Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hvilken DS til fireåring?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-12-10, 21:31   #1
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.318
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvilken DS til fireåring?

Jeg spiller ikke dataspill selv og har dermed heller ikke introdusert fireåringen for det. Vi tenker imidlertid at det er greit at hun får en tilnærming til digitale medier også, så pappaen og jeg har blitt enige om å kjøpe en Nintendo DS til henne til jul. Jeg blir imidlertid bare forvirret inne på nettbutikkene. DS lite - DSi - DS XL??

Noen som har noe å anbefale til en fire og et halvt-åring som ikke har spilt noe særlig tidligere? Hva er forskjellen, og hva er greiest til hennes bruk for å spille Dora-spill og sånt noe? Noen som har spill å anbefale?

__________________
My mind is wandering and I can't find it...

Sist redigert av Arran : 05-12-10 kl 22:14.
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 21:51   #2
Heddamor
Bør lage seg en tittel selv
 
Heddamor sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 1.384
Heddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populærHeddamor er populær
Standard

Sv: Hvilken DS til fireåring?

Guttungen her har dsi xl, syns det er greit at skjermen er såpass stor.

Heddamor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 21:56   #3
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv
 
carmenzita sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
Innlegg: 2.183
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken DS til fireåring?

Vi har kjøpt XL til vår (julepakke) Forskjellen er at skjermen er litt større en på en XL enn en vanlig dsi

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 21:57   #4
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken DS til fireåring?

Om jeg skulle kjøpe, så ville jeg kjøpe XL, da av samme grunn som de andre svarer, at det er veldig greit med en stor skjerm.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 22:11   #5
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.318
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken DS til fireåring?

Takk for svar! Så det er kun størrelsen på skjermen som er forskjellen?

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 22:18   #6
Tove
XXX
 
Tove sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 3.578
Tove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de flesteTove er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken DS til fireåring?

Det har to kamera, og man kan vel ta opp lyd. Min datter hadde en vanlig DS før denne, og den hadde ikke noe av dette, mulig de andre har slike finesser? Min datter synes det er veldig artig å ta bilder av seg selv, og gjøre mye forskjellig med det med bildeprogrammet på DS'n. Hun liker også å ta opp lyd. Så spiller hun det opp igjen veldig fort eller veldig sakte, eller baklengs. Veldig artig i følge henne.

__________________
Jentene 93 og 02
Tove er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 22:31   #7
hildeje
Superaktiv
 
hildeje sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 407
hildeje er litt kulhildeje er litt kul
Standard

Sv: Hvilken DS til fireåring?

vi valgte å kjøpe den i midten, dsi

hildeje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 22:48   #8
tiddelibom
Lille tyrann
 
tiddelibom sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 7.137
tiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de flestetiddelibom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken DS til fireåring?

Vi valgte å kjøpe Lite til lillebror, fordi den er billigst. Aner en viss fare for herping...

__________________
Tiddelibom med en liten (-06) og en stor (-02)

Dette er mine prinsipper. Hvis du ikke liker dem, så har jeg andre.
Groucho Marx
tiddelibom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 22:53   #9
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvilken DS til fireåring?

Opprinnelig lagt inn av tiddelibom, her.

Vi valgte å kjøpe Lite til lillebror, fordi den er billigst. Aner en viss fare for herping...

Jepp. Det gjorde vi også, og min ferske 5-åring er på sin andre DS. Smart med andre ord.

  Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 23:09   #10
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.318
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken DS til fireåring?

Faren for herping er et bra innspill. Hun har aldri hatt noe sånt før, og jeg ser at faren absolutt er tilstede.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 23:09   #11
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.299
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken DS til fireåring?

Jeg har kjøpt DSi til min fireåring. Elkjøp hadde tilbud på den for en uke eller to siden, så da kom den på under tusenlappen. Denne har to kamera, noe som jeg vet fireåringen her fant ufattelig kult da hun lånte onkelen sin DSi.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 23:12   #12
Hjertensfryd
Unik
 
Hjertensfryd sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Casa Del Troll
Innlegg: 9.317
Blogginnlegg: 98
Hjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de flesteHjertensfryd er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken DS til fireåring?

Her har 5 åringen fått Dsi og det samme får 6 åringen til jul.

__________________
Nobody is perfect. My name is Nobody.
Hjertensfryd er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-12-10, 23:17   #13
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.318
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken DS til fireåring?

Det ble en råsa DSi og et Dora-spill på mpx.no. Ungen blir nok happy.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
fireåring, nintendo ds, ukynding mor


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no