Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Din verste teambuildinghistorie?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-10, 12:21   #81
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din verste teambuildinghistorie?

Opprinnelig lagt inn av Adrienne, her.

Vet du, det aner jeg ikke. Håper for mine kollegaers skyld at det var noe helt uskyldig.

Men hva er tankegangen bak det at det å sette sprøyte på seg selv skal bygge teamfølelse? Det er et eller annet som jeg bare ikke skjønner altså. Jeg skulle greit satt en sprøyte på meg selv, men uansett om jeg erhadde hatt skrekk for det eller ei, så forandrer det da ikke forholdet jeg har til andre arbeidskollegaer? Jeg skjønner det bare ikke.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 12:35   #82
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.926
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din verste teambuildinghistorie?

Jeg hater sånne greier og er veldig glad for at det ikke er noe særlig av det i min jobb.

Anne C er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 12:46   #83
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din verste teambuildinghistorie?

Opprinnelig lagt inn av Esme, her.

Men hva er tankegangen bak det at det å sette sprøyte på seg selv skal bygge teamfølelse? Det er et eller annet som jeg bare ikke skjønner altså. Jeg skulle greit satt en sprøyte på meg selv, men uansett om jeg erhadde hatt skrekk for det eller ei, så forandrer det da ikke forholdet jeg har til andre arbeidskollegaer? Jeg skjønner det bare ikke.

Det er fordi du skal bli bedre kjent med deg selv og dine kollegaer. Du ser hvem som bare hardt og brutalt bare gjør det de "må". Og hvem som knekker sammen under press. Selve det å kunne sette sprøyte eller ikke har ikke noe med saken å gjøre, de bare velger ett eller annet som de skal føles som en utfordring for de fleste.

Jeg synes slikt er bare viss vass! Jeg ser for meg de folkene som lager slike opplegg, der er de samme som har basketballstativ på kontoret... De jobber i en annen virkelighet, og dessverre synes sjefer og andre luringer at det nok er bra for oss andre å gå inn i den virkeligheten av og til. For min del tror jeg ikke det blir noe mer og bedre team av den grunn.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 14:41   #84
gajamor
Travelt opptatt
 
gajamor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 6.842
Blogginnlegg: 3
gajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtidgajamor har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Din verste teambuildinghistorie?

Det er enkelte store bedrifter som bruker en del lignende elementer når de skal ansette folk. Hvorfor de skulle ønske å bygge opp hele konsernet av utadvendte rautere aner jeg ikke, og jeg aner ihvertfall ikke hvorfor det skulle være ønskelig i en forskerstilling, men dem om det. De slapp ihvertfall å måtte gå gjennom min jobbsøknad.

__________________
Litjtausa 06. Lille skatt 07
gajamor er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 15:14   #85
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Din verste teambuildinghistorie?

Det Anuk sa er jo på en G.I. Joe-aktig måte fornuftig. Hvis man jobber som leiesoldat eller noe.

Men for oss ingeniører så gir vi jo egentlig en god dag i om kollegaene våre er villig til å bryte grensene sine for intimsoner for oss eller ikke. Vi vil jo bare at vedkommende kan jobben sin egentlig. Er han morsom på fest så er det en bonus, men det er en ren bonus og ikke så vanlig.

  Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 15:52   #86
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din verste teambuildinghistorie?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det Anuk sa er jo på en G.I. Joe-aktig måte fornuftig. Hvis man jobber som leiesoldat eller noe.

Men for oss ingeniører så gir vi jo egentlig en god dag i om kollegaene våre er villig til å bryte grensene sine for intimsoner for oss eller ikke. Vi vil jo bare at vedkommende kan jobben sin egentlig. Er han morsom på fest så er det en bonus, men det er en ren bonus og ikke så vanlig.

Ja, det er som med mye annet - det som fungerer og er supernyttig i ett miljø, er totalt meningsløst i et annet.

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 16:01   #87
Claire
Sær og kresen
 
Claire sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.587
Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din verste teambuildinghistorie?

Opprinnelig lagt inn av Anuk, her.

Det er fordi du skal bli bedre kjent med deg selv og dine kollegaer. Du ser hvem som bare hardt og brutalt bare gjør det de "må". Og hvem som knekker sammen under press. Selve det å kunne sette sprøyte eller ikke har ikke noe med saken å gjøre, de bare velger ett eller annet som de skal føles som en utfordring for de fleste. .

Uansett kan det jo ikke være noe fasitsvar på sånt. Her kunne en person som faktisk nektet å gjøre det demonstrere, la oss si, "integritet og evne til å motstå gruppepress". Og de som bare gjør det uten i det hele tatt å spørre hva sprøytene inneholder kan jo på sin side bli betraktet som dumdristige sauer.

__________________
You don't have to be black to sing the blues
From what I gather all you got to be is blue
(Joan Baez)
Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 17:23   #88
Anuk
Bør lage seg en tittel selv
 
Anuk sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 1.946
Anuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smartAnuk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din verste teambuildinghistorie?

Opprinnelig lagt inn av Claire, her.

Uansett kan det jo ikke være noe fasitsvar på sånt. Her kunne en person som faktisk nektet å gjøre det demonstrere, la oss si, "integritet og evne til å motstå gruppepress". Og de som bare gjør det uten i det hele tatt å spørre hva sprøytene inneholder kan jo på sin side bli betraktet som dumdristige sauer.

Ja selvfølgelig! Det er også en variant. Det gjelder å holde hodet kaldt og ha integriteten klar er man på teambuilding

Anuk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 17:54   #89
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.704
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din verste teambuildinghistorie?

