Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pynte til jul

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-11-10, 23:01   #21
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Jeg er vant med hjemmefra at all pynting skjer på lille julaften.

Jeg synes pynten er så kort oppe i forhold til all tid jeg bruker på å sette fram og henge opp så i fjor kom det fram 1. søndag i advent. Kun treet ble pyntet lille julaften.

Jeg har planer om det samme i år og.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:08   #22
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Jeg synes det er litt trist at folk flytter jula fordi de ikke kan vente.

Opprinnelig lagt inn av Kitty Bastard, her.

Jeg syns det er trist at folk ikke klarer å dele vår glede.

Jula nyyyyyyytes fra og med 1. søndag i advent. Hallo, marsipanen og alt kommer jo i oktober. If you can't beat them, join them og ha det fantastisk.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:09   #23
Fløyel
~~~~~~~
 
Fløyel sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 16.092
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Jula nyyyyyyytes fra og med 1. søndag i advent. Hallo, marsipanen og alt kommer jo i oktober. If you can't beat them, join them og ha det fantastisk.


__________________
<<< When nothing goes right - go left >>>
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:11   #24
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Dessuten er jo tidene i forandring. Før i tiden begynte vel ikke julen før altfor sent, nå de siste årene har det jo vært mer og mer vanlig at alt har begynt ganske tidlig, at det har vært jul (i hvert fall kommersielt) minst i hele desember. Desember er jo blitt Den Store Julemåneden, og jeg tror nok det er kommet for å bli, at jula flyttes enten vi vil det eller ikke. Fordetså.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:13   #25
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Det ville være en merkedag om jeg faktisk gjorde som handelsstanden ville.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:14   #26
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Barna dine kommer nok til å gi etter, bare vent.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:16   #27
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Det skal du ikke se bort fra, men her får de ikke så mye som en marsipangrislabb før jula ringes inn. *sta*

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:16   #28
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynte til jul ...

*ringer barnevernet*

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:17   #29
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Jeg jukser forresten med én ting. Jeg har lov å drikke julebrus når jeg vasker tak.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:17   #30
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.856
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Dessuten er jo tidene i forandring. Før i tiden begynte vel ikke julen før altfor sent, nå de siste årene har det jo vært mer og mer vanlig at alt har begynt ganske tidlig, at det har vært jul (i hvert fall kommersielt) minst i hele desember. Desember er jo blitt Den Store Julemåneden, og jeg tror nok det er kommet for å bli, at jula flyttes enten vi vil det eller ikke. Fordetså.



Hvis man teller antall dager fra julaften til 20. dag jul, hvor man ofte lempet ut julen tidligere, blir det ganske mange. Jeg vil heller glede meg til jul i desember med julepynten fremme enn å site i januar med julepynten fremme og tenke at vi hadde jammen en fin jul i år.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:25   #31
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.



Hvis man teller antall dager fra julaften til 20. dag jul, hvor man ofte lempet ut julen tidligere, blir det ganske mange. Jeg vil heller glede meg til jul i desember med julepynten fremme enn å site i januar med julepynten fremme og tenke at vi hadde jammen en fin jul i år.

Men tenker du at jul bare er julaften? For meg varer jo jula helt til 13. jan. Desember er superkoselig med forberedelser, innkjøp og forventning. Men hva venter dere på hvis jula allerede er der? Jeg skjønner det ikke helt? Har dere juleselskapene i desember også?

Dere som pynter i desember har jo jula lenger enn oss som pynter julaften. Eller hiver dere jula ut i mellomdagene?

Også tenker jeg at julaften er det største høydepunktet i jula, hadde jeg hatt jul hele desember hadde det ødelagt hele julaften for meg, for da hadde jeg jo vært møkk lei allerede.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:25   #32
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

1. søndag i advent, selvsagt. Man kan ikke vente lenger enn det, da havner man på galehus (man = Iset). Jeg elsker julen og begynner å glede meg som en golden retriever-femåring allerede fra februar/mars av, så nå er jeg jo long overdue! Bare 2 uker igjen, bare 2 uker igjen, bare 2 uker igjen!!!

Kunne ikke sagt det bedre!

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:29   #33
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.912
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynte til jul ...

For meg er desember julemåneden. Vi pynter til 1. søndag i advent eller 1. desember, alt etter hva som kommer først. Juletreet pyntes rett før julaften en gang. Jeg synes det passer fint å fjerne julepynten rett over nyttår. Ny start.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:30   #34
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Men tenker du at jul bare er julaften? For meg varer jo jula helt til 13. jan. Desember er superkoselig med forberedelser, innkjøp og forventning. Men hva venter dere på hvis jula allerede er der? Jeg skjønner det ikke helt? Har dere juleselskapene i desember også?

Dere som pynter i desember har jo jula lenger enn oss som pynter julaften. Eller hiver dere jula ut i mellomdagene?

Også tenker jeg at julaften er det største høydepunktet i jula, hadde jeg hatt jul hele desember hadde det ødelagt hele julaften for meg, for da hadde jeg jo vært møkk lei allerede.

