Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Er dere opptatt av merke?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-03-10, 21:05   #61
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er dere opptatt av merke?

En grunn til at jeg kjøper litt dyrere klær innimellom er å få klær som har passform Mange merker (inkl HM, cubus, mexx og omtrent alt av dyrt fransk) har klær med en stil som til enhver tid passer barn som er hakket eldre enn de de er laget for. Når barnet vokser inn i stilen, vokser det ut av størrelsen på klærne. Danske merker og norske merker har babysnitt på klærne i større størrelser, og barneklærne ser ut som barneklær.

Gammel 04-03-10, 21:06   #62
Barbarella
Bør lage seg en tittel selv

Barbarella sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 1
Barbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt liktBarbarella er virkelig godt likt
Standard

Jeg prioriterer uteklær i merker jeg har god erfaring med til ungene, men kjøper stort sett inneklær i kjedebutikkene. Jeg liker veldig godt Molo og Katvig og kjøpte en del derfra til ungene tidligere, men nå er økonomien dårligere og da tyr vi til kjedebutikkene selv om jeg vanligvis ikke liker klærne der like godt.

Gammel 04-03-10, 21:10   #63
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Neisj, så lenge det virker så bryr jeg ikke om hvilket navn som er brodert på yttersiden.

Det er selvsagt noen merker som går igjen, men sånn er det jo generelt med ting man er fornøyd med - da kjøper man det neste gang også.

Forresten er det et punkt jeg er skikkelig sær på: Jeg nekter plent å stå på andre alpin-ski enn Rossignol eller Dynastar. Får jeg ikke det, skal jeg ikke ha.

Gammel 04-03-10, 21:14   #64
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Hvor: Vest
Blogginnlegg: 57
007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Forresten er det et punkt jeg er skikkelig sær på: Jeg nekter plent å stå på andre alpin-ski enn Rossignol eller Dynastar. Får jeg ikke det, skal jeg ikke ha.

Og hva er galt med Blizzard, lizzom?

007 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 21:17   #65
Macky
Flink jente

Macky sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Macky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smartMacky imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Både ja og nei. Jeg er opptatt av kvalitet, og jeg kjenner og ser at kvaliteteten på merkeklærene er bedre. Flekker går bedre av og klærne holder seg finere lenger.

Macky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 21:36   #66
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Odd Molly, Ole Polly, whatever.
:googler Christian Digo:

Cristian Digo er den onde, mindre kjente tvillingbroren til Dior, tenker jeg. Omtrent som Gussi er den mindre heldige søsteren til Gucci.

Gammel 04-03-10, 21:42   #67
007
© All rights reserved

007 sin avatar

007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om007 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Cristian Digo er den onde, mindre kjente tvillingbroren til Dior, tenker jeg. Omtrent som Gussi er den mindre heldige søsteren til Gucci.

Åh. Han ja. Jeg har forresten et videokamera fra Panasoanic, evt. kjøpt på samme marked.

Gammel 04-03-10, 21:43   #68
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Panasoanic. Jeg husker en episode fra Simpsons, der de klaget på skolelunsjen, den var så kjip: på melkeflasken stod det malk.

Gammel 04-03-10, 21:44   #69
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Jeg kan vel egentlig underskrive det Vianne R sier. De klærne jeg liker er som oftest ikke fra kjedebutikkene, men kjøper av og til noe der, hvis jeg finner noe fint. Den tiden når minste skal ha rosa Hello Kitty-klær kommer sikkert, men enn så lenge bestemmer jeg!
Det kunne nok ikke falt meg inn å kjøpe sko og vinterdress på f.eks HM, men der kommer også vindtett, vanntett, skitestyrke og slike vurderinger inni bildet.

Skitestyrke, faktisk!!! Er det ett av de nye kriteriene når de tester utedresser ........................ (ja..har nok dårlig humor, for jeg ler faktisk så tårene spretter her .....)

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 21:45   #70
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av 007, her.

Og hva er galt med Blizzard, lizzom?

Ikke annet enn at det har jeg aldri stått på, og at jeg ikke har noen planer om å prøve heller. Hvorfor bytte ut noe som virker, lizzom?

Forresten er vi også til dels opptatt av skomerker til voksne her i huset. Som at Ecco for evig og alltid er bannlyst som vintersko, etter at de ble ødelagt etter kun kort tid sist mannen brukte mye penger på det.
Det er ikke alltid man får det man betaler for, gitt.

Gammel 04-03-10, 21:46   #71
007
© All rights reserved

007 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Panasoanic.

Ja, du kan tro pappa følte seg lur da svigersønnen påpekte "skrivefeilen".
(Og nei - det har aldri funket...)

