Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Bilreklame

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-02-10, 09:57   #1
Zefid
Moden
 
Zefid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 375
Blogginnlegg: 1
Zefid er litt kulZefid er litt kul
Standard

Bilreklame

Noen som har sett reklamefilmen til Subaru Legacy om en mor som skal hente barna sine i skogen etter skitur?
Jeg finner ikke link til filmen desverre, men den starter med at hun møter en elg og den skrenser hun rundt.......

Jeg synes denne reklamefilmen er helt forferdelig da den fort kan oppmuntre til "grisekjøring" på glatt føre og en "vanlig" sjåfør hadde kjørt ut av veien med den kjøringa der

Hva syns dere, er det greit å vise slik film for å annonsere bilen eller bør produsentene tenke på hvilke signaler den sender?

__________________
Zefid
stolt fire-barns mor

Sist redigert av Zefid : 22-02-10 kl 09:57. Årsak: skrivefeil
Zefid er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-02-10, 10:02   #2
Myrull
i Morgentåkedalen
 
Myrull sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 547
Myrull er litt kulMyrull er litt kulMyrull er litt kul
Standard

Sv: Bil reklame

Jeg har ikke sett akkurat denne reklamen, men det virker som flere og flere tror at bare man har dyr og stor bil med ABS og EPS og intelligente systemer i baug og front og akter så kan man kjøre som en idiot på alt slags føre og det går strålende uansett.

Nei, det gjør ikke nødvendigvis det.

Myrull er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 22:30   #3
knøttet
liksom sporty
 
Medlem siden: Dec 2008
Hvor: hovedstaden
Innlegg: 329
knøttet er litt kulknøttet er litt kul
Standard

Sv: Bilreklame

Så bokstavelig har jeg aldri tatt en reklame, jeg...

__________________
Gutta mine: '05 og '07
knøttet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 23:19   #4
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilreklame

Jeg kan ikke på noe vis se at denne oppfordrer til grisekjøring. Like lite som jeg ser at det å faktisk kunne ta en skikkelig unnamanøver, når det faktisk er livsfarlig å bremse, som grisekjøring.

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-02-10, 23:30   #5
Ulvefar
I menneskeham
 
Ulvefar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
Innlegg: 2.378
Ulvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt avUlvefar har mye å være stolt av
Standard

Sv: Bilreklame

Det farligste er vel at den fortsetter å lure folk til å tro at SUV'er er sikrere enn andre biler, når dødsstatistikkene viser at det motsatte er tilfelle. Nei, ikke (bare) fordi flere kjører stygt med store biler, eller at de er verre for folk som møter dem, men at de nettopp i slike elgsituasjoner velter lettere enn lavere biler, og det å trille rundt på taket knekker ofte nakken på de inni. Selv om de har mange kilo stål rundt seg.

__________________
Storesøster (01) og Pluttungen (05)

Those who can make you believe absurdities can make you commit atrocities.
Ulvefar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-10, 09:53   #6
safran
frakoblet
 
safran sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.321
Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bilreklame

Jeg er skeptisk til denne reklamen og holdningene i den, ja.

__________________
In vino veritas
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no