Hva mener du med juleselskaper? Har du det i januar? Klart vi har juleselskaper i desember, er det ikke da man har selskapene? Altså julaften, 1. og 2. juledag, nyttårsaften osv. Bakedager og andre sammenkomster i julen er også i desember. I januar er alt over for min del, her ryker jula ut ca. 1. januar. Da er liksom hverdagen kommet og glansen er over. Skjønner jo at det ikke er det tradisjonelle, men det er sånn det er blitt her og jeg liker det sånn. 1. januar er jo starten på et nytt år, da synes jeg det passer å kaste ut det gamle og begynne på ny frisk. Det føles mer riktig.

Møkk lei jula på julaften? Det er en problemstilling jeg ikke, og aldri kommer til å, kjenne til noensinne, samme hvor tidlig jula begynner.
Jeg er litt lei i januar, da er det over for min del, som sagt. Og så begynner jeg å hyperglede meg fra ca. mars av igjen.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:50   #35
Note
Superduperaktiv
 
Note sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 741
Note er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populærNote er populær
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Hva mener du med juleselskaper? Har du det i januar? Klart vi har juleselskaper i desember, er det ikke da man har selskapene? Altså julaften, 1. og 2. juledag, nyttårsaften osv. Bakedager og andre sammenkomster i julen er også i desember. I januar er alt over for min del, her ryker jula ut ca. 1. januar. Da er liksom hverdagen kommet og glansen er over. Skjønner jo at det ikke er det tradisjonelle, men det er sånn det er blitt her og jeg liker det sånn. 1. januar er jo starten på et nytt år, da synes jeg det passer å kaste ut det gamle og begynne på ny frisk. Det føles mer riktig.

Møkk lei jula på julaften? Det er en problemstilling jeg ikke, og aldri kommer til å, kjenne til noensinne, samme hvor tidlig jula begynner.
Jeg er litt lei i januar, da er det over for min del, som sagt. Og så begynner jeg å hyperglede meg fra ca. mars av igjen.

Forskjellen er jo egentlig bare at jeg begynner en måned senere. Jeg gleder meg som en unge og hater når det er slutt og vi har jul med selskaper og festligheter helt til 13.jan.
Julebord med jobb og sånt er jo før julaften, men alt det andre er ikke det.

Det spiller jo ingen rolle for meg når andre feirer jul, jeg skjønner bare ikke hvordan dere får det til å stemme.

Note er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:50   #36
Leandra
Superduperaktiv
 
Leandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 667
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Julen er den beste tiden på året, og jeg har allerede gledet meg i ukevis. Har nedtelling til julepynten skal opp 1 søndag i advent. Da er det frem med masse utelys, adventsstaker og stjerner, samt julegardiner. Og fargen jeg kjører hele desember er rød. Fra 1 desember spiller vi masse julemusikk, og ser utallige julefilmer. Resten av julepynten kommer opp i begynnelsen av desember en gang. Deter jo førjulstiden som er koselig. Når nyttårsaften er over har vi hatt jul så lenge at det er godt å få ryddet bort alt. Ååå til helgen skal vi "tyvstarte" litt her i huset, ungene klarer snart ikke vente lenger, da er det frem med jul i svingen, så benker vi oss foran tvèn årets første pepperkaker og julebrus Juletreet er det siste som kommer opp, som regel 23 desember, Og det skal pyntes til kvelden før kvelden. Og når treet er pyntet setter ho mor julegodter og nøtter på bordet. Tar meg et glass vin, og da er det jul.:hjerte:

__________________
Leandra stolt mamma til 3 ungdommer❤️❤️❤️
Leandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:54   #37
Tangina
godtemonster
 
Tangina sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.359
Tangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner tilTangina er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Vi adventspynter første søndag i advent (adventsstake, kalender, stjerne og en fin lilla engel jeg har hatt siden jeg var barn). Resten kommer opp lille julaften eller deromkring, og taes ned 13. dag jul.

__________________
Gutta -04 og -07
Tangina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:55   #38
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.856
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Opprinnelig lagt inn av Note, her.

Men tenker du at jul bare er julaften? For meg varer jo jula helt til 13. jan. Desember er superkoselig med forberedelser, innkjøp og forventning. Men hva venter dere på hvis jula allerede er der? Jeg skjønner det ikke helt? Har dere juleselskapene i desember også?

Dere som pynter i desember har jo jula lenger enn oss som pynter julaften. Eller hiver dere jula ut i mellomdagene?

Også tenker jeg at julaften er det største høydepunktet i jula, hadde jeg hatt jul hele desember hadde det ødelagt hele julaften for meg, for da hadde jeg jo vært møkk lei allerede.

Jula begynner julaften for oss. I desember er det forberedelser og ikke minst forventning. Vi feirer ikke jul selv om vi har endel pynt fremme. For meg er det egentlig fremmed at jula skal vare helt til 13. januar. Det er bare en unnskyldning for at jeg ikke har hatt tid til å pakke bort pynten. Vi har juleselskapene i romjula, ikke i januar. Selskap i begynnelsen av januar er i beste fall nyttårsselskap.

Jeg skjønner hva du mener hvis du tenker at vi tar feiringen på forskudd. Jeg synes ikke det er det vi gjør, i alle fall.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-11-10, 23:56   #39
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Opprinnelig lagt inn av Note, her.


Det spiller jo ingen rolle for meg når andre feirer jul, jeg skjønner bare ikke hvordan dere får det til å stemme.

Det går jo knirkefritt så lenge samfunnet er lagt opp til vår fordel.
Alt julepyntes jo i desember. Julegater, butikker, trær, juletrær overalt osv. Så det er jo jul rundt oss overalt i hele desember.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-11-10, 00:01   #40
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.856
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Jeg tror jeg måtte holdt inne mye gruff hvis jeg skulle mislikt julepynt i desember.

Jeg gleder meg til desember.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no