Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-02-07, 18:36   #1
Honda
Type R ;)

Honda sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nord
Honda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner tilHonda er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Oppskrifter på ditt og datt (punktum)

Nei ikke på poteter, men på pannekaker... Det har vi 4 gang i året hjemme og jeg liker det ikke så vet ikke hva røren skal smake for jeg synnes det smaker spy ansett. Så der må jeg vite hvor mange egg og sånt...
Samme med vaffelkaker....

Gammel 12-02-07, 12:18   #2
pippimamma
Bør lage seg en tittel selv

pippimamma sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
pippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smartpippimamma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg trenger ikke oppskrift lenger på enkle basisting. Men det er lurt å bruke hvis man ikke kan lage mat.

pippimamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 19:05   #3
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Bruker det kun på nye uprøvde ting. Elsker å se på bilder og lese i kokebøker, får masse inspirasjon til å mekke egne ting eller prøve ut noe nytt.

Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 20:03   #4
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Trenger ikke oppskrifter til noe særlig middagsmat, men leser mange mange kokebøker, matblader og titter innom en del nettsteder for inspirasjon. Etterhvert som man øver, vil man huske sånn ca steketid, porsjonsberegning, konsistens og sånt.

Jeg bruker ikke oppskrift på boller, brød eller eple/blåbærkake, fordi jeg kan oppskriften utenat og kjenner forholdet mel/væske, og kan slumpe ganske mye uten at det blir galt.

Kaker og desserter er en annen skål, for det er ikke bare å slumpe når man driver med denslags.

Egg og bacon var det jeg brukte lengst tid på å lære meg.

Gammel 04-07-07, 20:06   #5
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

KOKT FISK
1 liter vann
1 fisk

Gammel 12-02-07, 12:28   #6
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Bruker ikke oppskrifter på det å koke poteter, lage pizzadeig, bolledeig etc.. men sånn jevnt over når jeg skal bake så bruker jeg oppskrifter.

Men middag blir mye slump ja

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 12:34   #7
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er en notorisk dårlig smake-til-kokk, så jeg trenger oppskrifter på det meste. Noen av dem har jeg i hodet, da.

Jeg øver meg på smakingen. Det er et av nyttårsforsettene mine.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 12:37   #8
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Jeg bruker som regel oppskrifter, ikke for å koke poteter eller egg, men skal jeg lage f.eks vaffler så finner jeg frem oppskriften til det, jeg vet hva jeg skal ha i men husker ikke alltid hvor mye av hvert. eller jeg husker det, men må ha bekreftelse på at jeg husker riktig. sånn er det med det meste av både mat og kaker,

Gammel 12-02-07, 12:51   #9
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker oppskrifter hvis det er nye retter jeg lager, og når indisk står på menyen. Da følger jeg oppskriften slavisk. Samme med kakebaking.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 13:13   #10
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trenger ikke oppskrift for det helt elementære, men utover det - ja. Unntaket er vel forsåvidt middager i form, pastasauser etc, der er jeg ganske god på å slumpe.
Det har iallfall ikke gått så langt som til at jeg har trengt den givende oppskriften jeg husker vi lærte i heimkunnskapen i 9. klasse:

KOKT FISK
1 liter vann
1 fisk

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 13:16   #11
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg trenger ikke oppskrift for det helt elementære, men utover det - ja. Unntaket er vel forsåvidt middager i form, pastasauser etc, der er jeg ganske god på å slumpe.
Det har iallfall ikke gått så langt som til at jeg har trengt den givende oppskriften jeg husker vi lærte i heimkunnskapen i 9. klasse:

KOKT FISK
1 liter vann
1 fisk

Nei, kanskje ikke.

Men hvor lenge skal det koke? Skal det i det hele tatt koke, eller bare trekke? Se, DET ...

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 13:30   #12
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Scarlett, her.

Nei, kanskje ikke.

Men hvor lenge skal det koke? Skal det i det hele tatt koke, eller bare trekke? Se, DET ...

Ja, helt enig. Jeg kunne godt trengt info om å trekke fisk, for den skal jo ikke koke nei. Men oppskriften den gang sa meget lite om det . Der holdt man seg til ingrediensene.

Gammel 12-02-07, 13:30   #13
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

KOKT FISK
1 liter vann
1 fisk

Ikke noe salt?

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-02-07, 13:30   #14
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maximillia, her.

Ikke noe salt?

Øh mulig. Det er "noen" år siden. *gammel*

Gammel 12-02-07, 13:41   #15
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jobbe nå, apan. Jobbe nå!

Gammel 12-02-07, 13:44   #16
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Jobbe nå, apan. Jobbe nå!

Hjemme og er syk
Vurderer fortløpende om jeg snart må spy *åpplyser*
Kun tre kvarter tilbragt med å veilede noen på jobben over telefonen - glad for at jobben ikke mener jeg trenger telefon

Gammel 12-02-07, 15:05   #17
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hjemme og er syk
Vurderer fortløpende om jeg snart må spy *åpplyser*

Stakkars! God bedring, da.

Kun tre kvarter tilbragt med å veilede noen på jobben over telefonen - glad for at jobben ikke mener jeg trenger telefon

Du har merket deg det, du og.

Gammel 12-02-07, 19:02   #18
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Trenger du oppskrift for å lage kakao og pizzadeig? På å koke poteter?
Enkle basisting?

Nei, sånne ting greier jeg å lage uten oppskrift. Det samme med pannekaker og vafler. Sauser bruker jeg heller ikke oppskrift til som regel.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-07, 20:17   #19
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Da må jeg fortelle om min snille svigermor.
Hun er flink til å lage mat, og hun bruker ikke oppskrifter.

Hun er dog ikke like flink til å bake på gefylen, men hun gjør det rett som det er likevel.
Sist hun var hos oss bakte hun en kake (uten oppskrift) morgenen før hun skulle reise, den skulle vi kose oss med etter at hun var reist.

Den havna rett i søpla, gitt.

Gammel 04-07-07, 20:20   #20
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva er det med (punktum) overskriften?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:00.