Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Sykkel - anbefal meg en!

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 16-04-10, 19:30   #1
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sykkel - anbefal meg en!

Jeg trenger ny sykkel, og jeg trenger det pronto!

Men jeg har ikke hatt sykkel på flere år og har ikke peil på hva som er greit og ikke. Sykkelen skal primært brukes til levering/henting i barnehage med sykkelvogn og andre (små)turer på asfalt og noe terreng. Eneste kriteriet jeg har er at sykkelen bør ha en 18-21 gir i allefall og ikke så altfor tynne dekk, også har jeg ikke tenkt til å betale noe mer enn 2-3 000,- for den. Man må da ikke så himla høyt i pris for å finne en brukbar sykkel, eller!??

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 20:11   #2
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 14.055
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sykkel - anbefal meg en!!

Hiver meg litt på. Tror kanskje det snart er på tide med ny her også

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 14:36   #3
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkel - anbefal meg en!

Dytter denne opp, noen da ha peiling!

F.eks den Diamant-sykkelen de fortiden har på tilbud hos G-sport til 1 990,-, hvordan er den? Eller en Merida Yellowstone som selges på MX-sport til 1 999,- nå (førpris 2 799,-). Er dette sykler som tåler litt og funker greit til hverdags for en sykkelamatør?

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 14:39   #4
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sykkel - anbefal meg en!

Jeg vil i hvertfall anbefale å kjøpe en city- eller hybridsykkel, i steden for en ren terrengsykkel. Jeg kjøpte en råtass av terrengsykkel forige sesong, men skulle heller hatt en hybridsykkel. Større hjul, triller lettere, og lurer på om den har litt mer oppreist sittestilling også. :vond nakke:

Du bør få en ok sykkel til 2-3000 kr.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 14:41   #5
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sykkel - anbefal meg en!

Både Merida og Diamant er anerkjente sykkelmerker, som det ikke bør være store problemer med.

Hold deg unna de ukjente merkene, det kan være dyrt å reparere, og vanskelig å få deler.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 14:47   #6
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkel - anbefal meg en!

Takk for tipset!! Da kan jeg trygt titte på nevnte merker og konsentrere jakten min om hybridsykkel, høres fornuftig ut!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 14:57   #7
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.641
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Sykkel - anbefal meg en!

Og husk skjermer, med mindre du vil ha ryggen full av dritt. (Det er noen sykler som ikke har muligheten for å sette på skjermer, og de utgår for min del!)

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 20:05   #8
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkel - anbefal meg en!

Ja, tanken har slått meg, men jeg skjønner jo at jeg i allefall skal påse at muligheten er tilstede!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 20:07   #9
United
På (opp?)tur
 
United sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3.558
Blogginnlegg: 66
United er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt liktUnited er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sykkel - anbefal meg en!

Gå på loppemarked og se om du finner en Merida f.eks? Mange fine sykler med utstyr du ellers må kjøpe i tillegg, til en rimelig penge. Og du får prøve den først.

United er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 20:59   #10
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sykkel - anbefal meg en!

Valget mellom Merida og Diamant er i hvert fall enkelt, det må bli Merida. Ellers så er 2-3000 kroner helt i nederste skikt av hva man får en bra sykkel for. Hvis du vil se på noe annet så kan jeg hjertelig anbefale Fuji, som er merket til Birk Sport. Denne til 3100 er veldig bra utstyrt.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 21:13   #11
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkel - anbefal meg en!

Takk for tips, Juste. Jeg er overhode ikke låst til Merida og Diamant, det var bare de jeg kom over akkurat der og da ... Ser veldig fin ut den du linker til, godt utstyrt ja. Har aldri hørt om Fuji, men det er vel norskprodusert da!?

Men så var det dette med størrelse, disse tallene sier meg igrunnen ingenting!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 21:17   #12
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkel - anbefal meg en!

Fant en grei tabell nå, for hybrid er visst 18" det riktige - så vet jeg det!! Djiiz, alt man skal tenke på!!

