Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Galskap på hjul

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-06-10, 21:30   #1
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.441
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Galskap på hjul

Dette bildet tok jeg i bilen for noen dager siden. Både jeg og ungene var lettere sjokkert Jeg hadde tastet nummeret til politiet da bilen svinget inn på en parkeringsplass, forhåpentligvis for å feste scoteren på forsvarlig vis uten ungen på hengeren.

Jeg hadde oppkjøring dagen etter (BE) og viste bildet til sensor og hun mente det burde vært anmeldt. Problemet er at jeg ikke ser reg. nr. på hengeren ut fra bildet så da er vel poenget borte siden jeg ikke har peiling på hvem det er.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Galskap på hjul.jpg (36,4 KB, 216 visninger)
__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 21:37   #2
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Galskap på hjul

Galskap. Hadde bare levert bilde til politiet. De bare forstørrer opp og klarer å se reg.nr. på både sykkel og henger, det er jeg rimelig sikker på.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 21:47   #3
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.441
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Galskap på hjul

Høre med naboen kanskje, han er politi. Han vet vel om det er noe vits i å levere det inn. Bildet er soppas lav oppløsning at jeg ikke har sjans å se noe, men mulig de har bedre utstyr enn meg

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 22:14   #4
Morella
Superbasinella
 
Morella sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.641
Blogginnlegg: 276
Morella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelenMorella er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Galskap på hjul

Ja det der er ingen ting annet enn galskap og ren idioti.

Morella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-06-10, 22:20   #5
Frantzen
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Galskap på hjul



Det ville jeg vist til politiet, ja.

  Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 12:36   #6
Nekinna2402
*gjesp*
 
Nekinna2402 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Stavanger område
Innlegg: 53
Nekinna2402 har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Galskap på hjul

At det er mulig.
Så selv en ung gutt som lå oppå taket på en bil en av de siste gangene jeg var på ikea med mini...

Nekinna2402 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 12:38   #7
Mauser
Frafallen
 
Mauser sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 5.288
Mauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtidMauser har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Galskap på hjul

På den annen side er de jo tryggere oppå tilhengeren enn om de skulle ha kjørt selv.

__________________
You can't trust girls. When I get a girlfriend I am not going to tell her where I live or work.
Mauser er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 12:56   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.459
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Galskap på hjul

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

De bare forstørrer opp og klarer å se reg.nr. på både sykkel og henger, det er jeg rimelig sikker på.

Nei, det er ikke så enkelt som på CSI, desverre. Bildet er satt sammen av piksler; dvs. små firkanter som bare gjøres større når man forstørrer. Derfor vil bildet som oftest bare bli mer utydelig desto større man gjør det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 13:10   #9
baltie
Den paranoide androide
 
baltie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 375
baltie er populærbaltie er populærbaltie er populærbaltie er populær
Standard

Sv: Galskap på hjul

Det finnes måter å gjøre et forstørret bilde skarpere, men bildeteknologien de bruker i CSI finnes dessverre bare i fantasien. Jeg tviler på at man skulle kunne klare å få frem reg.nr. da dette er informasjon som ikke finnes i bildet pga lav oppløsning, det er altfor få piksler som dekker skiltet til at man skal kunne gjøre noe nyttig med det.

baltie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 13:16   #10
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.441
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Galskap på hjul

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, det er ikke så enkelt som på CSI, desverre. Bildet er satt sammen av piksler; dvs. små firkanter som bare gjøres større når man forstørrer. Derfor vil bildet som oftest bare bli mer utydelig desto større man gjør det.

Det er akkurat det som er problemet. Viste bildet til politinaboen ved en passende anledning. Han sa dette hadde ført til direkte førerkortbeslag, om bildet hadde vært av bra nok kvalitet til å bruke det. *svartens dårlige kamera på iPhone*

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 13:16   #11
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.821
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Galskap på hjul

Å gåttabanen!

