Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Kosttilskudd for barn

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-10, 23:18   #1
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Kosttilskudd for barn

1 - Jeg trenger tips til gode omega3 produkter til barn. Gode på smak, og gode på kvalitet.

Mine to tar ikke tran (og jeg angrer på at jeg aldri fikk inn den vanen fra tidlig av, men gjort er gjort) men jeg vil gjerne gi dem noe tilsvarende.

2 - Jeg er og på utkikk etter noen gode Acidoplhilus produkter for barn. Vil gjerne høre om noen har testet forskjellige og funnet noen bedre enn andre, osv. Det er så dyre i utganspunktet at jeg vil ikke kjøpe det første jeg finner...

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:14   #2
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Me gir Eskimo Kids. Lillebror har også likt smaken av EyeQ som eg brukar.

Det andre du spør om; er det melkesyrebakteriar? Lillebror var så hyppig sjuk ein lang periode at me vart råda til å gi han tilskot av dette. Helsekosten hadde eit produkt frå Animal Parade som smakar skogsbær og er forma som ein pus. Det går ned.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:15   #3
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Mine får DHA fra Animal Parade. Ikke optimalt - men de er mindre syke med det enn uten og det er det eneste jeg får dem til å ta.

  Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:18   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.511
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Mine får vitaminbjørner. De elsker de, og vil helst ha mange ganger hver dag. De får bare en altså, men det hender de prøver å lure meg og sier at vi glemte det om morgenen så jeg skal gi de en til om kvelden.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:41   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.871
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Mine får flytende eyeQ og sanasol + en Cvitamin-sugepille hver dag.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 12:51   #6
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.247
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Min jente virkelig elsker "Omega-3 for barn, tyggekapsler med appelsinsmak" fra Complete. Tablettene anbefales ikke for barn under 4 år (det påstås at barn under 4 kan sette kapselen i halsen, men vår jente har tygd ivei fra første stund), men vi har nå gitt dem til henne fra hun var rundt to år likevel. Tror disse er relativt gode. Tidligere har vi gitt Eskimo kids, men jeg må innrømme at det er noe lettere å bare gi en kapsel enn å måtte fram med flaske og skje fra kjøleskapet.

Hva angår kvalitet, så aner jeg virkelig ikke. Har du sett denne testen fra 2005? Eskimo kids kom veldig bra ut der, husker jeg.

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:02   #7
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.792
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Er det ikke kunstig søtning i de fleste av disse? Om noen finner noen uten vil jeg bli kjempeglad.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:07   #8
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Mine får tran med sitron smak, og en skje sanasol etterpå.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:21   #9
Urie
Superaktiv
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 446
Urie er litt kulUrie er litt kul
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Mine får Eye Q tyggetabletter med jordbærsmak

http://www.buyhelse.no/Avdelinger/He...g-18268-2.aspx

Urie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:27   #10
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.247
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Opprinnelig lagt inn av siljemoren, her.

Mine får tran med sitron smak, og en skje sanasol etterpå.

Det har tidligere blitt påstått at man skal ikke gi full dose av både tran og Sanasol fordi man risikerer opphopning av fettløselige vitaminer A og D. Nå har man jo funnet ut at vi nærmest uansett får for lite D-vitamin, men hvordan er det med A-vitamin? Noen som vet?

Kan man gi full dagsdose av både tran og Sanasol, eller bør man - som foreslått fra helsestasjon - enten ta halv dose av begge hver dag eller å alternere slik at man en dag tar full dagsdose av tran og neste dag tar full dagsdose av Sanasol?

Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:34   #11
Fruktflua
Sperret
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Innlegg: 6.377
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Mine får DHA fra Animal Parade. Ikke optimalt - men de er mindre syke med det enn uten og det er det eneste jeg får dem til å ta.

Hvorfor er ikke det optimalt? Animal Parade er uten kunstig søtning, smaker nydelig, og det er null problem å få mindre barn til å ta dem. Animal Parade er det beste vi har prøvd på den fronten, og her i huset har det meste blitt testet ut.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-09-10, 13:50   #12
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Jeg er skikkelig elendig på navn, men de får Omega3 tabletter som smaker tuttifrutti. På esken er det en isbjørn. Også får de en multivitamin (for tranbrukere) som jeg har kjøpt på apoteket.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 09:26   #13
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Takker og bukker for gode tips!

