Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Har dere "penbestikk"?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Se resultatene: Har du penbestikk?
Ja, jeg har penbestikk 111 59,68%
Nei, jeg har ikke penbestikk 51 27,42%
Jeg har mange bestikksett. Hverdags, pent, og galla + 14 7,53%
Jeg har ikke ett sett en gang 3 1,61%
Jeg har arvet penbestikket mitt 20 10,75%
Jeg har kjøpt/fått/samlet penbestikket mitt 63 33,87%
Jeg har penbestikk, penservise, skriver interiørblogg og matchende klær innad i familien 2 1,08%
Bestikk? 1 0,54%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-10-10, 20:18   #101
Anita72
endelig ferdig studert

Anita72 sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Har dere "penbestikk"?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Poll kommer.

Er det vanlig at folk har forskjellige typer bestikk til forskjellie anledninger? Jeg trodde trenden døde ut med våre besteforeldre, men jeg ser jo at det fremdeles er mange som har penbestikk og penservice.

Hvordan er det med deg? Har du bestikk du bruker til "pent"? Hvor har du det til vanlig, og hvor mange ganger igjennom året bruker du det?

[Ekstraspørsmål1: Hvis du har penbestikk, har du også penservice?
Ekstraspørsmål2: Har du penbestikk og penservice regner jeg med du skriver/leser interiørblogger. Fleip eller fakta?

Ja, jeg jeg/vi har penbestikk. Kjøpt selv + fått i bryllupgave bestikk fra Hadeland Tinnstøperi. Bruker det svært sjeldent, det ligger gjemt i ett skap. Har penservice også + glass, altså hele sulamitten men jeg hverken skriver eller leser interiørblogger.

Gammel 26-10-10, 20:23   #102
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg ser at tesen min om at folk som har penbestikk og penservise også interiørblogger/leser interiørblogger ikke holder helt mål.

Gammel 26-10-10, 20:26   #103
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser at tesen min om at folk som har penbestikk og penservise også interiørblogger/leser interiørblogger ikke holder helt mål.

Ikke skyld på meg.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 20:45   #104
Canisa
Viser tenner

Canisa sin avatar

Hvor: Tromsø
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Jeg/vi har sølvbestikk til 12 (arvesølv). Min bestemor begynte å samle på det til meg da jeg var barn (mamma og pappa har det samme), og så har jeg fått til konfirmasjonen og jeg og mannen da vi giftet oss. Har ikke kjøpt så mye som en teskje selv, men synes det er fint, tidløst og hyggelig å dekke festbordet med.

Vi samler på sølvbestikk til ungene også.

Gammel 26-10-10, 20:49   #105
Ying
Kor e alle helter hen?

Ying sin avatar

Medlem siden: May 2007
Hvor: midt i bakken
Ying imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smartYing imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har Hardangerbestikk til best og selskaper. Har også penservice og krystallglass, men det blir ikke brukt så ofte da det blir så mye arbeid med oppvasken etterpå. Jeg får meg ikke til å putte det i oppvaskmaskinen.

Jeg leser aldri interiørblad

Ying er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 22:06   #106
Rabbit
Langøret

Rabbit sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
Rabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt liktRabbit er virkelig godt likt
Standard

Jeg har fått sølvbestikk i alle år av min mormor,til alle anledninger,men da hun gikk bort,hadde jeg ikke råd til å kjøpe mer av det,så dermed sitter jeg med nesten komplett sett med "opphøyd rose". Har omtrent aldri brukt det,for jeg synes ikke det er så godt å spise med,så nå har jeg begynt å samle Hardangerbestikk isteden,tenker kanskje det er mer anvendelig. Servise har jeg også begynt å samle på,men det har jo fabrikken klart å slutte og produsere
Interiørblogger har jeg forresten aldri kastet meg over,og ikke matcher vi i klesveien heller. :kjedelig:

Rabbit er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 22:13   #107
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jaddajadda, Skilpadda.

Jeg blir ææ-hærta.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 22:24   #108
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har penbestikk av sølv, penservise som brukes til jul, bursdager, besøk osv. Jeg leser IKKE interiørblader, blogger ol.

