Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvilket søtstoff er minst usunt?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-01-10, 19:38   #1
Left
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Hvilket søtstoff er minst usunt?

Da tenker jeg på all kunstig søtning som er å få kjøpt. Vi spiser lite sukker, men skulle hatt et alternativ som funker. Har brukt litt Splenda, men vet egnetlig ikke hvor bra det er...

  Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 20:31   #2
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.960
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket søtstoff er minst usunt?

Jeg tror det er Sukrin - for tida.

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 20:32   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilket søtstoff er minst usunt?

Trodde splenda ikke var så ille jeg

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 20:56   #4
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket søtstoff er minst usunt?

Jeg bruker litt natreen, litt splenda og litt sukrin, sånn for å være helt sikker på at de hvertfall må jobbe litt for å finne dødsårsaken sikkert hvertfall!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 21:00   #5
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket søtstoff er minst usunt?

Splenda er vel ikke så usunt for deg (eller det er vel ikke påvist) men det brytes ikke ned i naturen.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 21:00   #6
Irma
Ekvilist
 
Irma sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.117
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket søtstoff er minst usunt?

Av lege og ernæringsfysiolog har jeg fått høre sukrin. Jeg har ikke spurt om hvorfor det er sukrin de anbefaler.

__________________
Poden 2005 og Pjokken 2008
Irma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-01-10, 21:03   #7
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.699
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilket søtstoff er minst usunt?

Sukrin sies å være helt trygt. Naturlig. Ett eller annet som finnes i planter, er det ikke?

Det er det eneste jeg liker av søtning iallefall.

Forøvrig er jeg litt skeptisk - rett og slett fordi det er såpass nytt.

Fant forøvrig denne:
http://www.matoghelse.no/mat/2007/04...der-helsa.aspx

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 11:59   #8
sykkelpappa
<insert something witty>
 
sykkelpappa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 109
sykkelpappa er litt kulsykkelpappa er litt kul
Standard

Sv: Hvilket søtstoff er minst usunt?

stevia?

sykkelpappa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-01-10, 12:10   #9
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.076
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket søtstoff er minst usunt?

Jeg vet ikke hva som er minst usunt, men jeg foretrekker Sukrin i den grad jeg overhodet bruker søtstoff. Har kuttet det mest mulig ut og bruker vanilje eller frukt som søtning. Det reagerer jeg ikke like mye på.

ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no