|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
Se resultatene: Synd på deltakerne i Luksusfellen? | |||
Ja, jeg synes synd på deltakerne i LF |
![]() ![]() ![]() ![]() |
11 | 5,53% |
Nei, jeg synes ikke synd på deltakerne i LF |
97 | 48,74% |
Synd på noen av dem |
75 | 37,69% |
Dustepoll/har ikke sett programmet |
20 | 10,05% |
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 199. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#241 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Det skal jeg faktisk, fikk litt lyst å sette meg inn i det nå.
![]() |
#242 |
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Jeg synes ærlig og oppriktig veldig synd på folka. Samme om det er tankeløshet, tvangstanker eller at noen har lurt deg som er årsaken, den forferdelige numne følelsen i brystet og krampene i magen når man sitter i deep, deep shit - den unner jeg ingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#243 |
© All rights reserved
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?
Jeg synes veldig synd i de som har blitt lurt. De må gjennomleve sjokket, sviket og sorgen i tillegg til all den andre angsten som økonomisk rot medfører.
Bra skrevet, Mim, og veldig sant. Jeg tror det er veldig lett å falle i "alle andre"-fallgruven. (Sier hun, som surfet stobyfeiebilletter til påsken i går, til tross for (!) at vi har leid hytte på fjellet, invistert i slalom- og langrennsutstyr til hele familien og skal 3 uker til USA til sommeren. Fordi naboen skal på påskestorbyferie... |
![]() |
![]() |
![]() |
#244 |
weird
Empati tar seg jammen godt ut skriftlig også.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
![]() |
![]() |
![]() |
#245 |
Sær og kresen
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Sant, kie.
![]() |
#246 |
By the Sea
|
Ditto
![]() |
#247 |
Sliter med tastaturet
Det tror jeg også, i tillegg til manglende evne til å se at det er sånn verden henger sammen (som du også skrev, forsåvidt). Det virker som om mange føler at de ikke har nok med mindre de kan få alt de ønsker seg innen rimelighetens grenser - og de som virkelig driter seg ut, er de som har et forskrudd forhold til hva de mener må være rimelig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#248 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Mim skriver det godt.
![]() |
#249 |
Sliter med tastaturet
Den slags utbasunering kan jo også virke en tanke irriterende og nedlatende på de som har de tingene, og også har kjøpt det med lett hjerte og grei lommebok. |
![]() |
![]() |
![]() |
#250 |
Epikur
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Kanskje vi skulle hatt en ikke-shopping-tråd.
![]() |
#251 |
Epikur
|
Men eh... vi prioriterer, ikke sant? Slik jeg forstår Polyanna, så sier hun at det ikke er slik at alle har alt. At folk med god økonomi også prioriterer. Kanskje er det nettopp derfor de har god økonomi?
![]() |
#252 |
maler
|
Jo, men det er forskjell på å si at man heller vil ha fint interiør enn dyr ferie og å si at sydenferier er sinnsykt dyre og ikke noe å bruke penger på. Jeg har gått noen runder med meg selv mhp prioriteringer, vi har ikke vært de flinkeste alltid vi heller. Hva er det viktig å ha penger til? Og hva er ikke så viktig? Og litt trening i å si seg fornøyd med det man har. Ikke bare se på de som har større hus, men også på de med like stort og mindre.
![]() |
#253 |
Epikur
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Vi prioriterer regninger. Alltid. Deretter kommer mat og drikke. Så kommer Alt Det Andre, der vi hovedsaklig prioriterer ungene, fritidsutstyr, oppussing og opplevelser.
![]() |
#254 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Ja, ser den.
![]() |
#255 |
maler
|
![]() |
#256 |
Sliter med tastaturet
Selvsagt. Det er vel ikke dermed sagt at man alltid må fortelle andre hvordan man prioriterer? Dersom man alltid skal gjøre et poeng av de tingene man prioriterer bort, blir det fort like irriterende som de som alltid skal gjøre et poeng ut av hva de faktisk kjøper. Det kommer selvsagt an på tone, setting, årsak osv, jeg så bare for meg en person som hver gang det var en diskusjon om ett-eller-annet skulle gjøre et stort poeng ut av at DET har i hvert fall ikke JEG ... Sånt blir jeg svett av. Jeg oppfattet det som moralisering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#257 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Synd på deltakerne i Luksusfellen?Hasselnøtt: Ser poenget. Generelt er vel de fleste uttalelser i kategorien "Jeg bare FATTER ikke at folk gidder å ..." ganske irriterende, om det nå skulle være "høre på sånn bråkete musikk", "kaste bort penger på dyre ferier!" eller "spise sånne fæle tilsetningsstoffer!".
![]() |
#258 |
Dig for victory!
|
Analysen din lenger opp var veldig god, synes jeg. Det du sier her tror jeg også det er noe i - og noen trekker det ganske langt også. Jeg veit i alle fall om flere som har meget god økonomi, men som også er meget sparsommelige, á la firebarnsfamilie med millioninntekter som lurer med madrasser inn på hotellrommet så de slipper å betale for eget rom til tenåringsbarna, som konsekvent holder seg til butikkenes billigmerker, bare handler klær på salg og så videre. |
![]() |
![]() |
![]() |
#259 |
Sliter med tastaturet
Nettopp. Da er vi sikkert nokså enige. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|