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 23:19   #13
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sykkel - anbefal meg en!

Opprinnelig lagt inn av Absalone, her.

Har aldri hørt om Fuji, men det er vel norskprodusert da!?

Men så var det dette med størrelse, disse tallene sier meg igrunnen ingenting!!

Fuji er Birk Sport (som vel er en av de største sykkelleverandørene i Norge nå) sitt eget merke. De er nok ikke produsert i Norge, det er det vel strengt tatt ingen sykler som blir lenger tror jeg, men siden det ikke er noe kjent merkenavn så får du mye mer for pengene. Birk er en entusiastbutikk, startet av sykkelgærninger så de selger ikke noe skit Syklene deres er jevnt over veldig godt utstyr i prisklassen. De er også veldig billige på alt av sykkelutstyr (klær osv) så kikk innom nettsiden deres først dersom du trenger noe.

Når det gjelder størrelsen så er det egentlig bare en ting som gjelder, det er og prøvesykle. Det er ganske stor forskjell på rammene på de forskjellige merkene, og det er viktig og finne en sittestilling som passer deg.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 23:28   #14
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.214
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sykkel - anbefal meg en!

Opprinnelig lagt inn av Juste, her.


Når det gjelder størrelsen så er det egentlig bare en ting som gjelder, det er og prøvesykle. Det er ganske stor forskjell på rammene på de forskjellige merkene, og det er viktig og finne en sittestilling som passer deg.

Det er jeg helt enig i. Da jeg kjøpte den sykkelen jeg har nå sto valget mellom to rammestørrelser. I forhold til lengden min mente mannen i butikken at den største var best, mens jeg heller ville ha den minste av de to. Og det har jeg ikke angret på.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 23:34   #15
Gerbera
Bør lage seg en tittel selv
 
Gerbera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Viken
Innlegg: 4.469
Gerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner tilGerbera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Sykkel - anbefal meg en!

Opprinnelig lagt inn av Blånn, her.

Det er jeg helt enig i. Da jeg kjøpte den sykkelen jeg har nå sto valget mellom to rammestørrelser. I forhold til lengden min mente mannen i butikken at den største var best, mens jeg heller ville ha den minste av de to. Og det har jeg ikke angret på.

Og jeg var akkurat omvendt, i følge lengden min skulle jeg hatt størrelse M, men i forhold til hva jeg var vant til fra den forrige sykkelen, så var det L som passet meg best. Jeg har Scott Contessa, en sykkel jeg er forsåvidt fornøyd med, men skulle nok gjerne hatt en hybrid i steden. Får se om jeg bytter dekkene på den, mulig det kan hjelpe.

__________________
To søte germini 05~07
Gerbera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 12:29   #16
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkel - anbefal meg en!

Birk Sport er dessverre utsolgt for Fuji-sykkelen jeg hadde bestemt meg for, så da leter jeg videre enn så lenge.

Har vært innom finn.no for å titte også, men det har vært ganske skralt. I dag kom jeg derimot over en meget pent brukt sykkel, men det er en Diamant da, Diamant Xtreme for å være presis. Har sett den og den er strøken, men jeg får ikke særlig treff på søk, så jeg lurer på hvorvidt dette er en helt ok hybrid, evt. midlertidig? De skal ha 1 500,- for den, og jeg vurderer sterkt å slå til - så har jeg i allefall en sykkel foreløpig og kan heller selge den videre og kjøpe en Fuji Freedom senere!??

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-04-10, 12:46   #17
Bomull
www.bomulls.no
 
Bomull sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Cottonfields
Innlegg: 15.048
Blogginnlegg: 324
Bomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt avBomull har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sykkel - anbefal meg en!

...

__________________
Dåtten 2006, Fjåtten 2008 & Lyn fra klar himmel 2018
Some people just need a high-five. In the face. With a chair.

Sist redigert av Bomull : 19-04-10 kl 13:03.
Bomull er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no