men dette går da ikke an!?

Hmmm, då er det jo lurt å bruke det som kuldekrem!! Jammen godt du les innhaldsfortegninga!

guddis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:43   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Men dette går da ikke an?

Mange kuldekremar som inneheld vatn. Dei skal smørjast på ein halvtime før du skal ut. Da skal visst nok vatnet fordampe på den tida. Me brukar SebaMed. Den er utan vatn.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:44   #4
Siritk
Bør lage seg en tittel selv
 
Siritk sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Innlegg: 2.399
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Men dette går da ikke an?

Reagerte på den vi også, alkohol var vel også høyt oppe på lista.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:47   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.699
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men dette går da ikke an?

Jeg troddet at det nye var å bruke vannbaserte kremer fordi man på den måten ikke la en hinne på huden som gjør at den ikke får puste jeg, men.....

Alkohol derimot. Jeg kjenner jeg er litt skeptisk til butikkjøpte kremer til ansiktet til barn.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:49   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.550
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men dette går da ikke an?

Jeg har også lest at de nå anbefaler vannbaserte kremer. Også som kuldekrem. Men jeghukser ikke hvor jeg leste det.
Alkohol, derimot? Not so good.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 20:50   #7
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Men dette går da ikke an?

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Mange kuldekremar som inneheld vatn.

Er det det altså?
Jeg synes det høres veldig skummelt ut jeg, og smøre seg inn med vannholdig krem og håpe på at det fordamper før en går ut. De som ikke er helt oppdatert kan vel også fort ta den med seg og "ettersmøre" når en er ute.
Litt skummelt er det også at kremen er full av merker som "Utviklet i samarbeid med NORSKE APOTEK", "Miljømerket", svanemerket, "NAAF" og "PARFYMEFRI UTEN PARABENER".
Sikkert en fin krem altså - men som kuldekrem? Ikke noe jeg vil prøve altså!

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:01   #8
Meissa
stressmonster
 
Meissa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Hammerfest
Innlegg: 3.066
Meissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelenMeissa er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Men dette går da ikke an?

Opprinnelig lagt inn av Beathe, her.

Fikk en vareprøve på Dr Greve Beskyttende Allroundkrem i dag. Foran på tuben står: "Intensiv beskyttelse mot kulde, vær og vind"
Innholdsfortegnelsen bak på tuben begynner slik:
Aqua, Glycerin...

Det kan jo hende de mener at den pleier huden og at den derfor gjør huden mer motstandsdyktig for vær og vind? At den ikke skal brukes som en kuldekrem som sådan. Det finnes i hvert fall mye lignende misledende reklame og strofer.

__________________
(2005) (2010) (2012)
Meissa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:03   #9
Joika
Pauset
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Innlegg: 23.987
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Men dette går da ikke an?

Men at en krem gjør huden bedre rustet for vær og vind (tilfører fuktighet) betyr vel ikke nødvendigvis at det er en kuldekrem?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:08   #10
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Men dette går da ikke an?

Opprinnelig lagt inn av Meissa, her.

Det kan jo hende de mener at den pleier huden og at den derfor gjør huden mer motstandsdyktig for vær og vind? At den ikke skal brukes som en kuldekrem som sådan. Det finnes i hvert fall mye lignende misledende reklame og strofer.

"Beskyttelse i vær og vind. Barn får lett tørr og sår hud ettersom de beveger seg ut og inn i all slags vær. Særlig hender og ansikt er utsatt. Fordel en passende mengde krem i din egen hånd og smør inn barnets hud. Dette bør du gjøre ca en halv time før barnet går ut hvis det er kaldt. Egner seg også til bruk på områder som viser tegn til uttørring og irritasjon."

Den er nok ment å brukes som kuldekrem ja.

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-12-10, 21:11   #11
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe
 
SpetakkelRandi sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Innlegg: 9.985
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

Sv: Men dette går da ikke an?

den kremen bruker jeg på hendene mine.. jeg tåler den godt, men snuppa som har veldig ømfintlig hud, hyler som en gal hvis jeg smører den på hennes kinn. hun blir knall rød og det svir.

__________________
2003-2008


SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no