Jeg har to på samvittigheten. Det ene var helt supert. Kjøre ribb


På et annet måtte vi kle oss ut som munker og være med på "munkelekene" - fotball, kunnskapskonkurranse, pil og bue, kaste på boks etc. Han ene som var med oss ble så full at "hovedmunken" holdt på å kaste han på sjøen.

__________________
Min signatur ™
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-03-10, 18:17   #90
Høst
Ad astra
 
Høst sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.505
Blogginnlegg: 334
Høst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner tilHøst er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Din verste teambuildinghistorie?

Vi hadde teambuilding seanse i forbindelse med et julebord en gang;

En hel gjeng ganske konservative mennesker, opptatt av personlig rom, blir stilt opp på en rekke og fortalt at de står på en line spent opp i luften - hvis de faller av lina faller de ned.... Så sier den overivrige guttehvalpen som er lederen for seansen "A", og så skal alle hvis navn begynner på A, bevege seg langs "linen" slik at de kommer helt til venstre på raden, man skal til slutt ende opp med alle de ansatte i alfabetisk rekkefølge etter fornavn....Det betyr da at man må bokstavelig talt kline seg inntill samtlige som står mellom en selv og lengst ute på venstre side...La meg si det slik, jeg hadde tatt oppstilling helt til høyre på rekka, og måtte klistre meg forbi samtlige på raden...Det var ingen andre enn guttehvalpen som syntes det var moro, men han stod til gjengjeld og gaulte "litt ordentlig kroppskontakt nå, folkens, ikke vær redd for litt kroppskontakt..."

__________________
Høst(Vesla 2002, Junior 2010, Knøttet 2015)

Though my soul may set in darkness, it will rise in perfect light; I have loved the stars too truly to be fearful of the night.

Høst er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 14:10   #91
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Din verste teambuildinghistorie?

Høst -

Er det bare meg som sier rett ut at dette gidder jeg kort og godt ikke når det tar aldeles totalt av?

Jeg leker ikke tulling med ungene engang. Jeg gjør det jo da selvsagt ikke med kollegaer heller. Jeg har bestemt at skal jeg delta på noe som er kjipt i jobbsammenheng så skal det være godt betalt. Skal jeg delta på fritiden så skal det værsågod være gøy ellers kan det bettremeg være.

  Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 21:34   #92
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din verste teambuildinghistorie?

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Høst -

Er det bare meg som sier rett ut at dette gidder jeg kort og godt ikke når det tar aldeles totalt av?

Jeg leker ikke tulling med ungene engang. Jeg gjør det jo da selvsagt ikke med kollegaer heller. Jeg har bestemt at skal jeg delta på noe som er kjipt i jobbsammenheng så skal det være godt betalt. Skal jeg delta på fritiden så skal det værsågod være gøy ellers kan det bettremeg være.



Jeg gadd ikke å gjøre ting som jeg syntes var for dumme og teite på ungdomsskolen, jeg kan ikke fatte og begripe at jeg skal starte nå når jeg er godt voksen.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-03-10, 22:05   #93
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 41.099
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din verste teambuildinghistorie?

Jeg har vært med på utrolig mange teambuilding-seanser, men stort sett av den koselige typen: curling, kokkekurs (hele 3 ganger), bowling, pubquiz osv. Alt dette er jo ting jeg gjerne gjør på fritiden, men som jeg da måtte gjøre med kolleger. Det er helt greit for meg.

En gang ble vi sendt ut på en ganske klein hinderløype hvor vi måtte gjøre teite ting i diverse butikker. Men den kjipe delen av det er forlengst glemt, for siste post på programmet viste seg å være vinkurs og påfølgende 10-retters meny på Bagatelle.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 06:54   #94
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din verste teambuildinghistorie?

Jeg sa forresten nei til å gå på glødende kull en gang og lederen for opplegget sa at det var like greit, for da trodde jeg tydligvis ikke nok på meg selv. Det var også en teambuilding greie. Flere fikk store brannblemmer og en kollega endte opp med infeksjon under foten. For noen tider, alt dette var på 90-tallet.

Vinkurs har jeg også vært på, det var faktisk artig.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 09:53   #95
mocci
Retromum
 
mocci sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 1.383
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Din verste teambuildinghistorie?

Jeg virkelig misliker teambuildinger, det toppet seg den gangen vi skulle på sjørafting. Jeg avstod pga seriøs vannskrekk men ble uglesett av de fleste kollegaene da jeg var den eneste som stod igjen på land.

__________________
Eventyrblanding juli 13
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 10:42   #96
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.543
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din verste teambuildinghistorie?

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Jeg virkelig misliker teambuildinger, det toppet seg den gangen vi skulle på sjørafting. Jeg avstod pga seriøs vannskrekk men ble uglesett av de fleste kollegaene da jeg var den eneste som stod igjen på land.

Hehe, husker en gang en fellessamling ble avsluttet med båttur og middag på turen. Gjett hvem som satt på hotellrommet og spiste på roomservice?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-03-10, 15:49   #97
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.023
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din verste teambuildinghistorie?

Det desidert verste jeg vet er slike mindpuzzles. De har jeg absolutt aldri skjønt, og faller helt ut og dermed går den teambuildingen rett vest. Ala store biter som skal pussles sammen slik at de danner en trekant.
Eller få ringen av tauet uten å knytte det opp... Der er jeg virkelig idiot.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-03-10, 11:03   #98
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.740
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din verste teambuildinghistorie?

Jeg sliter egentlig mest med dette med alkoholservering som så ofte inngår i slike teambuilding jeg....fulle folk gir gode team, åpenbart... men sånne kjipinger som meg blir ikke akkurat så gpdt integrert da nei... dårlig team-del jeg.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no