Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Flislegging

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-10, 10:56   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Flislegging

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Men dere har vo vært smarte og valgt store fliser, da. :banner over hvit mosaikk i dusjen:

Jeg liker godt mosaikk, men jeg burde vel være glad for store fliser likevel, da.

Noen andre som har meninger om golvflis oppå dokassa? Jeg har fått veldig sprikende svar på et annet forum. Greier ikke bestemme meg. Aller helst ville jeg sett bilder av badet mitt på forhånd.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 11:09   #2
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det høres veldig mørkt ut.

Men kan dere ikke gjøre det til slutt, da? Så legger dere den løst oppå og ser hvordan det ser ut?

Gammel 10-03-10, 11:54   #3
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Jeg synes store fliser på vegg er penest rett over hverandre.
Lys fugemasse ja, spør gjerne etter bassengfugemasse. Den er helt hvit.

Når du sier gulvfliser oppå dokassen, mener du bare på toppen da? Oppå "hylla", liksom?

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 12:19   #4
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Jeg synes store fliser på vegg er penest rett over hverandre.
Lys fugemasse ja, spør gjerne etter bassengfugemasse. Den er helt hvit.

Når du sier gulvfliser oppå dokassen, mener du bare på toppen da? Oppå "hylla", liksom?

Jepp. Oppå hylla. På toppen. Det var mureren som foreslo det. Tror jeg skal høre med ham om han kan vente til slutt, så vi kan legge på og se.

Hva tenker du om golvet, da, salt? Rett under hverandre der også eller i murstein?

Gammel 10-03-10, 12:22   #5
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg hadde lagt så store fliser oppå hverandre. Ikke murstein. Og golvflis på kassen hadde gitt meg spader. Den vil jo bli mørk på den lyse veggen. Jeg er forøvrig ei slik som ikke liker halve kasser. Vi har kassene helt til taket her i huset.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 12:24   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Jeg hadde lagt så store fliser oppå hverandre. Ikke murstein. Og golvflis på kassen hadde gitt meg spader. Den vil jo bli mørk på den lyse veggen. Jeg er forøvrig ei slik som ikke liker halve kasser. Vi har kassene helt til taket her i huset.

Hadde det der vi bodde før, men dette huset har det vært mye tull med, så det måtte bare bli sånn.

Gammel 10-03-10, 14:56   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Rommet over "kassen" er jo et veldig bra sted å lage innebygde hyller, da. :innvikler det enda mer:

Gammel 10-03-10, 14:58   #8
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Rommet over "kassen" er jo et veldig bra sted å lage innebygde hyller, da. :innvikler det enda mer:

Hmm.. Jaja. Gjort er gjort. Vi har et helt hus å renovere, så jeg har ikke orket å ta stilling til alt i alle rom. Det straffet seg litt, viste det seg. Jeg har her og der kommet fram til noen geniale løsninger i ettertid.

Gammel 10-03-10, 15:03   #9
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Bra og bra. Pent er det i alle fall ikke.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 15:19   #10
Rug
Det er bare en fase

Rug sin avatar

Rug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt liktRug er virkelig godt likt
Standard

Ikke murstein, nei. Det blir to forskjellige flater, så øyet vil ikke reagere på fuger som ikke treffer. Da er det viktigere å spørre murer om alternative farger på fuger, han har sikkert med seg opp til mange farger. Lyst til lyst, mørkt til mørkt (liker ikke at fuger synes godt).

Rug er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-10, 15:25   #11
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Chanett, her.

Bra og bra. Pent er det i alle fall ikke.

Syns du? Jeg har sett noen veldig fine løsninger på det, men smaken er vel forskjellig der også.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:15.