Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan oppbevare bakverk til de skal fortæres i morgen

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-02-10, 23:46   #1
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.341
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Hvordan oppbevare bakverk til de skal fortæres i morgen

Jeg har nettopp bakt sjokolade-banan muffins og "Verdens beste focaccia". Muffinsene er avkjølt, focaccian har nettopp kommet ut av ovnen og er rykende varm. (Det lukter fantastisk her nå ja. )
Jeg skal ha med dette i en bursdag i morgen på dagen.
Hvordan oppbevarer jeg bakverkene mine best til i morgen?

Muffins i pose i kjøleskapet og focaccia på kjøkkenbenken under klede?
Focaccian også i kjøleskapet?

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 11:34   #2
Sokk
trøtt
 
Sokk sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 2.449
Blogginnlegg: 12
Sokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt liktSokk er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan oppbevare bakverk til de skal fortæres i morgen

Kanskje litt seint for deg nå, men focacciaen ville jeg ventet med å bake til den skulle spises. Den er absolutt best når den er nystekt. Hvis den ligger på benken eller i kjøleskapet et helt døgn tror jeg den blir tørr. Jeg ville nok ha puttet den i fryseboksen, da er sjansen størst for at den er god i morgen. Og så ville jeg ha latt den tine langsomt, før den ble varmet litt i ovnen rett før servering.

Muffinsene tåler sikkert å ligge i plast i kjøleskapet til i morgen.

__________________
04 07

Du kan klare hva som helst
For du er suveren
Sokk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-02-10, 14:37   #3
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.341
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvordan oppbevare bakverk til de skal fortæres i morgen

Takk for svar, sokk. Men ja, det er for sent.
Focacciaen har ligget på benken i kledei natt, og deretter i plast, og har nok blitt tørrere enn om jeg hadde bakt den i dag. (Jeg har prøvesmakt både i går kveld og i dag.) Men neste gang skal jeg huske å fryse.

Muffinsene smaker fortsatt supert, ikke tørre. Det har ligget i kjøleskapet.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no