Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Pastasalat med vannmelon, kylling og pesto

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-10, 22:55   #1
Vind
Erfaren
 
Vind sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 878
Vind er populærVind er populærVind er populærVind er populær
Standard

Pastasalat med vannmelon, kylling og pesto

Storesøster har vært hos ei venninne og spist denne pastasalaten, og hun spurte faktisk om hva det var i. Så godt likte hun den, og den er virkelig god og frisk.

Det man trenger er:
Kokt og avkjølt pasta, penne el.l.
Kylling (stekt, selvfølgelig) i biter
Vannmelon i biter
-og pesto.

Jeg har ikke oppskrift med mengder, men vi hadde den i dag, bare satte alle ingrediensene på bordet og så blandet man det slik som man ville selv. (De minste ville ikke ha alt blandet, så det var det mest lettvinte i dag).

Knallgodt!

(Jeg tenkte litt på at det burde vært noe mer grønnsaker i, og jeg tar gjerne imot tips på hva som kan fungere.)

Vind er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 22:59   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Pastasalat med vannmelon, kylling og pesto.

Høres snadder ut. Jeg er avhengig av å ha noe friskt i slike salater, så jeg bruker oftest ananas eller kiwi, evt. eple. Vannmelon var ikke dumt.
Vi har ofte "kyllingplukk", som vi kaller dette, til middag. Jeg ville hatt fetaost oppi, helst ikke disse marinerte typene. Og gjerne sprøstekt bacon, det er godt i kyllingsalater. Samt cherrytomater, agurk, rød paprika, oliven og gjerne også smørstekt asparges toppet med parmesan. Det er det vi pleier å ha til, i skåler rundt på bordet. Aspargesen har vi helst bare nå på denne tiden da, har fått litt dilla i det siste.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 23:21   #3
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Pastasalat med vannmelon, kylling og pesto.

Nam!
Jeg ville hatt frisk spinat, og kanske pinjekjerner.

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-10, 23:28   #4
Lucifer
Skummelt distré...
 
Lucifer sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Innlegg: 1.931
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Sv: Pastasalat med vannmelon, kylling og pesto.

Hørtes snadder ut!

__________________
3-barnsmor: Nesten tenåringen (07.07.2002) og Fotballspilleren (10.10.2005) og Minsteprinsessa (03.08.2008)

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-10, 23:43   #5
Cazandra
Erfaren
 
Cazandra sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Egersund
Innlegg: 919
Blogginnlegg: 10
Cazandra er populærCazandra er populærCazandra er populærCazandra er populær
Standard

Sv: Pastasalat med vannmelon, kylling og pesto

Ja, dette skal testes ut en dag!!

__________________
2001-2003-2006 + Bendik 2010
Cazandra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no