Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Påskekake - Chocolate-Citrus Cake with Candied Oranges

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-10, 10:01   #1
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Påskekake - Chocolate-Citrus Cake with Candied Oranges

Dette er egentlig en kake jeg bakte til nyttårsaften, men den passer like godt som påskekake.

Den er stor og mektig, og passer til store selskaper. Vi var fire voksne og tre barn, og greide kun å sette til livs litt under halvparten. Den tar litt tid å bake, men det er verdt det.

Baketid: 1 time
Total tid: 6 timer og 40 minutter (inkluderer ganachefyll, glasur og å lage candied oranges)

Det lønner seg å starte med ganachen, så appelsinene, kaka og til slutt frostingen.

1 cup er ca 2,4 dl.

Kaka
140 gram mørk kokesjokolade, hakket
1/2 cup mykt smør
1 2/3 cups sukker
1/3 cups lysebrunt sukker
3 store egg
2 cups siktet hvetemel
1 teskje baking soda
1/2 teskje salt
225 g rømme
1 teskje vaniljeekstrakt eller vaniljesukker
1 cup varm kaffe
Litt appelsinjus

  1. Sett ovnen på 175 grader. Smør og mel to runde bakeformer på ca 22 cm. Legg bakepapir i bunn, og smør bakepapiret lett.
  2. Smelt sjokoladen.
  3. Slå smør og sukker på medium hastighet til det er blandet godt, rundt 3 minutter. Tilsett egg, ett av gangen og bland det godt sammen. Tilsett den smeltede sjokoladen, og blandet det forsiktig sammen.
  4. Bland mel, bakepulver, salt og vaniljesukker (bruker du ekstrakt ha den i kaffen i stedet), og tilsett sjokoladeblandingen vekslevis med rømmen. Slå det sammen på lav hastighet så deigen ikke blir seig.
  5. Hell kaffen i en tynn stråle i deigen mens den røres på lav hastighet.
  6. Når alt er blandet forsiktig sammen, hell deigen i de to formene og stek midt i ovnen i ca 38-42 minutter, til den bestær stikkprøven.
  7. Avkjøl kaken helt, ca 1 time.

Ganachefyll
10 minutter å lage, må avkjøles i 2 timer

340 gram mørk kokesjokolade, hakket
1 1/2 cups kremfløte
1 spisesje appelsinlikør

  1. Smelt sjokoladen sammen med fløten, og bland inn likøren. Jeg hadde ikke likør og brukte appelsinjus, og det ble for lite smak.Dekk til, og avkjøl i 2 timer.
  2. Visp ganachen på medium hastighet i intervaller på 20 - 30 sekunder til det danner seg myke topper. Vært forsiktig med å vispe for lenge, da blir den lett tørr!
  3. Dynk kaken med litt appelsinjus.
  4. Spre 2/3 av ganachen på den ene kaka, legg den andre oppå og trykk forsiktig ned. Det som tyter ut og den resterende ganachen bruker du til å lage kaka jevn og glatt.

Frosting
10 minutter

2 eggehviter
1 1/4 kopp sukker
1 spisesje maissirup (jeg endte opp med å bruke lønnesirup)
1 teskje appelsinlikør (samme her, jeg brukte appelsinjus, og det ble for lite smak)

  1. Hell vann i bunn av en kjele. Kokk opp, skru ned varmen, og la det surre.
  2. Bland eggehviter, sukker, sirup, appelsinlikør og 1/4 kopp vann i en bolle, og visp på høy hastighet til det er blandet godt.
  3. Sett bollen over det kokende vannet, og visp på høy hastighet til myke topper danner seg, og ta bollen vekk fra varmen.
  4. Spre frostingen på kaken med en gang, og ha et fuktig kjøkkenhåndkle over frostingbollen i mens, så den ikke tørker ut underveis.

Candied Oranges

10 minutter, 1 og en halv time, inkludert tørketid.

