|
|||||||
| Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Type R ;)
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)Nei ikke på poteter, men på pannekaker... Det har vi 4 gang i året hjemme og jeg liker det ikke så vet ikke hva røren skal smake for jeg synnes det smaker spy ansett. Så der må jeg vite hvor mange egg og sånt...
|
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)Jeg trenger ikke oppskrift lenger på enkle basisting. Men det er lurt å bruke hvis man ikke kan lage mat. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Epikur
|
Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)Trenger ikke oppskrifter til noe særlig middagsmat, men leser mange mange kokebøker, matblader og titter innom en del nettsteder for inspirasjon. Etterhvert som man øver, vil man huske sånn ca steketid, porsjonsberegning, konsistens og sånt.
|
|
|
#6 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)Bruker ikke oppskrifter på det å koke poteter, lage pizzadeig, bolledeig etc.. men sånn jevnt over når jeg skal bake så bruker jeg oppskrifter.
|
|
|
#7 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)Jeg er en notorisk dårlig smake-til-kokk, så jeg trenger oppskrifter på det meste. Noen av dem har jeg i hodet, da.
|
|
|
#8 |
|
Nattrangler
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)Jeg bruker som regel oppskrifter, ikke for å koke poteter eller egg, men skal jeg lage f.eks vaffler så finner jeg frem oppskriften til det, jeg vet hva jeg skal ha i men husker ikke alltid hvor mye av hvert. eller jeg husker det, men må ha bekreftelse på at jeg husker riktig. sånn er det med det meste av både mat og kaker,
|
|
|
#9 |
|
Teller ned
Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)Jeg bruker oppskrifter hvis det er nye retter jeg lager, og når indisk står på menyen. Da følger jeg oppskriften slavisk. Samme med kakebaking. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
I mål
|
Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)Jeg trenger ikke oppskrift for det helt elementære, men utover det - ja. Unntaket er vel forsåvidt middager i form, pastasauser etc, der er jeg ganske god på å slumpe. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)
Nei, kanskje ikke.
|
|
|
#12 |
|
I mål
|
Ja, helt enig. Jeg kunne godt trengt info om å trekke fisk, for den skal jo ikke koke nei. Men oppskriften den gang sa meget lite om det |
|
|
|
|
|
#16 |
|
I mål
|
|
|
|
|
|
|
#17 |
|
Hertuginne
|
Stakkars!
|
|
|
#18 |
|
Introvert optimist
|
Nei, sånne ting greier jeg å lage uten oppskrift. Det samme med pannekaker og vafler. Sauser bruker jeg heller ikke oppskrift til som regel.
|
|
|
#19 |
|
Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)Da må jeg fortelle om min snille svigermor.
|
![]() |
|
|