Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvor ofte dusjer du?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-10, 10:00   #1
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor ofte dusjer du?

Opprinnelig lagt inn av Rabbit, her.

Kom til å tenke på noe: Går man i kategorien sjuske om man dusjer annenhver dag,men vasker seg den dagen man ikke dusjer?

Nei, virkelig ikke.

Opprinnelig lagt inn av sjuggerpløm, her.

Det er dritkjedelig å dusje, verken mer eller mindre.

Å stå lenge, lenge under kjempevarmt vann er jo bare så utrolig deilig.

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 10:17   #2
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Å stå lenge, lenge under kjempevarmt vann er jo bare så utrolig deilig.

Eg trur kanskje dette har med standard på bad å gjere. Eg valgte badekar i leiligheta mi noko som er klønete å dusje i. Der eg bodde før hadde eg fiiiin dusj med dempa belysning, fine fliser og det meste, og da likte eg bedre å dusje. Minn meg på dette når eg skal kjøpe hus er du snill.

Gammel 08-10-10, 10:09   #3
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Når jeg leser denne tråden kjenner jeg at jeg kanskje er litt dusjehysterisk, på samme måte om jeg tenker på ivrige husmødre som hysteriske når det gjelder rydding og vasking i heimen.

Jeg synes det høres helt uholdbart ut å ikke dusje hver eneste dag.
Jeg måtte dusje på kvelden i en periode, og selv det var på kanten for meg - da følte jeg meg ikke ren nok gjenomneste dag. Men jeg elsker å dusje og jeg MÅ ha nyvasket hår hver dag. Jeg er glad mannen har det samme forholdet til dusjing - hver morgen kropp og hår han også.

Gammel 08-10-10, 11:15   #4
United
På (opp?)tur

United sin avatar

Medlem siden: May 2009
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Liker å dusje, men ikke alltid huden min tåler det. Særlig om vinteren må jeg være litt forsiktig.

Gammel 08-10-10, 11:49   #5
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Prøver å begrense det til annenhver dag, i perioder med lite aktivitet kan det også gå to dager uten dusj. Er atopiker og huden min har ikke godt av å dusje hver dag.
Legger opp dusjing etter treningen (eller motsatt, alt ettersom hva som passer ).

De dagene jeg ikke dusjer vasker jeg meg godt med ren klut. Tror vår generasjon i stor grad har glemt hvordan man foretar kroppsvask med klut og såpe og derfor føler seg så avhengige av å dusje.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 12:26   #6
Leandra
Superduperaktiv

Leandra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Vestlandet
Leandra er litt kulLeandra er litt kulLeandra er litt kul
Standard

Hver dag...

Gammel 08-10-10, 12:39   #7
Acsa
Audacious

Acsa sin avatar

Hvor: The immoral high ground
Blogginnlegg: 237
Acsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme omAcsa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dusjer hver morgen, og etter trening. Vasker håret en gang i uka, stort sett i forbindelse med svømming.

Gammel 08-10-10, 13:10   #8
Tussa
Ferdiglada

Tussa sin avatar

Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hårvask er jo ofte den viktigaste grunnen til at eg kjem meg i dusjen.

Gammel 08-10-10, 13:56   #9
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men, er det bra for hud og hår å dusje hver dag, eller flere ganger om dagen?

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 14:00   #10
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Nei, det er ikke det.

Gammel 08-10-10, 16:15   #11
Smoothie
lader

Smoothie sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Smoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smartSmoothie imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Man trenger jo ikke skrubbe hele kroppen med såpe hver gang man dusjer, man bare vasker seg der det er mest nødvendig, og resten får jo bare rent vann på seg.
Merker egentlig ikke noe forskjell på håret mitt om jeg vasker det hver dag eller annenhver dag. Har tørt hår, og tørt blir det, uavhengig av vaskehyppighet og "vidunderkurer" eller ei.

Smoothie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 17:28   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sikkert ikke. Men jeg har vasket håret hver eneste morgen de siste 15-20 årene, og det er aldri slitt eller tørt. Jeg har hår som ser sunt, rent og blankt ut, etter min egen mening.

Huden skrubbes ikke med såpe. Den skylles under rennende, rent vann, og jeg har litt såpe der det behøves. Jeg ville jo fått like mye såpe på de stedene om jeg vasket med klut og vann? Jeg synes det er greit å dusje i hvertfall nederste halvdel av kroppen før jeg legger meg, føttene blir også skitne i løpet av en dag. Om morgenen må jeg vaske håret, ellers blir det ekkelt. Kroppen vaskes samtidig.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 17:25   #13
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hver morgen og ofte om kvelden også. Håret bare om morgenen.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 21:12   #14
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg dusjer hver morgen og to-tre kvelder i uka. Kanskje 9 ganger i uka i snitt?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-10, 21:33   #15
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Annenhver dag, men så trener jeg innimellom også, så da blir det fort 6 dager i uken.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:27.