Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Vask av grønnsaker?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-10, 10:27   #21
Grøten
Ser fremover!
 
Grøten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 3.179
Grøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt liktGrøten er virkelig godt likt
Standard

Sv: Vask av grønnsaker?

Har kun hatt et par brokkolier med synelige dyr på. De havnet i søplet. *takler ikke tanken*
Det er bare når jeg ser dem da, for det er helt sikkert et og annet dyr som det kan tenkes at man har fordøyd.

Skyller alt i vann, med eller ute skall. Tipset om å legge i vann er notert.

__________________
02 & 06 & 10
Jeg kan motstå alt,unntatt fristelser.
(Oscar Wilde)
Grøten er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:39   #22
mamaria
Grisejente
 
mamaria sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 2.181
mamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smartmamaria imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vask av grønnsaker?

Jeg skyller bare det meste raskt under vann, jeg.
Vi kjøper i grunnen mye sånne store pakker frosset også, og de kokes jo bare som de er.
Litt proteintilskudd er da bare sunt.

__________________
00-02-04-04-11
mamaria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 10:46   #23
Éowyn
Whatever, never mind
 
Éowyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.292
Blogginnlegg: 67
Éowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelenÉowyn er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Vask av grønnsaker?

Opprinnelig lagt inn av Lisa, her.

Men disse småkrypene i vanlig brokkoli - den er jo pakket i plastikk ikke sant?

Forrige gang lå de i en plastpose ala slik man putter frukt og grøn i i butikker. Andre ganger har de ligget i "friluft" i kassen de kommer i, hvis jeg ikke husker feil. Blomkål hadde plast rundt seg en gang, men forrige levering hadde de ikke det.

Dette gjelder kun grønnsaker vi nå abonnerer på, ikke det vi tidligere har kjøpt i butikk.

Éowyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 14:02   #24
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover
 
ItsOnlyMe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 5.048
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Vask av grønnsaker?

Purre er vel værst... Funker det å legge den i kaldt vann montro?
(nei sikkert ikke..)

ItsOnlyMe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 21:19   #25
Ivars_mamma
We weren't born to follow
 
Ivars_mamma sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 248
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

Sv: Vask av grønnsaker?

Blomkål og broccoli legger jeg i saltvann i 10-15 min. Da dør dyrene og flyter opp.

Når det gjelder purre, så kutter jeg den, og legger den i vann. Da er det bare å øse den opp, og mold og sand ligger igjen i bunnen av bollen. Man kan ikke helle av vannet, da kommer jo sanden opp i purren igjen.

Ellers skyller jeg salat og må dessverre påstå at jeg er elendig på å vaske andre ting....

__________________
Mamma til Ivar, født nov 2008.
Ivars_mamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 21:23   #26
Lisa
anglofil
 
Lisa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.589
Lisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtidLisa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vask av grønnsaker?

Jeg synes purren minster altfor mye smak hvis du legger den i vann, akkurat som løk ... (vel, purre er jo løk ...)

__________________
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett)
Lisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 22:09   #27
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.941
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av grønnsaker?

Opprinnelig lagt inn av Veravera, her.

Purre er vel værst... Funker det å legge den i kaldt vann montro?
(nei sikkert ikke..)

Nei. Du får ikke bort den forbanna jorden uten å demontere den totalt. Og purre som er så godt!

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-10, 22:11   #28
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.819
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Vask av grønnsaker?

Jeg har en aldeles genial klut som jeg bruker til å vaske mesteparten av frukt og grønnsaker med. Purre bruker jeg å lage et langt snitt på langs i, slik at jeg får brettet bladene godt ut, så jeg får vasket ut all sanda lett som en plett.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no