Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Lynrask bringebær-iskrem

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-09-09, 18:13   #1
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Lynrask bringebær-iskrem

Denne er kjempegod, jeg lager den flere ganger i uka. Men da med Sukrin istedet for melis/sukker. Det er jo valgfritt. Sunn dessert, om man ikke er redd for fett, og det går lynkjapt. Mettende er det også, pga. eggene, og nei - eggene smaker virkelig ingenting her. De er bare med på å gi næring og fylde.

Ha to rå egg i en food processor. Tilsett søtstoff, evt. vanilje og 1/2 - 1 pose frosne bær, avhengig av hvor mange som skal spise. Jeg liker best bringebær, men det er jo en smakssak. Frukt, feks. banan, går jo sikkert også fint.
Ha i 1 dl kremfløte og kjør maskinen. Tilsett litt og litt fløte til konsistensen er som du vil ha den. Softis-konsistens er best synes jeg, men den smelter veldig fort.

Spises med én gang. Sett gjerne resten i fryseren, men ta den ut litt før spising, for den blir knallhard.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 20:23   #2
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lynrask bringebær-iskrem

Jepp, da var denne under testing as we speak. Ikke siste gangen jeg lager denne for å si det slik!

Jeg brukte
2 egg
1/2 pose frosne jordbær
1/2 dl fløte
Sukrin etter smak
Noen dråper vaniljeekstrakt
Hakkede hasselnøtter

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 18:07   #3
Benzo
Teller ned
 
Benzo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 12.117
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Lynrask bringebær-iskrem

Kjempegod! Jeg brukte skogsbærblanding, friskt og godt. Eneste er at det blir mye harde frø, best å passe på så ikke plombene går.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-04-10, 18:16   #4
Azi
Come what may...
 
Azi sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.216
Blogginnlegg: 40
Azi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de flesteAzi er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Lynrask bringebær-iskrem

Denne har vi ofte hjemme, enten med blåbær eller bringebær. Enten med naturell yoghurt eller fløte. Godt med begge deler.

Azi er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no