2 store, fine appelsiner skåret i skiver. Siden de skal brukes med skall foretrekker jeg økologiske.
2 cups sukker
1/2 vaniljestang

  1. Kok opp en kjele med vann, tilsett appelsinskivene og kok i fem minutter. Ta ut appelsinene med en hullsleiv og legg dem på et bakepapir. Kast vannet. Denne kokoingen fjerner bitterheten i appelsinskallet.
  2. Kok opp 2 cups med vann, sukker og frøene fra vaniljestangen. Når sukkeret er oppløst, tilsett appelsinskivene. Kok under lokk i ti minutter. Ta vekk lokket, og kok i 35-45 minutter til appelsinene virker gjennomsiktige.
  3. Ta ut appelsinene med en klype, og plasser den på bakepapir, mens du bretter dem slik du vil ha dem. La de stå i 15 minutter.
  4. Sirupen du har kokt appelsinene i kan du ta vare på til annet bruk.

Når appelsinene har trøket plasserer du dem på kaken som pynt. Voila!



__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 10:59   #2
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekake - Chocolate-Citrus Cake with Candied Oranges

STEIKE!!

Jeg ble svett av å lese oppskriften, men det er kanskje ikke så voldsomt når man først går igang. Denne høres fantastisk ut, jeg og min mann elsker sjokolade og appelsin sammen! Denne står på påskemenyen, definitivt!
Tror du man kan bruke noe annet enn lønnesirup i glasuren? Kanskje vanlig sirup? Jeg synes lønnesirup er litt vel dyrt å kjøpe en hel flaske av når vi aldri bruker det noensinne ellers.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 11:10   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekake - Chocolate-Citrus Cake with Candied Oranges

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

STEIKE!!

Jeg ble svett av å lese oppskriften, men det er kanskje ikke så voldsomt når man først går igang. Denne høres fantastisk ut, jeg og min mann elsker sjokolade og appelsin sammen! Denne står på påskemenyen, definitivt!
Tror du man kan bruke noe annet enn lønnesirup i glasuren? Kanskje vanlig sirup? Jeg synes lønnesirup er litt vel dyrt å kjøpe en hel flaske av når vi aldri bruker det noensinne ellers.

Ja, oppskriften er omfattende, men det er ikke så ille når man kommer igang. Applsinene kan man jo f. eks. lage dagen før, og mye av tiden er kjøletid og slikt, som du bruker til å gjøre andre ting.

Du kan sikkert bruke nesten hvilken som helst lys sirup. Man skulle egentlig ha maissirup, men det fant jeg ikke, og brukte derfor lønnesirup siden det var det jeg hadde. Frostingen blir nesten marsmallows-aktig og er på et vis ganske tørr, derfor er det viktig at ganachen ikke blir det.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 12:22   #4
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekake - Chocolate-Citrus Cake with Candied Oranges

For en fantastisk oppskrift! Hva kan man bruke i stedet for appelsinlikør da? Bare ta mer appelsinjuice, slik at det blir mer smak? Andre triks? Jeg antar at å kjøpe en flaske appelsinlikør til dette formål blir litt overkill?

Denne skal jeg jaggu bake en dag. Er appelsinene gode å spise?

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 12:34   #5
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekake - Chocolate-Citrus Cake with Candied Oranges

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

For en fantastisk oppskrift! Hva kan man bruke i stedet for appelsinlikør da? Bare ta mer appelsinjuice, slik at det blir mer smak? Andre triks? Jeg antar at å kjøpe en flaske appelsinlikør til dette formål blir litt overkill?

Oppskriften er fra Southern Living, som jeg kjøpte med fra flyplassen i Atlanta. Så det er en ekte sørstatskake!

Kaka er ganske søt med den frostingen, så den trenger noe friskt. Å dynke den med appelsinjus var min idé, for å gi den mer appelsinsmak sien jeg ikke hadde likør. Det funka litt. Jeg tror riktignok den vil være aller best med appelsinlikør i tillegg. Kanskje man kan få tak i miniflasker med likør? Det holder seg jo.

Opprinnelig lagt inn av Monsoon, her.

Denne skal jeg jaggu bake en dag. Er appelsinene gode å spise?

Ja faktisk! Jeg liker ikke sukat og appelsinmarmelade så jeg var i utgangspunktet veldig skeptisk. Men kokingen gjorde at de de bare var gode og søte, og vaniljen rundet av smaken litt.

