|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Passiv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Re: Sv: Alkoholinntaket ditt?Jeg drikker meget sjeldent. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Aktiv
Medlem siden: Nov 2006
![]() |
![]() Sv: Alkoholinntaket ditt?Jeg drikker sjelden, lager aldri noe opplegg for hvordan jeg skal komme meg hjem fra fest. Jeg drar på fest å kjører hjem. Hvis jeg ikke trenger å kjøre tar jeg gjerne en øl til maten. Er jeg på fest uten å kjøre drikker jeg aldri mer enn 3 øl. Sprit drikker jeg aldri. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Tankefull
|
![]() Sv: Alkoholinntaket ditt?Det varierer veldig! Det kan gå ukesvis uten at jeg drikker, også kan det hende jeg drikker to ganger på en uke.
![]() |
#5 |
frakoblet
|
![]() Sv: Alkoholinntaket ditt?
Jeg er veldig glad i rødvin og whisky og drikker en av delene en eller to ganger i uken, stort sett. Drikker meg ikke full.
Ekspertene? Eksperter på hva?
![]() |
#6 |
Tar en fot av gangen
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er sunt for hjertet . Det er dermed ikke sagt at alle drikker 2 glass om dagen, jeg synes det er alt for mye. Men det kan jo tydeligvis ikke være skadelig.
![]() |
#7 |
Ute på tur
|
![]() Sv: Alkoholinntaket ditt?Jeg drikker stort sett 1 til 2 ganger i uken. Mannen og jeg deler ofte en flaske rødvin i helgene og når vi er ute å spiser drikker vi stort sett vin til maten. Og når jeg treffer venner på pub eller cafè, så blir det ofte en øl eller fire.
![]() |
#8 |
Semiaktiv
Hvor: Trondheim
![]() Sv: Alkoholinntaket ditt?Jeg drikker gjerne et glass øl eller vin til mat eller kos i helgene. Ikke hver helg tror jeg. Så hender det at jeg og de jeg bruker å klatre med tar en øl etter klatring (som foregår på tirsdag eller torsdag). Sånn for å veie opp liksom
![]() |
#9 |
Viser tenner
|
![]() Sv: Alkoholinntaket ditt?Jeg og mannen koser oss ofte med et par øl hver eller evt. en flaske vin på deling på fredags- og lørdagskvelden. En sjelden gang hender det at vi tar et glass rødvin på ukedagene, men bare om vi har en åpen flaske/dunk. Sprit drikker vi sjelden selv om vi har et helt skap fullt.
![]() |
#10 |
frakoblet
|
Jo, det kan være skadelig. Selv om én studie viser at det kan være heldig, betyr det ikke at det er slik det nødvendigvis er. Og det står da ingenting om to glass der heller? Mange blir beruset av to, ja til og med ett glass vin.
![]() |
#11 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
Det var bare en link, men det har stått mange ganger i media at 2 glass om dagen er sunt. Du må ikke drikke så sterk vin at du blir beruset av et glass.
![]() |
#12 |
flisespikker
|
![]() |
#13 |
Textrovert
|
![]() Sv: Alkoholinntaket ditt?Jeg har et meget avslappet forhold til alkohol. Jeg sier alltid at dersom jeg hadde hatt et like avslappet forhold til mat som til alkohol, så hadde alt vært bare fryd og gammen. Men det har kanskje en sammenheng? Jeg trenger ikke misbruke alkohol fordi jeg misbruker mat i stedet? Hvem vet?
![]() |
|
|