|
|||||||
| Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Glamorøs
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er 3 på 75-80 kvadrat, og det kunne vært nok om planløsningen var bedre. Nå håper vi å få bygget ut, slik at vi får mellom 30 og 50 kvadrat til, og da har vi virkelig god nok plass.
|
|
|
#3 |
|
VeloppDragen
|
Sv: Hvor mange kvadrat?
Ja, men du hadde det akkurat passe den helgen vi var sju på 43 kvm også.
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22) |
|
|
|
|
|
#6 |
|
From Gokk With Love
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Alta
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er 5 personer på ca 130-140 kvm, ingen kjeller. Skulle gjerne hatt mere plass, ja. En loftstue til ungdommene og mere bodplass er det jeg ønsker meg.
|
|
|
#7 |
|
Det er bare en fase
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi har mer enn nok plass. Kan det være nærmere 200 på fire personer, mon tro? I tillegg har vi en leilighet på 90 som vi tar inn i huset ved eventuelt behov, pluss et lysthus som fungerer som ekstra stue. Dobbel garasje og en egen oppbevaringsgarasje og en jordkjeller til rot. Det rare er at vi på fem måneder har klart å fylle opp vanvittig mye mer enn jeg hadde sett for meg, så jeg tror du har et poeng, Blondie. Vi var mye flinkere til å rydde da vi bodde på 120 med carport. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi har nylig blitt 5 og bor på 100kvm, har masse plass |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Hva er "god planløsning"? Jeg liker veldig godt planløsningen her i huset: Inngang, bi-inngang/vaskerom, gjestetoalett og stue med åpen kjøkkenløsning i 1. etg. Soverom, bad og loftstue i 2. etg. Sokkelen er utleid. Grunnflate på 100 kvm.
|
|
|
|
#10 |
|
Protonterapeut
|
I hvert fall ikke at det er 2 soverom oppe og ett nede - i motsatt ende av huset. Og null muligheter til å gjøre noe med det.
|
|
|
#12 |
|
Passiv
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fem, og bor godt på 90 m2 boflate. Men vi må nok ha et større hus snart, fordi ungene etter hvert må ha hvert sitt rom, og nå har vi bare tre soverom. |
|
|
|
#13 |
|
Javel?
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Der er vi også, bare at vi har 96kvm. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
kamerat
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vår gode planløsning, 90 kvm leilighet over to plan: Hele første etasje er en halvåpen kjøkken-stue-løsning (i midten er det en skyvedørsgarderobe og et toalett). Det føles mye større enn det er, særlig fordi det er ekstra takhøyde i en del av stua. Andre etasje har tre soverom, bad og en bod, samt en gang med plass til en liten arbeidskrok.
|
|
|
#15 |
|
Quiet, please
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fire, har 190 kvm., og synes det er akkurat passe. Vi hadde fint klart oss med mindre plass, men det er deilig å alltid ha litt ekstra lagringsplass når man trenger det. Dessuten liker jeg å ha flere bad og toaletter. Det eneste jeg ikke er helt fornøyd med, er at det ikke er toalett i den etasjen vi oppholder oss mest i.
|
|
|
#16 |
|
Nymotens gammeldags
Hvor: Stavanger
Sv: Hvor mange kvadrat?Ca. 160 kvm. Grei planløsning, med 3 etasjer. Kjellerstue, vaskerom og bod nede, stue, kjøkken, gang og toalett i hovedetasjen og bad og 3 soverom øverst. Hage med stor platting og bod ute på fremsiden osv. Grei plass, og kjellerstuen er GULL når det kommer til å ha unger inne, de kan herje vilt der nede, eller se film/spille dataspill på hjemmekinoen mens vi andre får fred. Men jeg vil ha enebolig med større kjøkken og SVÆR hage. Så det skal vi ha innen noen år.
|
|
|
#17 |
|
Flink jente
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er 4 stk, vi bor på +/- 200 kvm, vi har en kjeller som er innredet, men som ingen foreløpig ikke bruker. Vi har utrolig god plass å boltre oss på. Barna har rom på 16-19 kvm, så vi har god plass for å si det slik. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
I mål
|
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fire, og bor på 100 kvadrat + et kryploft og to boder. 20 av de 100 brukes også stort sett til lagring, og nå også kontor etter at vi måtte frigjøre det siste barnerommet. Det funker greit nok med 100 kvadrat, men jeg savner mer lagringsplass utover dette av type "lett-tilgjengelig" (utebod) så vi slapp å bruke kjellerstua.. Ellers ønsker vi oss større stue og kjøkken. Soverommene er på bra størrelse, men vi ønsker vi hadde ett til. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
stille
Hvor: Tønsberg
Sv: Hvor mange kvadrat?Vi er fire og har vel 160 - 180 kvm, pluss kjeller på 75 kvm, hvor det er en liten kjellerstue og ellers lagrings og arbeidsplass(syrom). I tillegg har vi en stor dobbelt garasje med loft.
|
![]() |
|
|