![]() |
#441 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?
Jeg elsket de bøkene når jeg var liten! Må på loftet å se om jeg finner de tror jeg! |
![]() |
![]() |
#442 |
Fullverdig medlem
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Her leser vi Folk og røvere i kardemommeby. Ungene er 4-6-8 og strax 10 år gamle. De følger med alle sammen men jeg tror de hadde fulgt med uansett hva jeg hadde lest for de liker veldig godt selve kosen med boklesing. Ellers leser vi mye bøker som blir ferdig på en runde som alle bøkene som vi har fått fra Donald Dusck`s bokklubb som jeg var med i når jeg var liten
#443 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Det er litt smått med "lese videre hver dag", for tiden, men mellomsøster vil ha en del "Lotta" om dagen (pussig, du...), og storebror leser mest i Vår ville verden, om dyr og sånt.
#444 |
Hertuginne
|
Så rart? Hun er jo ikke noe til felles med Lotta?
#445 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi har måttet gi opp forsøket med bøker uten bilder. Så nå forsøker vi oss på bøker med bare litt bilder. Vi leste "Snødronningen" av HC Andersen siden en av hovedpersonene het det samme som snuppa. Hun fikk virkelig med seg historien, og ble ikke lei.
![]() |
#446 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Hakkebakkeskogen...begynner å bli litt lei den boken nå, har lest den ganske mange ganger. |
![]() |
![]() |
#447 |
Latsabb
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() |
Reven og grisungen er herlige. |
![]() |
![]() |
#448 |
Trapper opp igjen !
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?12-åringen leser selv i Pondus. Vi høre hans skratt-latter en etasje ned. Til 6-åringen leser jeg fra en fransk bok: "Les P'tits Philosophes" (de små filosofer). Den tar for seg noen eksistensielle spørsmål såsom "et det bra å gjøre en innsats ?" "hva er rettferdighet ?" "hva er kjærlighet ?".
#449 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Til snart 4-åringen har jeg de siste par dagene lest bøker på rim/med rim, Dr. Seuss: Horton redder en Hvem og Horton klekker ut et egg, Jacob M. Strid (gjendiktet av Erlend Loe): Mustafas kiosk og Linde Hagerup: Verdens største gorilla.
#450 |
Superaktiv
Medlem siden: Nov 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vaffelhjarte av Maria Parr. Fantastisk bra bok for både barn og voksne. |
![]() |
![]() |
#451 |
snur
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Nå for tiden hører ungene på lydbok på iPod om kvelden. Minste hører div. korte lydbøker som Jul i svingen, leseløve bøker osv. Største hører Mathilda av Roald Dahl.
#452 |
Skummelt distré...
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi er visst inne i en Roald Dahl periode. Vi leste ferdig Mathilda i går og begynte på Danny og den store fasanjakten i dag. Dette er for snart åtteåringen.
#453 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Akkurat nå leser vi om Tuva og skrotnissen. Det er den første flerkveldsleseboka vi kommer til å fullføre. Begge er fascinerte og får med seg store deler av historien.
#454 |
Aktiv
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Trondheim
![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Peter Pan. |
![]() |
![]() |
#455 |
inn i dimman
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Da er vi ferdig med den store mormor og de åtte ungene-boken og det var ganske vemodig å ta farvel med dem både for meg og storesøster. Nå skal vi ta fatt på den store Roald Dahl-boken og det skal bli gøy.
#456 |
Kald på føttene
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi har lest mye Bjørn Rørvik de siste dagene, både om reven og grisungen og bukkene bruse på badeland. Sjøl leser han mye i "finni-boka", dvs Kari Grossmanns "Se og si".
#457 |
Latsabb
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Prikkesyken av Bjørn F. Rørvik. |
![]() |
![]() |
#458 |
Peppy!
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Vi leser Charlie og Sjokoladefabrikken denne uken. Den liker han godt. (Guttungen har lært litt om fattigdom i den boken da, og jeg fikk høre at han hadde spurt en gutt i barnehagen om de var fattige, siden han kun hadde én brødskive i matboksen. |
![]() |
![]() |
#459 |
flisespikker
|
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Jeg leser fremdeles Trollmannen fra Oz for Poden, men i tillegg driver han på egen hånd og leser Georgs magiske medisin, Kurt blir grusom og Knutsen og Ludvigsen og den gale bergenser. (Han har visst fått litt for mange bøker på én gang, stakkar.
#460 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2007
![]() |
![]() Sv: Hva leser du for barnet ditt nå?Karsten Og Petra lærer å lese , går det i her om dagene .....Vesla er veldig ivrig på å lære om bokstaver for tiden ! |
![]() |
![]() |
|
|