|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Kontrollfrik
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?
Jeg har aldri spurt, jeg. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Ja her ringes det også på hos nabounger, alle bor i gåavstand fra hverandre her så det er uhyre sjelden noen av barna avtaler besøk på forhånd. Men de har jo "litt" mer frihet enn oss voksne, holdt jeg på å si. Det blir litt annerledes, selv om jeg skjønner hva du mener.
|
|
|
#3 |
|
can-jur
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Kommer det folk under middagen får de somregel en tallerken, eller en kaffekopp og sitter sammen med oss. Det er jo kjempe koselig. Kommer de under leggingen, avbrytes leggingen om det er barn med eller de får beskjed om å sette seg på kjøkkenet, evt sette på kaffen om de gidder, så kommer jeg ned når barna er lagt.
|
|
|
|
#5 |
|
saftig
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Jeg har egentlig samme følelser for telefonoppringninger som jeg har for uanmeldte besøk. Jeg er særdeles lite glad i å bli oppringt bare for å skravle. Mulig jeg er preget av årevis med en mor som ringer flere ganger i uken og har monolog. Det føles som en byrde og et ork, og jeg har sikkert utviklet en overfølsomhet for konseptet. Det at jeg har en jobb hvor jeg bruker mye av tiden på samtaler og snakker mye i telefonen gjør nok sitt til at jeg ønsker å skjerme meg fra dette en stund hver dag. Legg til at jeg har to barn som vi snakker mye med hver dag, så er på en måte begeret fullt.
|
|
|
#6 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Aj, sånn er det takk Gud ikke her.
|
|
|
#7 |
|
saftig
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Det hender faktisk at nabodamen ringer på og vil skravle. Og hun tar ikke hintet om hun ser at vi sitter til bords, altså. Jeg syns det er kjempevanskelig å si at det ikke passer når jeg faktisk er opptatt, og det har nok noe å gjøre med at hun ikke tar beskjeden, og "skal bare" si noe før hun går. Hinting virker heller ikke.
|
|
|
#8 |
|
flisespikker
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Går aldri på uanmeldt besøk, og får aldri uanmeldt besøk. Vi omgås ingen som bor i alminnelig gangavstand; hadde vi gjort det, hadde det kanskje vært aktuelt. Men uansett foretrekker jeg å ringe eller sende en SMS og spørre om folk er hjemme og om det passer, og det er greiest om folk gjør det samme til oss. (Så får man noen minutter til å rydde sti inn til sofaen og sjekke om det er kaffe i skapet også.) Og de aller, aller fleste gangene vi har besøk, så er det avtalt på forhånd, selv om det også hender at noen ringer fordi de "plutselig" er i nærheten og har tid.
|
|
|
#9 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Jeg trodde du mente generelt at en ikke kan gjøre husarbeid mens en har besøk.
|
|
|
#11 |
|
Ute av drift
Medlem siden: Nov 2007
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Om jeg bare skal gjøre husarbeid sier jeg at det passer dårlig eller at det får klare seg med at ungene holder de med selskap (de som kommer uanmeldt kommer strengt tatt oftest for å se ungene uansett). Men om jeg står i klesvask-sorteringen kan jeg gjerne fullføre den og sette på en klesvask mens besøket sitter i stua, det tar jo gjerne bare noen få minutter. En forventer jo ikke at den en besøker skal slippe alt en har i hendene for å være vertinne, når en bare stikker innom. Og om vi sitter på kjøkkenet kan jeg like gjerne rydde ut/inn av oppvaskmaskinen mens vi skravler.
|
|
|
#12 |
|
Epikur
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Jeg er oppvokst med veldig mange uanmeldte besøk. Daglig er ingen underdrivelse. Min mor har i grunnen aldri gjort annet enn å slenge på kaffekjeler og dra frem kaker fra spiskammerset så lenge jeg kan huske. Folk elsker å komme til foreldrene mine, fordi de alltid er velkomne til å slenge baken ned på vedkassen og ta en kaffekopp og en prat.
|
|
|
#13 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Jeg kunne aldri funnet på å dumpe innom noen på overnattingsbesøk, det syns jeg er uhøflig. De gangene jeg ønsker overnatting så spør jeg på forhånd(helst i god tid), og kun til folk jeg kjenner veldig godt.
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Vestfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Ja, vi drar på uanmeldte besøk,har gjort det to ganger nå i helga til venner av oss. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
Helt vanlig
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?For meg er det veldig stor forskjell på å få en sms om at vi er på tur, er der om fem minutter enn om de bare står på døra. Jeg takler begge deler helt greit men liker best å få et lite varsko.
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Nei, bortsett fra hos min bestemor. Eller, jeg har en venninne jeg ringer når jeg er i nærheten, og det er jo ganske kort varsel. Kanskje det er derfor hun flytter nå? |
|
|
|
|
|
#17 |
|
can-jur
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?men gjør det noe at det er rotete når det kommer folk da?
|
|
|
|
#18 |
|
Borte
|
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Vi drar ofte uanmeldt til slekta og av og til rusler vi uanmeldt innom venner på søndagstur e.l. Det samme gjør folk til oss. Syns det er helt greit.
|
|
|
#19 |
|
Nymotens gammeldags
Sv: Spinnoff - drar du på uanmeldte besøk?Nei det med kaffe var bare for å understreke et poeng, jeg drikker jo ikke kaffe selv og har kun EI venninne som drikker kaffe, så her serveres kaffe kanskje en gang i skuddåret. Jeg har ikke kaffetrakter engang. Men jeg har alltid Nescafé-poser og sånn instant-kaffe i skuffen sånn i tilfelle. Det ender som regel opp med å gå ut på dato.
|
![]() |
|
|