Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-03-10, 11:56   #221
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er veldig skjeldent at de som er nevnt som profilerte brukere over her får fjørti tilber-innlegg, jeg syns det som regel er de som er uenige med dem som får det.

Men det var ikke jeg som hadde navngitt "De profilerte".

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 12:08   #222
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.445
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Men det var ikke jeg som hadde navngitt "De profilerte".

Nei, og det beviser jo bare at det ikke er én supergruppering her på forumet, slik det blir påstått, og at å hele tiden skrive Noen, Enkelte osv. er er hersketeknikk.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 12:18   #223
Imma
Ikke altetende
 
Imma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 2.655
Imma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelenImma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, og det beviser jo bare at det ikke er én supergruppering her på forumet, slik det blir påstått, og at å hele tiden skrive Noen, Enkelte osv. er er hersketeknikk.

Javel.

Imma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 12:18   #224
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.119
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det så farlig å si hvem som er av de mest profilerte, da?
Jeg tenker at Skilpadda, Esme, aC, Polyanna, Madam Mim, Skremmern, Smilefjes, Sitron, 007, Safran + noen til er ganske så kjente.

Nå kjenner jeg at jeg blr litt stolt her jeg sitter. Og smilefjes beskriver hvorfor:


Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Nå ser jeg at jeg nevnes i et selskap med mennesker jeg ha den dypeste respekt og beundring for og det gjør meg utrolig glad og stolt. Tusen takk.

Jeg er nok ofte enig med en del av de nevnte brukerne, jeg vet at vi deler mange meninger. Men jeg vet også at vi er veldig, veldig forskjellige og at jeg er langt fra enig med dem i mye. Den dagen jeg blir like smart som Esme og like diplomatisk som Padda fortjener jeg medalje.
Jeg bruker forøvrig kun denne smileyen når jeg kommenterer i håndarbeidstråder, mat-tråder eller andre tråder der brukere viser hvor flink de er til ting jeg ikke kan.

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Jeg registrerte meg ikke på FP for å få nye venner. (Jeg registrerte meg ikke for å få uvenner heller, for all del. ) For meg er forumet mer et tidsfordriv, noe jeg gjør i stedet for å se på TV, eller gjøre husarbeid (mest det siste )

Dette kunne jeg ha skrevet for noen år siden. Ordrett. I tillegg mente jeg at dem som møtte internettvennene sine IRL var asosiale nerder som ikke hadde noe nettverk.

I dag har flere nettvenner som jeg ser på som mine aller nærmeste venner. Jeg skravler like godt med dem IRL som på nett og jeg kan være både uenig og enig med dem. De er verken asosiale eller uten nettverk, men helt vanlige mennesker som bruker forumet som meg og deg, rine.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 12:25   #225
007
© All rights reserved
 
007 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vest
Innlegg: 20.119
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Og så tror jeg at Sitron får, i manges øyne, mye slækk fordi hun faktisk er snill og omsorgsfull. Hun er veldig klar i det hun mener og hun flink til å argumentere for meningene sine.
Jeg kjenner ikke Sitron IRL (det er det vel bare Iset og Fibi som gjør?), men hun er en person jeg har respekt for, men som også kan være uenig med. Og så elsker jeg henne fordi hun ofte sier det jeg mener på en mer direkte måte enn det jeg selv gjør. Som at folk er nek og sånn.

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 12:30   #226
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jeg tror jeg er en ganske misforstått bruker på akkurat det punktet. Jeg prøver ikke å fremstå som hard, slem eller skummel,


Unnskyld at jeg ler, men det var liksom rett nick og avatar til å komme med det utsagnet.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 12:33   #227
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Som at folk er nek og sånn.

Som ingen i 2010 fremdeles sier, sant? røver å dyrke frem et nytt skjellsord:

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 12:33   #228
P.K.
Mjau
 
P.K. sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 652
P.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smartP.K. imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Er det bare jeg som er litt rar slik? Noen av de menneskene jeg liker aller best her i verden er de som jeg er mest uenig med og som i utgangspunktet er totalt ulike meg selv.

Konstaterer at jeg liker å krangle.

P.K. er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 12:33   #229
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Tåtti, her.


Unnskyld at jeg ler, men det var liksom rett nick og avatar til å komme med det utsagnet.

Pjøver du å fjemstå såmm en kylling?

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 12:47   #230
Tåtti
klossemajor
 
Tåtti sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Innlegg: 2.751
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Egentlig som lys og påskepyntet for øyeblikket. Men ellers er jeg jo evig ung, så kylling passer fint i så måte også.

__________________
Når de beste er spist, er de nest beste best.
Tåtti er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 13:03   #231
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Nei, og det beviser jo bare at det ikke er én supergruppering her på forumet, slik det blir påstått, og at å hele tiden skrive Noen, Enkelte osv. er er hersketeknikk.