(Og datamanngubben min irriterer vettet av seg over CSI og slike filmer, i grunn over alt som har med datating som ikke går an i virkeligheten å gjøre. )

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 13:38   #12
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Galskap på hjul

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, det er ikke så enkelt som på CSI, desverre. Bildet er satt sammen av piksler; dvs. små firkanter som bare gjøres større når man forstørrer. Derfor vil bildet som oftest bare bli mer utydelig desto større man gjør det.

Da får de forminske bildet da og se på det med lupe.

Jeg er rimelig sikker på at politiet klarer å tyde det skiltet der, for jeg klarer jo nesten å lese det selv. Er bare en bokstav og ett tall jeg er litt usikker på. Er ekspert på å lese bilskilt i forbifarta, siden det er på bilskiltet jeg kjenner igjen folk. *arbeidsmiljøskadd*

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 13:38   #13
nicomama
Superaktiv
 
nicomama sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 345
nicomama er litt kul
Standard

Sv: Galskap på hjul

Det er ikke rart det blir ulykker når oppførselen er av dette kaliber i trafikken. Har desverre sett endel i diverse nettaviser i det siste, av samme type galskap Både med mennesker lastet på, og særdeles uforsvarlig lastete biler og tilhengere. Tror jeg hadde levert bildet inn, med beskjed om hvor og når du tok det, kanskje noen andre er så smart at de har sett noe og meldt fra Det er lov å håpe

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 13:46   #14
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.459
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Galskap på hjul

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Å gåttabanen!

(Og datamanngubben min irriterer vettet av seg over CSI og slike filmer, i grunn over alt som har med datating som ikke går an i virkeligheten å gjøre. )

Jeg bor også med en sånn en. Han ser sånn her ut til tider:

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg er rimelig sikker på at politiet klarer å tyde det skiltet der, for jeg klarer jo nesten å lese det selv. Er bare en bokstav og ett tall jeg er litt usikker på. Er ekspert på å lese bilskilt i forbifarta, siden det er på bilskiltet jeg kjenner igjen folk. *arbeidsmiljøskadd*

Det er jo ikke sikkert politiet har bedre øyne enn deg, bare fordi de er politi. Jeg greier ikke å tyde et kvekk fra det der. Du har gode øyne!

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 14:00   #15
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Galskap på hjul

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Det er jo ikke sikkert politiet har bedre øyne enn deg, bare fordi de er politi. Jeg greier ikke å tyde et kvekk fra det der. Du har gode øyne!

Du får det faktisk opp ganske tydelig om du klikker på bildet hun la inn. En får det opp mye tydeligere da enn om jeg kopierte bildet og prøvde og forstørre det. Da ble alt bare grøt som dere sa.

Bilskiltet er RF eller AF og 9754 tror jeg. Du må bare la øynene gli kjapt over det, stirrer en på det så blir alt blir grøt jo lenger en ser på det.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 14:01   #16
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.459
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Galskap på hjul

Jeg har klikket på det, men ser ikkenoe for det. :dårlige øyne:

Supert at du ser såpass mye! Kanskje det er lettere å gå videre med det da, Karina?

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 14:06   #17
Elisabet
Står på egne ben
 
Elisabet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 10.925
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Galskap på hjul

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg har klikket på det, men ser ikkenoe for det. :dårlige øyne:

Supert at du ser såpass mye! Kanskje det er lettere å gå videre med det da, Karina?

Kikket du da på det bildet som kom opp når du klikket på det? Hadde jeg visst hvilket område i landet hun bodde så hadde det vært enda lettere, for da ville ofte være sannsynlig at det er bokstavkombinasjonen som tilhører området. På campingvogner og sånn så gjelder ikke det, men akkurat på tilhengere er det mere sannsynlig, for de flytter ofte ikke så langt på seg om de blir solgt.

Men det kan jo være en øvelsessak, jeg leser som sagt på mye bilskilt som jeg kjører forbi, og når jeg treffer kjente så leser jeg først bilskiltet og rekker å hilse før de har kjørt forbi meg.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-06-10, 14:16   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.459
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Galskap på hjul

Det skjer ingenting med det når jeg klikker på det som kommer opp. Nå har jeg til og med åpnet det i photoshop, for å se om jeg fikk det større der, men niks.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no