Sølvkulene var heller ikke med i originaloppskriften, det var Glitterbarnet som ville ha den mer i nyttårsånd.

Mamma pleide å lage en påskekake med sjokoladebunn, hvit krem og halve hermetiserte ferskner. Siden jeg ikke liker vanlig krem så skal jeg innføre denne som min påskekake, siden den har de samme fargene.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 12:53   #6
Pepper Lemon
Peppy!
 
Pepper Lemon sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.581
Blogginnlegg: 253
Pepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme omPepper Lemon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekake - Chocolate-Citrus Cake with Candied Oranges

Fantastisk. Southern Living - gotta love it.

Pepper Lemon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 13:21   #7
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.878
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekake - Chocolate-Citrus Cake with Candied Oranges

Jeg takker for oppskriften som er behørig kopiert og lagt til side til en gang jeg har skikkelig med tid og overskudd. Den høres fantastisk ut.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 16:05   #8
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekake - Chocolate-Citrus Cake with Candied Oranges

Ja, man trenger litt tid, altså. Jeg begynte å bake den to timer før vi skulle være et sted, og det var ikke så smart. Jeg måtte ta dekoreringen i selskapet.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 16:28   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.973
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekake - Chocolate-Citrus Cake with Candied Oranges

Jøss. Ska sei. :impånert: Denne skal jeg lage en gang.

Jeg skjønte ikke helt det med frostingen. Skal hele kaka dekkes med den? Utenpå kremen? Vil det ikke blande seg?

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 16:33   #10
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekake - Chocolate-Citrus Cake with Candied Oranges

Øh. Kan jeg betale deg for å bake den til meg?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 16:38   #11
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekake - Chocolate-Citrus Cake with Candied Oranges

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Jøss. Ska sei. :impånert: Denne skal jeg lage en gang.

Jeg skjønte ikke helt det med frostingen. Skal hele kaka dekkes med den? Utenpå kremen? Vil det ikke blande seg?

Ganachen skal hovedsaklig inni, det som er utenpå er bare et tynt lag for å tette igjen huller. Den hvite frostingen skal utenpå hele kaka, og er "hovedglasuren". Man må være litt forsiktig så man ikke drar med seg ganachen, da får man brune striper. Hvis du ser nøye på bildet, så ser du en slik i forkant av kaka.

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Øh. Kan jeg betale deg for å bake den til meg?

Nei, men jeg kan bake den og invitere deg til å hjelpe meg å spise den opp.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 16:40   #12
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekake - Chocolate-Citrus Cake with Candied Oranges

Knuppen! Nuh tenkte jeg hovedsakelig på en jeg kjenner som fortjener kake sånn i midten av neste uke en gang, og som er glad i appelsin og sjokkis.

Men får jeg til sånt, da? Sånn uten å drepe noen?

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 16:43   #13
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.497
Blogginnlegg: 629
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekake - Chocolate-Citrus Cake with Candied Oranges

Opprinnelig lagt inn av alfaCharlie, her.

Knuppen! Nuh tenkte jeg hovedsakelig på en jeg kjenner som fortjener kake sånn i midten av neste uke en gang, og som er glad i appelsin og sjokkis.

Men får jeg til sånt, da? Sånn uten å drepe noen?

Aha! Jeg kunne godt bakt den på bestilling, men ikke i nærmeste fremtid. Du får det helt fint til, du trenger bare god tid. Jeg kan være telefonsupport.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 16:50   #14
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.351
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekake - Chocolate-Citrus Cake with Candied Oranges

Opprinnelig lagt inn av glitterchick, her.

Aha! Jeg kunne godt bakt den på bestilling, men ikke i nærmeste fremtid. Du får det helt fint til, du trenger bare god tid. Jeg kan være telefonsupport.

Hemmelig telefonsupport, i så fall.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 20:53   #15
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.223
Blogginnlegg: 674
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Påskekake - Chocolate-Citrus Cake with Candied Oranges

Åh! :lagrer:

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no