For meg blir det latterlig å kalle det for herseteknikk når man i en tråd som denne skriver "noen", "enkelte" osv. Alternativet er å grave fram en rekke eksempler på konkrete nick og dra dem fram, noe som kan føre til en rekke personkonflikter med dertilhørende påstander og fornærmede. I min verden er det bedre å heve seg fra det personlige nivået og snakke om de generelle tendensene på Fp.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 13:15   #232
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Å være så naiv at man ikke innser at f.eks Sitron kan tillate seg uendelig mye mer av usaklig og frekk argumentasjon,eller mangel på sådan, enn andre brukere, er ikke dette forumet verdig. Man kan godt forstå at det har blitt sånn pga at man kjenner Sitron osv, og "venner" får mer slækk... Men det blir for dumt å nekte for at det ikke er sånn.

Det er jeg enig i. Sitron er ganske drøy noen ganger, og det finnes ingen unnskyldning i verden for å forsvare henne de gangene hun virkelig går over streken. Å unnskylde henne med at hun "vanligvis sier mye bra," er "rett på sak og direkte", eller å late som hun aldri har sagt noe, er å akseptere mobbing. Jeg synes også Sitron er morsom, og at hun mange ganger sier kloke ting, men jeg gidder virkelig ikke å forsvare henne alltid, eller å se mellom fingrene med uakseptable ting hun sier. Mobbing er mobbing, uansett om man liker mobberen eller ikke. Nå skulle man kanskje tro at Sitron er en av brukerne jeg misliker sterkt her inne, (jeg har jo virkelig fått passet mitt påskrevet mange ganger, ) men jeg har også sansen for at folk er direkte, (kanskje ikke så merkelig...) og synes stort sett hun er OK å diskutere med.

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Jøss, du har virkelig høye tanker om forumbruker'n din!

Hun her, derimot, har jeg litt større problemer med.

(Atså; jeg skjønte jeg overhodet ikke hva du mente der, Skremmern. )

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Jeg syns det er veldig skjeldent at de som er nevnt som profilerte brukere over her får fjørti tilber-innlegg, .

Vel, jeg synes det er ganske ofte, eller pinlig ofte, kan man kanskje si?


Sist redigert av rine : 08-08-10 kl 09:21.
rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 13:21   #233
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.636
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Blå, her.

Sist gang jeg traff FPere i sosial sammenheng og "på ordentlig" var det tre moderatorer til stede. Jeg regner med at de kan fungere som anstander og at dermed var et godkjent treff?

Neh, med så mange modder på en gang blir det et mafiamøte. Sjikkelig internt og klikkete.

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

de motebevisste sossene (ja, vi har noen på FP)

Åh! Åh! Meg? Meg? *vil heller settes i bås enn å bli ignorert*

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 13:25   #234
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.181
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Imma, her.

Jeg sa at man blir veldig synlig om man ikke tilber eller overser de som vanligvis blir tilbedt eller oversett. Det er IKKE det samme som at man bør tilbe eller overse disse personene. Nettopp det at man blir så synlig gjør at man må være litt kjepphøy, ha litt guts.

OK, jeg skjønner hva du mener. Det vises bedre når man gjør noe annet enn det som er vanlig - det er det heller ikke så vanskelig å være enig i.

Jeg synes ikke personlig det "gjør noe" at man må regne med å bli lagt merke til dersom man sier det man mener også når man dermed er uenig med (eller gjør noe annet enn) flertallet, eller de mest profilerte, eller hvilken gruppe man nå snakker om. Jeg forstår at dersom man er usikker eller tilbakeholden, så ønsker man kanskje ikke å bli veldig synlig eller å få mye oppmerksomhet på det man sier, men jeg kan ikke helt se at det er mulig (eller i alle fall ikke at det er ønskelig) å gå inn for at man ikke skal få svar/oppmerksomhet/motargumenter dersom man hevder sin mening på forumet.

Jeg mener ikke å avfeie at det kan oppleves vanskelig eller uvant å få en stor mengde "sterke" brukere mot seg i en diskusjon, særlig ikke dersom man er ny og/eller usikker. Det er lett å hive seg med når man er veldig enig med mange og veldig uenig med få eller én, og det er verdt å være bevisst på at det ikke alltid er nødvendig å kaste seg på dersom mange allerede har sagt det man mener, og "motparten" blir stående veldig alene. Min erfaring er at det ofte (men slett ikke alltid) er noen som kommer inn og sier noe sånt når en tråd har gått litt over styr, og at mange av "de mest profilerte" da er flinke til å tenke seg om og roe seg ned. Og jeg tror at det fint går an for andre også å komme med slike påminnelser - at man synes det blir for voldsom motstand, og at man synes det går an å ta det litt mer piano. Ansvaret for å passe på sånt ligger på alle på forumet, ikke bare på moderatorene, eller bare dem med mer enn 10 000 innlegg, eller bare dem som har vært her siden starten.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 13:27   #235
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.181
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Vel, jeg synes det er ganske ofte, eller pinlig ofte, kan man kanskje si?

