|
|||||||
| Tinetoffs litteraturforum Litteraturdiskusjoner, bokanbefalinger, lesesirkel mm |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Gubben og Katten? Eller er det for yngre unger? |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Bedreviter
|
Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Vi har lest alle Knerten-bøkene og skal begynne med Ole Aleksander nå. Lotta-bøkene har vi også lest. Frøkna koser seg også fortsatt med de mer avanserte billedbøkene, som Gubben og Katten og Serafin-bøkene. Også har en favoritt fra min barndom kommet i nytrykk: Disneyland-serien (egentlig tre bøker, men jeg fant bare den ene på Bokkilden). |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Bedreviter
|
Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!
Absolutt ikke. De er kategorisert 3–9 år. Jeg ville sagt at bøkene var midt i blinken for 3/4–6 år. Det er mye tekst og veldig avanserte bilder. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Fortynnet
|
Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!
Tror nok ikke det er så mange 9-åringer som leser dem, men de passer veldig fint for 3-6 år |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Karsten og Petra-bøkene er stadig populære hos oss.
|
|
|
#6 |
|
Borte
|
Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Vi leser Ole Aleksander for tiden, og de er veldig fine for den alderen. Gubben og Katten er populære, og fortsatt leser vi av og til Kari Grossmann "Barnehageboka mi" og "Au, det gjør vondt", de er veldig fin illustrert i likhet med øvrige Kari Grossmann-bøker. Pulverheksa slo an hos Vesla, men jeg syns de var litt kjedelige. Albert Åberg har vi også lest en del av, selv om noen av dem er litt skumle.
|
|
|
#7 |
|
Bare sær
Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Jeg glemte Mumitroll-bøkene! De ordentlige, ikke de nye kopiene.
|
|
|
#8 |
|
Fullverdig medlem
Medlem siden: Jan 2007
![]() |
Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Lille Gruffalo av Julia Donaldson er morsom. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Du har fått mange fine tips her! En favoritt hos oss er popup-bøkene fra Filiokus forlag. De bør leses sammen med voksne (minstemann på tre er i hvert fall for liten til å klare å la være å plukke så mye), men det er jo bare stas. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Bøkene om Ruffen er også blant mine favoritter, men det er nesten med sorg jeg må innrømme at jentungen ikke liker dem. Derimot fenger Albert Åberg veldig. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Pen. Så det så.
Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Og nå har jeg bestilt bøker for over 500 kroner her.
|
|
|
#12 |
|
Free Toy Inside!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Hva med bøkene om Gruffalo??
|
|
|
#13 |
|
Epikur
|
Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Clubby: Den ene boka av Gruffalo har vi, den har vi fått av deg.
|
|
|
#14 |
|
flisespikker
|
Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!"Serafin ..." er en flott bok, den har vi lest mye.
|
|
|
#15 |
|
Nybegynner
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Henger meg på å anbefale popupbøkene fra Filiokus Forlag (www.filiokus-forlag.no). |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Slow reader
Medlem siden: Dec 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Anbefalinger til jente på fire og et halvt!Gro Dahle: Den grådige ungen. |
|