Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Avsporing: Hva er det hvite skummet på hageplantene mine?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-06-10, 19:53   #1
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Avsporing: Hva er det hvite skummet på hageplantene mine?

Er det snegleegg eller er det noe annet spennende?

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 19:56   #2
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Hva er det hvite skummet på hageplantene mine?

Kjerringspytt?

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 19:58   #3
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing: Hva er det hvite skummet på hageplantene mine?



Se der lærte jeg det. Nå må jeg ringe min tante og fortelle henne at det hvite skummet jeg fikk penger for å finne og fjerne da jeg var liten, slett ikke var snegler likevel.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 20:02   #4
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing: Hva er det hvite skummet på hageplantene mine?

Fra Wikipedia;

Sitat:

Skummet er en væske de utskiller gjennom endetarmsåpningen(anus), denne væsken blandes med luft slik at luftboblene (skum) oppstår.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 20:04   #5
Pingis
Kald på føttene
 
Pingis sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 4.964
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Avsporing: Hva er det hvite skummet på hageplantene mine?

__________________
Tilfeldighetene er våre venner.
Pingis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 20:05   #6
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing: Hva er det hvite skummet på hageplantene mine?

De bæsjer i hagen min!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 20:19   #7
lucifine
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Dec 2007
Innlegg: 1.202
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Sv: Avsporing: Hva er det hvite skummet på hageplantene mine?

ROFL.. Er nok masse som bæsjer der ute

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 20:43   #8
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing: Hva er det hvite skummet på hageplantene mine?

Måtte google hva en sikade er, så opplyst er jeg.

Men nå ble det plutselig veldig ekkelt å tenke på at man gjerne fikk dette skummet på seg ved lek i gress med planter som hadde slikt skum, trodde jo bare det var "skum".

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-06-10, 21:42   #9
Dali
Glad
 
Dali sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.866
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Avsporing: Hva er det hvite skummet på hageplantene mine?

vi kalte det for sneglespytt da jeg var liten. Derfor holdt vi oss på trygg avstand.

__________________
Eldsteturbo 06, lilleturbo 08, og sisteturbo september 11.
Dali er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 12:59   #10
isola
Kakemonster
 
isola sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Innlegg: 3.732
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing: Hva er det hvite skummet på hageplantene mine?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

De bæsjer i hagen min!

Og fiser!

__________________
2009 2013
isola er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 13:21   #11
Xian
Tvåtusentalssuffragett
 
Xian sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.635
Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avsporing: Hva er det hvite skummet på hageplantene mine?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

De bæsjer i hagen min!



Første gang mannen så slikt skum, i pelsen på katten vår, utbrøt han sjokkert: - Det er noen som har spyttet på Smilla!

Så det er mulig du kan unnslippe sikadene på Nordvestlandet; der vokste han opp, uten å komme borti fenomenet.

__________________
Ullungen 2006 og Lillebror 2015

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 13:21   #12
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing: Hva er det hvite skummet på hageplantene mine?

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Og fiser!

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 13:28   #13
Maiden
Fear of the dark
 
Maiden sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.899
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Avsporing: Hva er det hvite skummet på hageplantene mine?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

De bæsjer i hagen min!

Opprinnelig lagt inn av isola, her.

Og fiser!

__________________
"Minne kan gjera det småe stort"
Maiden er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 13:40   #14
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.951
Blogginnlegg: 837
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Avsporing: Hva er det hvite skummet på hageplantene mine?

Opprinnelig lagt inn av Luvi, her.

trodde jo bare det var "skum".

..som Skumféen kom med?

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-06-10, 18:47   #15
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Avsporing: Hva er det hvite skummet på hageplantene mine?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

..som Skumféen kom med?

Jaa?


¨


Eller bare noe som plantene produserte.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-06-10, 23:09   #16
hera
Fullverdig medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 88
hera har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Avsporing: Hva er det hvite skummet på hageplantene mine?

Opprinnelig lagt inn av Xian, her.



Første gang mannen så slikt skum, i pelsen på katten vår, utbrøt han sjokkert: - Det er noen som har spyttet på Smilla!

Så det er mulig du kan unnslippe sikadene på Nordvestlandet; der vokste han opp, uten å komme borti fenomenet.

Jeg vokste også opp på Nordvestlandet, og har sett kjerringspytt mange ganger. Han var nok heldig.

hera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no