Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Pynte til jul

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-11-10, 19:59   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pynte til jul ...

Opprinnelig lagt inn av nicomama, her.

Da skal vi snart på lysfesten. Gleder oss alle sammen. Har du vært der noengang Iset? Da får man virkelig julestemning.

Nei? I Bergen? Høres fantastisk ut!
I Italia, der svigerfar kommer fra, er det en fantastisk lysfest hver sommer. Det blir veldig fort mørkt der på kvelden, så hele byen er opplyst av rosa, gult, blått, grønt og andre farger, alle bygninger i nesten hele sentrum er dekket av disse lysene. Eldste, som var nesten 4 år da vi var der sist, holdt på å besvime da hun så alle lysene.

Gammel 27-11-10, 10:08   #2
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

1.søndag i advent, eller muligens idag.... kommer adv.staker/stjerne og utelys opp. Så kommer resten av pynten sigendes litt etter hvert. Liker å vere ferdig en stund før jul, rundt 15. kanskje? Treet kommer inn 22.des. Deilig å vere ferdig lillejulaften med alt sånt! Også forsvinner julen ganske fort, første uken i januar.

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 10:24   #3
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ikkje eit tegn av jul her før i morgon Då blir det adventslys og stjerne.

Og så har vi bestemt å ikkje ha juletre i år. Vi reiser til foreldra mine veslejulafta, og ikkje store poenget å ha eit tre ståande her.

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-11-10, 19:57   #4
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nå har adventstakene kommet opp i kjøkkenvinduene her, en stk i hvert vindu. Og en lysende engel står bak meg i vinduet, jeg har kjøpt en flott, stor lysestake fra IKEA og satt 8 røde lys i den på spisebordet, røde løpere/duker er lagt på bordene og resten kommer opp i morgen!
Mannen skal ned i kjelleren og hente opp julepynten når ungene har lagt seg nå i kveld, så skal jeg kikke gjennom. Jeg er seriøst som en femåring! I kveld da vi kjørte hjem fra svigersmiddag, hylte jeg og ungene av da vi så adventsstaker og lys i vinduer og hager til hus vi kjørte forbi, og bare tanken på at det fordobles og vel så det fra og med i morgen av ... Jeg takler ikke mer, jeg får hjernekollaps!

Gammel 27-11-10, 21:15   #5
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Ja, her i denne tråden var det julestemning! Vi droppa lysfesten, for snuppa var invitert i bursdag. Julepynten er henta ned i kveld - for å få tak i adventsstjerna og lyslenke. Det er det einaste som kjem opp nå. Resten blir ståande i ekstrarommet vårt ei god stund til. Nja, bortsett frå at eg har gravd fram julekruset mitt - drikk te av det no

Syrin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 11:18   #6
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Pynte til jul

Snøkuler?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 11:50   #7
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Snøkuler?

Sånne kuler med "vann" og figurer inni, så snør det når man rister på dem.
De har frosset og antagelig sprukket i januar i fjor etter at julepynten ble satt opp på loftet igjen.
Kan trygt si jeg ante uråd da jeg dro frem plastkassa og så at det var is på hele innsiden. Og dette var kassa med alt det fine i, alt det som jeg var så redd for.
All den fine pynten min lå pakket i papir for ikke å knuse. alt var frossent og fullt av mugg. Kuler var rustet. Jeg har prøvd å vaske det men greide kun å redde tre store sølvkuler.
Jeg har en eske med juletrepynt som er hel så juletreet er i alle fall reddet.
Julepynteske nummer to hadde jeg bare småtteri i. Et par nisser, to glassengler og to sølvtrær samt en lysengel. Adventstjernene og utebelysningen.
Vel. Jeg gråter over to store figurer, Carl Larsson barn med luciaklær og lysholder. De har jeg hatt i over 20 år og de var liksom tradisjon å pakke frem den 13.ende. :snufs:
Ellers overlever jeg resten selv om det var veldig trist. Jeg må se om jeg finner meg litt nytt i morgen.
Heldigvis var det ikke masse, masse julepynt og vi har ikke kjempestort hus så det er ikke gedigne mengder som må handles inn for å fylle opp igjen.
Så det er ganske så slunkent her kan man si.

Gammel 28-11-10, 11:55   #8
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gammel 28-11-10, 12:06   #9
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Det var trist, Nin!

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 12:15   #10
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Så kjipt, Nin!

Her skal det ryddes og vaskes litt før det kommer noe som helst pynt på plass. Bra motivasjon for å gjøre reint, da.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:23   #11
Nin
MORMOR

Nin sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Jeg overlever, men er fortsatt litt sur.

Gammel 28-11-10, 21:27   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nin, jeg hadde blitt kjempelei meg.

Jeg har funnet pynten min!
At det nesten ble skilsmisse da mannen skulle henge opp stjernene, er en annen sak.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:35   #13
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Åhh nå er det skikkelig stemningsfullt og julete her hjemme, og alle hjerter gleder seg!
Nå blir det julesmusikk og juleverksted med baking og julegavelaging i dagene mot jul

Sist redigert av Guttemammis : 28-11-10 kl 22:18.
Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 21:35   #14
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nin, her.

Jeg overlever, men er fortsatt litt sur.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-10, 23:09   #15
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ellers er stjerner og annen lyspynt komt opp, resten kommer vel på plass i løpet av uken tenker jeg..

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:30.