Jeg blir litt nysgjerrig, jeg. Kan du komme med et par eksempler? (Om ikke annet, så for at jeg kan få vurdert om min oppfatning av "fjørti" - eller min oppfatning av "pinlig ofte", for den del - ligner på din.)

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 13:34   #236
ullmor
... med mjuke pigger...
 
ullmor sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 2.585
ullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt liktullmor er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Jeg skjønner ikke hvorfor det er feil å snakke om "noen", "enkelte" osv i stedet for å nevne nick når det i andre sammenhenger oppfattes helt feil å rope på nick i overskriften av et innlegg.

Det kan virke som enkelte i visse tilfeller forventer at man reagerer som privatperson og ikke aksepterer svar om at man ikke gjør det. For hvis man sier at man ikke tar en ting personlig, eller svarer på en rød prikk, da får man i retur at man prikkesutrer eller det tas som bevis på at man tar ting personlig hvis man hevder at man ikke gjør det. Dermed er det ett fett hva man sier for den som påstår at man mener og føler noe annet enn det man gjør sitter jo med fasiten... eller definisjonsmakten, om du vil.

__________________
Vær mer opptatt av hva du får gjort enn hva du ikke får gjort!
ullmor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 13:44   #237
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.181
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av ullmor, her.

Det kan virke som enkelte i visse tilfeller forventer at man reagerer som privatperson og ikke aksepterer svar om at man ikke gjør det.

Den setningen forstod jeg ikke helt. Hvis man ikke reagerer som privatperson, hva reagerer man som da?

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 13:46   #238
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Den setningen forstod jeg ikke helt. Hvis man ikke reagerer som privatperson, hva reagerer man som da?

Modde?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 13:51   #239
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.376
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg blir litt nysgjerrig, jeg. Kan du komme med et par eksempler? (Om ikke annet, så for at jeg kan få vurdert om min oppfatning av "fjørti" - eller min oppfatning av "pinlig ofte", for den del - ligner på din.)

Jeg kommer ikke på eksempel, (dvs. da må jeg lete, og det gidder jeg ikke nå) men jeg har flere ganger opplevd av jeg og andre litt mindre kjente brukere har sagt noe i en diskusjon og så kommer en av de mer profilerte (jeg kommer på Polyanna her, men jeg husker ikke hvilken tråd- helt ærlig) og sier akkurat det samme, og får umiddelbart ørtn ? Jeg må jo da gå ut fra at det var formuleringen, ikke argumentet eller meningene i seg selv, som det var grunn til å .
Uff, nå hørtes det ut som om jeg forventer, eller savner, å få på mine innlegg, det gjør jeg virkelig ikke : presiserer: (gudene vet at mye av det jeg skriver er fjas og ikke det minste bra fomulert engang) men jeg er altså enig med Imma at det kan virke som om noen får litt flere slike smileyer enn de strengt tatt fortjener. Når det er sagt, det er jo snakk om subjektive oppfatninger her, og det at jeg ikke synes at eg innlegg er - verdig, betyr jo ikke at alle andre er enige.
Du får jo også mange ,men de er ofte mer fortjente, synes jeg da. Det kan virke som om du har tatt deg tid til å sette deg inn i saken, og som om du faktisk har tenkt før du skriver. I tillegg er du jo svært diplomatisk anlagt, (for å si det mildt ) og klarer veldig ofte å se en sak fra begge sider.

Forresten: Jeg lover å prikke deg neste gang jeg ser et uforståelig - innlegg. OK?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-03-10, 13:51   #240
Skremmern
Ringskrømt
 
Skremmern sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Øst
Innlegg: 20.273
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kunne dette vært en "regel" i forhold til personangrep i diskusjoner?

Opprinnelig lagt inn av rine, her.



Hun her, derimot, har jeg litt større problemer med.

(Atså; jeg skjønte jeg overhodet ikke hva du mente der, Skremmern. )

Jeg har ikke "problemer" med deg, jeg er tross alt over 16 år. Jeg er derimot veldig ofte uenig med deg, og noen få ganger veldig, veldig enig. Det jeg reagerte på nå, var dette utsagnet fra deg:

Opprinnelig lagt inn av rine

Mine personangrep/ufinheter blir også bare brukt på folk som er særdeles ufine mot meg. (Igjen, bortsett fra en gang...) Heldigvis er det bare en håndfull mennesker her inne som har lett for å ty til utskjellinger når de går tom for argumenter, så det er ikke så ofte jeg trenger å gå over til "the dark side."

Jeg synes du fraskriver deg ethvert ansvar for din egen oppførsel her. Du kan også bli temmelig ufin og ekkel noen ganger, det er ikke alltid sånn at du må stige ned fra hesten din og redde andre fra "bøllene", eller at du er helt uskyldig og bare tar igjen det andre slenger mot deg. Vi har alle våre svin på skogen etter å ha deltatt i utallige diskusjoner på FP, vær kvinne nok til å innrømme det. (Og sånn helt til slutt, det er andre måter å være ufin på enn å kalle nykommere nek.)

__________________
2003 2007 2009 2011
Skremmern er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Emneord
personangrep


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no