Animal Parade trodde jeg var et produkt som er på vei ut, men jeg kan jo ha misforstått. De selger det ikke her jeg bor, så jeg får tråle nettet litt.

Fluke: jeg mener å ha hørt at Animal Parade er uten kunstige tilsetningsstoffer. Men vitaminbjørner er vel søtet med aspartam e.l.

Bergensis: ja jeg mener melkesyrebakterier. Så dere hadde godt resultat med Animal Parade sitt? Da skal jeg jammen prøve denne. Ungene har likt disse produktene tidligere.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 10:04   #14
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Bergensis: ja jeg mener melkesyrebakterier. Så dere hadde godt resultat med Animal Parade sitt? Da skal jeg jammen prøve denne. Ungene har likt disse produktene tidligere.

Ja, men det skal seiast at det var styrete å få tak i. Det enda med at me måtte bestille frå ein nettbutikk. Dessverre hugsar eg ikkje kva den heiter. Eg fann også eit parti på helsekostbutikken på eit kjøpesenter i Oslo og eg har heilt gløymd navndet, men når det dukkar opp skal eg komme tilbake med det.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 10:19   #15
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.474
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Er det ikke kunstig søtning i de fleste av disse? Om noen finner noen uten vil jeg bli kjempeglad.

Signerer!!

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 20:05   #16
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Mine får helt vanlig Møllers tran uten at jeg sier noe, spør om det er godt eller agerer som noe annet enn at det er det mest selvfølgelige i verden. Tror du ikke at det kan funke å bare begynne, liksom?

Og så kan de få det før frokost, så de får spist og pusset tenner etterpå?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 20:13   #17
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.924
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Møllers tran har kommet med noen nye fisker nå som er omega3. 2 fisker for å få dagsdosen for barn og voksne. Det fulgte med prøve på de i PlussTid jeg fikk i posten her om dagen, og alle tre ungene likte dem veldig godt. Tror jeg skal gå til innkjøp av dem. Står at de inneholder akkurat det samme som flytende Møllers tran, men de smaker ikke tran. Det står at de skal være: Möller’s Omega-3 fisk inneholder ingen kunstige farge- eller søtningsstoffer.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 21:45   #18
zeppelin
Jamning
 
zeppelin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 1.806
zeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt liktzeppelin er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Mine får helt vanlig Møllers tran uten at jeg sier noe, spør om det er godt eller agerer som noe annet enn at det er det mest selvfølgelige i verden. Tror du ikke at det kan funke å bare begynne, liksom?

Og så kan de få det før frokost, så de får spist og pusset tenner etterpå?

Du har selvsagt et stort poeng Mim. Jeg bare kjenner at jeg har så store problemer med tran selv, at jeg vet ikke om jeg klarer å være helt nøytral.....klarer overhodet ikke å ta det selv.

__________________
doing the dishes while doing the dishes
zeppelin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 23:02   #19
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Opprinnelig lagt inn av zeppelin, her.

Du har selvsagt et stort poeng Mim. Jeg bare kjenner at jeg har så store problemer med tran selv, at jeg vet ikke om jeg klarer å være helt nøytral.....klarer overhodet ikke å ta det selv.

Jeg er oppvokst uten tran fordi min mor ikke likte det. Hun syntes nok selv hun var riktig snill. I tillegg har jeg en bror som er ekstremt allergisk mot fisk, så jeg vokste opp uten omega 3. Løpet var kjørt for meg da jeg var 26 og skulle begynne med tran, men vi sier at voksne får kapsler og barn får på skje. Det funker her, altså.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-10, 23:53   #20
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kosttilskudd for barn

Opprinnelig lagt inn av Fruktflua, her.

Hvorfor er ikke det optimalt? Animal Parade er uten kunstig søtning, smaker nydelig, og det er null problem å få mindre barn til å ta dem. Animal Parade er det beste vi har prøvd på den fronten, og her i huset har det meste blitt testet ut.

Jepp, Animal Parade er fantastiske. Men jeg har ikke funnet multivitaminene på en stund, er de på vei ut?

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no