|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgn
La mannen din følge babyen helt til lappen kommer på.
![]() |
#2 |
This is normal!
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnDa yngste ble født, tok de med henne bort til meg da de satte på navnelapper, slik at jeg så at de gjorde det. Det var tydelig det var en rutine på det sykehuset og at de gjorde det for at jeg skulle være trygg. De var også nøye med å sette på nye bånd hvis det på hånd eller fot ramlet av. Jeg vet ikke hvordan jeg ville reagert hvis noe sånt hadde skjedd meg, men jeg tror det kunne vært tøft ja. For meg er det ikke sånn at jeg har følt kjempetilknytning fra første sekund med barna mine. Jeg har syntes at de er fine og flotte og alt sånt (vel, minste så litt sinna ut de første døgnene), men det har tatt litt tid å føle skikkelig tilknytning. En sånn hendelse kunne nok forvirret et fra før noe omtåket hode.
![]() |
![]() |
#3 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnHvor nek er ikke moren som ikke sjekket armbåndet på ungen. Ærlig talt.
![]() |
#4 |
Slumrende Ullteppe
|
For å være ærlig - den sitter jeg litt og kjenner på også.
![]() |
#5 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnMen hvor vanlig er det forresten at barna er adskilt fra moren på barsel? Vi var på hotell sist, så jeg har ingen erfaring fra barsel.
![]() |
#6 |
Slumrende Ullteppe
|
Hvis du ønsker ha barnet ditt hos deg hele tiden, er det nok ingen ting i veien for dette. Nå har jeg bare erfaring med en barselavdeling, men jeg vil tro det er almenn praksis at mor styrer selv hvor mye hun ønsker å ha barnet hos seg, og hvor mye hun ønsker barnet skal passes av de ansatte.
![]() |
#7 |
Har bakt søte kaker
|
Ok, takk for svar. Ser for meg at så lenge formen er grei skal jeg ha babyen hos meg hele tiden, og at pappaen passer på når jeg dusjer (ja, han har å komme på visitt når jeg skal dusje
![]() |
#8 |
Textrovert
|
Min eldste hadde gulsott, så vi var ti dager på barsel. Han lå i lyskasse, og vi fikk ikke ha lyskassen inne på rommene om natta. Dessuten tok de han fra meg første natta, slik at jeg skulle få sove. Jeg var bare glad til.
![]() |
#9 |
Unik
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Noen mødre er ganske syke etter fødsel, og får litt hvile mens andre passer barnet.
![]() |
#10 |
Har bakt søte kaker
|
Ja, jeg er klar over det. Når det gjelder lysbehandling måtte også knerten ha det, men siden han greide seg med lys kun undenfra fikk vi ha han hos oss hele tiden.
![]() |
#11 |
L.F.C. supporter
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnÅ miste jobben for dette er i vel overkant synes nå jeg. Det er menneskelig å feile, noen feil er mer alvorlig enn andre, men dette var ingen livsfarlig situasjon.
![]() |
#12 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnJeg synes det er helt merkelig at moren kunne ta feil av barnet. Jeg hadde kjent igjen mitt eget barn om så det var 20 barn som lignet på avdelingen. Sist redigert av Fruktflua : 19-02-10 kl 15:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Textrovert
|
Eh, hallo. Jeg var livredd for å få feil baby, så jeg stirret og stirret og prøvde å feste meg ved trekk ved barnet som skulle gjøre det lett å kjenne igjen. Med eldstemann var det greit, for han var mye mørkere enn de andre, men med andremann var det verre. Nyfødte babyer kan være temmelig like, altså. Urinstinkt, du liksom.
![]() |
#14 |
Sperret
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Jeg skrev jo at jeg hadde et urinstinkt jeg tidligere (pre-barn) ikke kunne tro at eksisterte, men jeg virkelig var et primitivt dyr ifht. fødsel og barsel. Jeg hørte til og med forskjell på min og 14 andre babyers gråt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
This is normal!
|
Jeg må fnise litt av dette, jeg. Jeg har født to barn men har aldri opplevd urinstinkt, "nærhet med Moder Jord" eller noe i den duren. Som nevnt over så hadde jeg også problemer med å kjenne igjen eldstejenta blant fem andre babyer på barsel.
![]() |
![]() |
#16 |
Protonterapeut
|
![]() |
#17 |
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnHele saken virker merkelig. Jeg fikk feil unge til amming da jeg fikk første, men jeg oppdaget det jo med en gang, og hadde jeg ikke gjort det, hadde han avslørt seg før eller siden, siden jeg hadde fått jente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Epikur
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnBig deal. Det er jo helt utrolig at moren ikke sjekket navnebåndet, jeg trodde jo lenge at saken var at det var navnelappen som var forbyttet, men så var problemet at hun ikke kunne lese?
![]() |
#19 |
Dig for victory!
|
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnJa, mannen må nok drilles i det og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: Hadde feil baby i ett døgnÅ gi noen sparken er for kraftig reaksjon.
![]() |
|
|