Gammel 04-03-10, 21:50   #72
Divine
Textrovert

Divine sin avatar

Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg forstår ikke helt den der at dyre ting nødvendigvis har så mye bedre kvalitet. Jeg opplever i alle fall både titt og ofte at dyre ting ikke har noe særlig kvalitet. Det er forresten lettere å klage på kvaliteten på en bukse på H&M enn i "fine" butikker. På H&M er de vant til at ting slites fort, så de tar imot retur uten å mukke. På fine butikker må jeg ofte krangle og argumentere, for det må gjennom sjefen og sjefens sjef og helst enda flere ledd. F.eks. som da jeg kjøpte bukse til over 1000 kroner og glidelåsen røyk etter femte gangs bruk. Det var mye uffing og akking og "ja, jeg vet nå ikke helt" fra de ansattes side

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 21:53   #73
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror ikke alle merkeklær nødvendigvis har bedre kvalitet, men de jeg har prøvd og er kjent med, har det. H&M har mange forskjellige leverandører, så det er vanskelig å vite noe om kvaliteten på forhånd. Mini A Ture vet jeg er bra. Hver gang!

Gammel 04-03-10, 21:57   #74
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Merkeklær har vært både veldig gode og helt elendige kjøp for min del. Endel merkeklær, kanskje de dyreste jeg har kjøpt, har egentlig ikke vært egnet til å brukes av barn. Fungerer best på utstillingsdukker. Mens Miniature for eksempel alltid er bra.

H&M synes jeg faktisk har overraskende god kvalitet ofte, men jeg er litt betenkt i forhold til produksjonslinjene deres i forhold til barnearbeid etc.

Gammel 04-03-10, 22:20   #75
Teflona
audio, video, disco

Teflona sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Teflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt avTeflona har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Liljekonvall, her.

Skitestyrke, faktisk!!! Er det ett av de nye kriteriene når de tester utedresser ........................ (ja..har nok dårlig humor, for jeg ler faktisk så tårene spretter her .....)

Veldig viktig, vet du ikke det?

Teflona er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 22:26   #76
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teflona, her.

Veldig viktig, vet du ikke det?

Tror ikke vi skal teste ut det på uteklærne våre

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 22:53   #77
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Jeg er ikke så veldig opptatt av merke men kvalitet. Bruker alltid mye penger på yttertøy, ull og sko til ungene, for det syns jeg er viktig. Jeg har kjøpt polarn o pyret vår/høst jakker til ungene på salg, da kostet de bare 400kr og det syns jeg er kjempe fint.

Jeg kjøper også ting jeg syns er fint, og kjenner deilig ut å gå med, da ser jeg sjeldent på merket.
Husker godt det var noen i bhg til snuppa som syns det var helt vilt at jeg hadde sendt henne i en merke kjole som tydelig vis kostet over 800kr for å leke i bhg.. Vell jeg kjøpte kjolen på salg til 150 kr og det er en knall stilig kjole som snuppa elsker og jeg ante absolutt ikke at det var et spesielt merke.. Følte meg litt stemplet da.

Altså jeg kjøper gjerne ensfarget bodyer til lillegutt for 49 kr på hm uten å syns det er ille, men jeg hadde aldri kjøpt en ensfarget body til 219kr bare fordi det er et spesielt merke..

Litt rotete svar,men håper du skjønte poenget mitt

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-03-10, 22:56   #78
Sola
Bør lage seg en tittel selv

Sola sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Hvor: Utenfor republikken
Sola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smartSola imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jeanett, her.

Altså jeg kjøper gjerne ensfarget bodyer til lillegutt for 49 kr på hm uten å syns det er ille, men jeg hadde aldri kjøpt en ensfarget body til 219kr bare fordi det er et spesielt merke..

Enig.

Og kjøpe brukte klær med flekker på? Sånt skjønner jeg heller ikke. Da mener jeg selvsagt ikke yttertøy.

Gammel 04-03-10, 22:59   #79
Enhjørning
Gullfisk

Enhjørning sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
Enhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt avEnhjørning har mye å være stolt av
Standard

Merker? Overhodet ikke.
Jge kjøper ting som ser ut til å tåle en trøkk, og magefølelsen min pleir å holde.
Dog kjøper jg ikke Navigaredressen igjen, gummien bakpå var elendig.
Cubus derimot, har mye bra.
Nå har poden hatt en voldsom vekstpriode en stund, så jeg har heller ikke sett poengt med å kjøpe svindyre merkeklær til ham, så leng han fint holder seg varm og tørr i alternativene.
(Dessuten *skryteskryte* med hjemmestrikkede ullklær under, er det meste varmt nok. )

Gammel 04-03-10, 23:03   #80
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Nei, jeg er ikke opptatt av merke i den forstand at jeg kun kjøper såkalte merkeklær. Men jeg kjøper ofte merkeklær pga erfarigner jeg har gjort meg, spesielt på ytterklær, både til oss voksne og barna.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:22.