Sist redigert av Nasse : 26-10-10 kl 22:41.
Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 22:27   #109
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, vi har penbestikk.
Ja, vi har penservice.
Ja, vi har penglass.
Jeg har MANGE serveringsfat, da av ymse slag,
men nostalgiske.
Ja, jeg leser interiørblader og blogger, for tips til ny hytte.
Nei, jeg har ingen interiørblogg selv, men jeg har hytteblogg.
Nei, vi har ikke matchende klær i familien.

Sist redigert av Fløyel : 26-10-10 kl 22:32.
Fløyel er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 22:40   #110
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har sølvbestikk til 8 som vi aldri bruker, penservise (fått av svigermor) som brukes hver jul, bursdag, påske, middagsbesøk o.l og krystallglass til 12 som brukes nå og da.

Av bestikk bruker vi Hardangerbestikk både til hverdags og fest, men vi har altså sølv dersom vi vil slå på stortromma.

[Ekstraspørsmål1: Hvis du har penbestikk, har du også penservice?
Ekstraspørsmål2: Har du penbestikk og penservice regner jeg med du skriver/leser interiørblogger. Fleip eller fakta?

1. Ja
2. Nei! Jeg verken skriver eller leser interiørblogger.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-10-10, 22:44   #111
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi har penglass også, samt et gammelt teservise fra min mormor. Under teserviset står det "utenlandsk".

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 08:14   #112
Fluke
Bør lage seg en tittel selv

Fluke sin avatar

Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi har penservise til middag, men ikke penmiddagsbestikk.
Vi har dessertskjeer og gafler og kakespade og sånt i sølv, men ikke penservise til dessert/kaffemat.

Gammel 27-10-10, 08:22   #113
Mandino
inn i dimman

Mandino sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
Mandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smartMandino imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har et pent stålbestikk som brukes til fest. Har samlet selv til 12 personer og har i tillegg biffbestikket i samme serie.

Mamma til to skjønne jenter.
Mandino er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 08:48   #114
Albertine
Passiv

Standard

Biffbestikk er noe jeg ikke skjønner. Biffkjøtt skal være så mørt at du kan skjære i det med gaffel. Hvorfor produsere et helt eget bestikk for dårlig kjøtt?

Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 08:50   #115
Fluke

Fluke sin avatar

Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker biffbestikket til allslags kjøtt.

Gammel 27-10-10, 10:59   #116
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vi bruker biffbestikket til allslags kjøtt.

Vi bruker stort sett alltid biffbestikk når vi spiser middag.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-10-10, 12:41   #117
Fluke

Fluke sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Vi bruker stort sett alltid biffbestikk når vi spiser middag.

Eh, ja. Sånn blir det i grunnen her også. Bortsett fra om vi har fisk.

Gammel 29-10-10, 23:16   #118
Isprinsessen

Isprinsessen sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Jeg har penbestikk i sølv og penservise. Det brukes når jeg har lyst å dekke et pent bord.
Jeg leser ikke blogger om bestikk og servise.

Og det tok laaaang tid før jeg tok denne.

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.
(Penservice hørtes forøvrig forlokkende ut. Er det noe i samme gate som SPA? )

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Servise! Service er sørvis!

Når jeg skriver det ser jeg jo at det skal stå servise, men den c'en har plutselig kommet inn helt av seg selv.

Jeg forsøkte å si det på en pen måte. /

Sist redigert av Isprinsessen : 29-10-10 kl 23:29. Årsak: svak i rettskrivning
Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 22:32   #119
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Eg har sølvbestikk, Wedgwood og vurdere spare på vinservise.

Gammel 30-10-10, 22:40   #120
Shamu
På opplading

Shamu sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Flekkefjord
Shamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt liktShamu er virkelig godt likt
Standard

Vi har Ramonabestikk som penbestikk. Jeg orker ikke sølv, så det blir aldri aktuelt.
Syns det er litt kjekt med det lille ekstra når man skal ha middagsgjester. Det føles litt finere..

- Museskritt er også skritt. -
Shamu er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.