Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-03-10, 09:39   #61
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Vi har en real kabal hvert eneste år. En 4 års unge i privat barnehage som er stengt fra 4. juli til 4. august hvert år, en 7 åring med mulighet for 3 uker sommersfo og en på 10 år uten noe tilbud. Eldstemann er den det er vanskeligst å få plassert bort.
Det har dermed blitt sånn at vi får en uke sammen i juli, resten må vi dele mellom oss. Trist, men sånn er det. Mamman min hjelper det hun kan, men hun bor langt unna.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 09:53   #62
Trois
Søkende
 
Trois sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.840
Trois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smartTrois imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Jeg jobber deltid og bestemmer selv når jeg vil jobbe. Pleier å ta helt fri juni, juli og august. Mannen har ferie pluss avspasering i mengder så vi har som regel fem uker sammen om sommeren.

Trois er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 09:56   #63
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.602
Blogginnlegg: 809
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Barnehagen er åpen hele sommeren, SFO er stengt i fire uker. Vi skal ha hjemmeferie, og satser på å ta småturer hit og dit, og invitere noen barn på besøk. Vi deler oss litt, og tar litt ferie sammen. Går så fint, så.

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 10:03   #64
tink
har tatt seg sammen
 
tink sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Mellom fjellene
Innlegg: 9.501
Blogginnlegg: 612
tink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt avtink har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Jeg har lærermann. Hadde ikke han vært lærer så har vi lærerfarmor og lærermormor. Mamma bruker en del av ferien sin på å være med barnas kusine og nevø. Vi er heldige som har familie å støtte oss på.

__________________

tink er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 10:26   #65
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Vi er lærere begge to.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-03-10, 10:26   #66
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Dessuten - man kan gå sammen med flere foreldre. Slår dere dere sammen med fire andre og alle spanderer to uker hver på barnepass så får hele familien ferie sammen.

Jeg har gjort dette en del med en annen alenemor for å få uker og plandager og sånt til å funke. Det er veldig kjekt.

  Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 11:32   #67
Kråka
 
Kråka sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.313
Kråka er litt kulKråka er litt kulKråka er litt kul
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Jeg jobber i barnehage og skal ha 5 uker sammenhengende ferie i år. I fjor hadde jeg bare 3, og det var for lite. Ungene er da med meg på jobb frem til ferien min begynner. Mini går jo i samme bhg som jeg jobber i og, så er ikke noe problem. Hvert år er det foreldre som er oppgitt over at de MÅ ha
3 uker sammenhengende ferie, det er de som ikke ønsker noe ferie for ungene og.

Kråka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 11:42   #68
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.511
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Har aldri hatt SFO plass så sommerene har vært delt opp hvert år siden han startet skolen. 2 uker med meg, 2 uker med far, 1-2 uker med oss sammen (avhengig av hvor mye ferie vi har fått) og 2-3 uker sammen med besteforeldre.

Fra femte klasse hadde han dessuten noe tid alene og noe tid på tur med kompiser - så tiden med besteforeldre ble redusert.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 11:53   #69
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.952
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

I fjor delte vi opp litt, der poden går i barnehage har de stengt 2 uker. Så jeg hadde en uke alene med han, mannen hadde en og så hadde vi 3 sammen.
Iår vet jeg ikke hvordan det blir,jeg har 4 uker, mannen har 1 og poden får nok 5 uker tror jeg. Blir nok en uke med besteforeldre.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 11:57   #70
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Lærer, med mann som kan jobbe inn avspasering.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 22:42   #71
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.561
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Vi voksne tar 4-5 ukers ferie sammen (vi har 6 uker), og resten ordnes på ymse vis: Besteforeldrehjelp, at vi jobber veldig sent/veldig tidlig, bruke naboen og slekt i permisjon, etc. Barnehagen har stengt fra st.hans til tidlig i august, skole og SFO til midten av august.

I fjor hadde også eldste to uker på sommerskole, og da hadde vi au pair til de to minste den ene uke som var vanskelig.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 22:48   #72
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Jeg aner ikke hvordan vi skal ordne det, sende dem til noen foreldre med god kapasitet, kanskje?

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 19:14   #73
saxpia
Aktiv
 
saxpia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 232
saxpia er litt kul
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Jeg er lærer.

saxpia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 19:27   #74
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Barnehagen vår har ikke sommerstengt, og det er tre uker vi må ta jentene ut i ferien i løpet av fellesferie perioden.

Jeg er jo student og har ikke sommer jobb, og sambo er fleksibel på når har tar ferie. Så om det lar seg gjøre tar vi alle de tre uken sammen, vist ikke så tar han ut to uker hvor vi drar vekk og jeg er alen med jenten på dagtid den ene uken. Da koser vi oss og finner på litt forkjellig.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 19:28   #75
siljemoren
Erfaren
 
siljemoren sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Internett
Innlegg: 964
siljemoren er populærsiljemoren er populærsiljemoren er populær
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Vi tar også litt ekstra fri på sommerferien, alt i fra enkle dager, en lang helg eller en uke.

__________________
Ingen ektemann er ennå blitt skutt mens han tok oppvasken.
Ukjent.
siljemoren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 19:54   #76
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.481
Blogginnlegg: 1267
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Jeg har ikke sommerferie i det hele tatt. Barna er halvparten av tiden hos sin far, halvparten av tiden hos mine foreldre.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 19:54   #77
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Her er SFO stengt 4 uker i juli, da må vi ta ferie. Når Snuppa ikke kan gå på SFO lenger, så tenker er hun nettopp ferdig med 4 kl og 10 år, da ser jeg for meg at hun kan være aleine hjemme. Evt at man avtaler med venner at de er sammen hos hverandre.

Sant og si skjønner jeg ikke helt at denne problemstillingen har blitt så "hot" i år. Har det ikke alltid vært slik?

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 20:01   #78
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Barnehagen er stengt i uke 28 og 29 og SFO er vel stengt ca hele juli, men de har et tilbud om ekstra betaling for sommersfo i uke 27, trur eg.

Vi skal ha, som alltid, tre uker sammen i juli, den siste uken i juli tar nok mannen ferie alene med ungene eller de er hos besteforeldere/ferie sammen besteforeldre. I tillegg tror jeg kanskje det blir en uke til høsten sammen.
Vi er heldige som har besteforeldre på begge sider som kan trå til hvis det ike går i hop, det skal være spesielt hvis vi skal gi avkall på flere uker sammen.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-04-10, 22:02   #79
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.975
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvordan ordner dere i forhold til barna i ferien?

Storebror går på SFO så det er foreløpig 4 uker i juli hvor han ikke har pass. De to foregående år har mormor passet han nesten en uke så har han vært med meg på jobb etpar dager og med mannen en dag. En fetter har også passet/lekt med han i to dager.. så da var det gått to uker i juli og kabalen har gått opp..

Sommeren i år har vi ikke snakket om enda men tror det kun er en uke han trenger pass. Det løser seg med mormor og være med meg på jobb...

Han sier selv at han vil gå på SFO neste år(4.klasse) men da blir det vel et kjempeproblem med hele juli + utover i august når skolen starter... må nok øve på at han kan være litt alene hjemme etterhvert...

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
barnepass, ferie


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no