Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Biff stroganoff-oppskrift søkes …

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-02-07, 15:51   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Biff stroganoff-oppskrift søkes …

Ja, for det av alle ting fikk jeg plutselig lyst til å lage til middag! Noen som har en kjempegod oppskrift på biff stroganoff med masse smak?

Jeg har ingen....og de gangene jeg spiser det er den en eller annen som serverer meg det, og sinnssykt godt smaker det nesten hver gang.

Takker for evt oppskrift!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 15:54   #2
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.856
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Biff stroganoff-oppskrift søkes....

Vimsens Biff Stroganoff

700 g mørnet biff (ytrefilet eller mørnet flatbiff)

Tomatpure.
2 store løk.
2 pk fløte. Krem eller mat.
Salt og pepper.
Hvitløk.


Kjøttet skjæres i strimler som brunes raskt i smør. Ta dem opp og dryss dem med slat og pepper. Stek gyllent løk og hvitløk.
Bland alt og la det tjude (småkoke) i 30 min eller til kjøtter er mørt etter smak.

Ha i fløte og kok opp. Ferdig.

Server med god ris.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 16:02   #3
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Biff stroganoff-oppskrift søkes....

Vi bruker ca samme oppskrift som Vimsens, bare minus hvitløk og krem, og pluss sopp og rømme.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 16:25   #4
Blåbær
Tankefull
 
Blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5.944
Blogginnlegg: 59
Blåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de flesteBlåbær er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Biff stroganoff-oppskrift søkes....

Opprinnelig lagt inn av MinaX, her.

Vi bruker ca samme oppskrift som Vimsens, bare minus hvitløk og krem, og pluss sopp og rømme.

*signerer*

__________________
Mor til: Sjarmtrollet 04 og Minitrollet 08.
Blåbær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 16:26   #5
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Biff stroganoff-oppskrift søkes....

Mmm sopp må til ja. Og rømme. :sikle:

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 19:41   #6
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Biff stroganoff-oppskrift søkes....

Når putter dere oppi tomatpuréen da? og hvor mye tomatpuré sånn cirka?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-02-07, 20:02   #7
Storm
En som trener
 
Storm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Biff stroganoff-oppskrift søkes …

Tomatpurèen har jeg i kanskje 10 minutter før kjøttet er ferdig kokt. Synes ikke det trenger å koke så lenge. Klarer ikke å spesifisere mengde mer enn "passe", men det hjelper nok ikke deg. Tror det er fort gjort å ta for lite, jeg synes det gir masse god smak og bruker nok ganske mye.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 15:09   #8
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Biff stroganoff-oppskrift søkes …

Synes oppskriften i Ingrid Espelids "blårutete" er god. Den bruker jeg.
Veksler mellom rømme eller fløte, alt etter hva jeg har i hus.


Jeg kan finne den hjemme senere om noen er interessert.

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 20:46   #9
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Biff stroganoff-oppskrift søkes....

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Vimsens Biff Stroganoff

700 g mørnet biff (ytrefilet eller mørnet flatbiff)

Tomatpure.
2 store løk.
2 pk fløte. Krem eller mat.
Salt og pepper.
Hvitløk.


Kjøttet skjæres i strimler som brunes raskt i smør. Ta dem opp og dryss dem med slat og pepper. Stek gyllent løk og hvitløk.
Bland alt og la det tjude (småkoke) i 30 min eller til kjøtter er mørt etter smak.

Ha i fløte og kok opp. Ferdig.

Server med god ris.

Oi.. hvor fikk du den fra?

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 20:47   #10
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Biff stroganoff-oppskrift søkes....

JEg var jo i ferd med å legge den inn.
Den er idiotsikker. Mamma har laget denne retten til alvorlig mange venners selskaper.

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 21:03   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Biff stroganoff-oppskrift søkes …

Jeg lagde Stroganoff jeg! Brukte creme fraiche istedenfor fløte og la til sjampnjong og det ble kjempegodt!
Lagde skikkelig stor gryte og restene spiste en nederlandsk venninne og sønnene hennes i går, og de syntes det var kjempegodt også, så Vimsens oppskrift er blitt internasjonal!

Takk!

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 21:56   #12
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.856
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Biff stroganoff-oppskrift søkes....

Opprinnelig lagt inn av Vimsen, her.

Oi.. hvor fikk du den fra?

Jeg har fått den av deg før. På Rasteplassen tror jeg.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 21:58   #13
Vimsen
"De"
 
Vimsen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.520
Blogginnlegg: 4
Vimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt avVimsen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Biff stroganoff-oppskrift søkes …

Den oppskriften er det ganske mange nederlendere som har, Elin!

__________________
Effektivitet er intelligent latskap.
Vimsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 22:01   #14
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Biff stroganoff-oppskrift søkes …

Av en eller annen grunn har jeg aldri syntes biff stroganof er godt med biff. Vi bruker alltid kjøttdeig eller karbonadedeig. Tror faktisk vi forrige måned lagde en kyllingstroganof. Den var god.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008

Sist redigert av Irma : 09-02-07 kl 22:08. Årsak: trykkleif
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-02-07, 22:02   #15
Mandarin
godt brukt
 
Mandarin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Der
Innlegg: 8.130
Blogginnlegg: 259
Mandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de flesteMandarin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Biff stroganoff-oppskrift søkes …

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Av en eller annen grunn har jeg aldri syntes biff stroganof er godt med biff. Vi bruker alltid kjøttdeig eller karbonadedeig. Tror faktisk vi forrige måte lagde en kyllingstroganof. Den var god.


Det er du og min søster.

Jeg liker best med biff!

Mandarin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no