Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Oslo/Sandvika - Kragerø uten bil

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 17-05-10, 21:48   #1
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.176
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Oslo/Sandvika - Kragerø uten bil

Hvordan er det enklest å komme seg fra Sandvika/Oslo til Kragerø uten bil?
Vet det går tog og kanskje også buss. Noen som har linker til transport eller priser?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 21:50   #2
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo/Sandvika - Kragerø uten bil

Tog går ikke til Kragerø. Det går til Neslandsvatn så må du ta buss resten av veien. Togstasjonen i Kragerø er nedlagt.
Buss går direkte fra Oslo til Kragerø.Det er vel Sørlandsexpressen mener jeg.
Lurer jammen på om det ikke går en båt også, det gjorde i alle fall det en gang i tiden, fra Aker brygge.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 21:53   #3
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.176
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oslo/Sandvika - Kragerø uten bil

(Med tog mente jeg via Neslandsvatn, det glemte jeg å skrive)

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 21:54   #4
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Oslo/Sandvika - Kragerø uten bil

Konkurrenten.no og lavprisekspressen.no kjører også ruten, stort sett billigere enn Nor-way-bussene. De fleste (alle?) bussforbindelsene dumper en på Tangen og har tilknytningsbuss derfra til selve byen.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 22:00   #5
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oslo/Sandvika - Kragerø uten bil

Det er mye lettere og raskere med bussen enn toget. Selv om det er hyggeligere å ta toget, er det blitt dårligere tilbringer mellom Neslandsvatn og Kragerø, siden bussene ofte venter på to tog. Korrespondansen fra Tangen er stort sett god, selv om det tar sin tid siden bussen kjører lokaltrafikk og skal alltid innom Helle, selv om ingen går av og ingen kommer på ...

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 22:09   #6
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo/Sandvika - Kragerø uten bil

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Det er mye lettere og raskere med bussen enn toget. Selv om det er hyggeligere å ta toget, er det blitt dårligere tilbringer mellom Neslandsvatn og Kragerø, siden bussene ofte venter på to tog. Korrespondansen fra Tangen er stort sett god, selv om det tar sin tid siden bussen kjører lokaltrafikk og skal alltid innom Helle, selv om ingen går av og ingen kommer på ...

Det er bare fordi det er så vakkert på Helle det skjønner du.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 22:14   #7
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.176
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oslo/Sandvika - Kragerø uten bil

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Det er mye lettere og raskere med bussen enn toget.

Åååå. Nå som jeg hadde nesten bestemt meg for tog. Skal ha med baby også, og så at jeg må bytte okke som jeg tar buss eller tog. Tekte at tog var mer praktisk?

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 22:32   #8
Nin
MORMOR
 
Nin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 4.980
Nin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de flesteNin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Oslo/Sandvika - Kragerø uten bil

Opprinnelig lagt inn av Pelle, her.

Åååå. Nå som jeg hadde nesten bestemt meg for tog. Skal ha med baby også, og så at jeg må bytte okke som jeg tar buss eller tog. Tekte at tog var mer praktisk?

Skulle jeg hatt med baby så hadde jeg helt klart tatt toget, om ikke de båtene går da.
Jeg tok båt fra Aker brygge og helt ned på brygga i Kragerø sentrum en gang, det gikk kjempekjapt. Men det er 20 år siden, aner ikke om de går fremdeles. Hydrofoilbåt.

__________________
Likheten mellom en mann og en hund ? Hvis du holder dem i ørene.. ser dem dypt inn i øynene og snakker tydelig........ så er det akkurat som om de skjønner hva du sier......!!!
Nin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 22:51   #9
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.176
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oslo/Sandvika - Kragerø uten bil

Har tatt sånn båt for ørten år sidenjeg også, men tror den er lagt ned.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-05-10, 22:53   #10
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.700
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oslo/Sandvika - Kragerø uten bil

Opprinnelig lagt inn av Koma, her.

Det er mye lettere og raskere med bussen enn toget. Selv om det er hyggeligere å ta toget, er det blitt dårligere tilbringer mellom Neslandsvatn og Kragerø, siden bussene ofte venter på to tog. Korrespondansen fra Tangen er stort sett god, selv om det tar sin tid siden bussen kjører lokaltrafikk og skal alltid innom Helle, selv om ingen går av og ingen kommer på ...

Jeg skal til Helle i sommer - bryllup.

Forøvrig går sørlandsekspressen fra Oslo til Kragerø. Turen tar 2timer og 45 minutter og koster 300 kroner.

(billeie hos budget er dermed billigere om man er fler enn 2 - der koster det en tusenlapp for en weekend)

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 01:13   #11
Koma
Lysende norsk flaskekoker
 
Koma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.624
Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Oslo/Sandvika - Kragerø uten bil

Opprinnelig lagt inn av Bauche, her.

Jeg skal til Helle i sommer - bryllup.

Forøvrig går sørlandsekspressen fra Oslo til Kragerø. Turen tar 2timer og 45 minutter og koster 300 kroner.

(billeie hos budget er dermed billigere om man er fler enn 2 - der koster det en tusenlapp for en weekend)

Nei, med Sørlandsekspressen tar det nesten tre timer med bussen til Tangen, så skal man bla. på sightseeingtur til Helle, så hele turen tar 3 timer og 25 minutter.


Pelle: Det er jo mer komfortabelt med tog når man har baby med, men det tar altså noe lenger tid tror jeg, og ikke alle togavganger har korresponderende bussforbindelse til Kragerø, dette bør du ihvertfall sjekke med NSB. Jeg mener det tar ca. 45 minutter med buss til Kragerø (inkludert sightseeing til Helle her også).

Nor-way bussene har trepunktseler til barnesete, og hvis du skal varme mat/melk så har de normalt tevann, men det er kjipt å skulle amme ombord i bussen. Den har en pause på 10-15 minutter på Rugland, men det er etter to timer.

:erfarenKragerøfarerutensertifikat:

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-05-10, 12:14   #12
Pelle
Unik
 
Pelle sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 16.176
Pelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtidPelle har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Oslo/Sandvika - Kragerø uten bil

Jeg er erfaren flaskemamma, så den biten går nok fint.

__________________
07 og 10
Pelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no