Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-01-10, 13:12   #21
Maz
Pauset
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Innlegg: 7.430
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Laminat er ok det så lenge det ikke gir seg ut for å være tre eller stein.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 13:54   #22
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Vi har hatt laminat fra Ikea. Ikke spes fornøyd. Nå skal vi ha heltre fra Ikea. Har tenkt og vurdert og lest masse om det, og jeg er overhodet ikke skeptisk. Ikke i det hele tatt. Jeg gleder meg som en unge.

Vi har hatt heltre benkeplate fra Ikea i 5-6 år nå - kjempefornyd. Vi pusser lett og oljer to ganger i året. Ikke noe pes i det hele tatt.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 14:00   #23
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Hasselnøtt: Man må ikke nødvendigvis ta hele på en gang nei, men det kan vel bli litt skjoldete om resten av benken er blitt veldig tørr. Det jevner seg i så fall ut neste gang man oljer hele, i alle fall har det gjort det her.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 14:01   #24
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.865
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Vi valgte laminat, rett og slett fordi jeg ikke orker å få panikkangst hver gang ungene nærmer seg kjøkkenet med noe flytende. Vi har blitt veldig fornøyde. Når barn og barnebarn er voksne nok bytter vi kanskje. Eller kanskje ikke, for benken er usigelig flott!

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 14:03   #25
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.133
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Jeg synes det er dødsfint med benkeplate i heltre. Kjempelekkert.Men det er nok uaktuelt for oss. Vi søler og holder på,og da er det mye greiere å holde en laminatbenk ren.

Kanskje hvis jeg hadde masse stål eller stein rundt vaskesonen, da kunne jeg ha vurdert det.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 14:06   #26
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.799
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Har heltre og ville aldri valgt det selv (fulgte med på kjøpet da vi kjøpte hus gitt). Mye enklere med laminat, og som en over her sier finnes det mange typer som ikke gir seg ut for å være noe annet enn det er, og det synes jeg er kjempefint. Er ikke glad i å vedlikeholde slike ting. Jada, bare to ganger i året. Bare en gang i året olje verandaen. Bare 10 ganger i året måke oppkjørselen. Bare en gang hvert femte år beise huset. Bare 10 ganger i året vaske bilen. Osv, osv. Har ikke lyst til å bruke så mye tid på alle mulige sånne ting jeg, vil ha tid og ork til barn, familie og venner. Når jeg jobber 100% har jeg ikke det om jeg skal bruke så masse tid til alle mulige sånne praktiske ting.

Derfor velger jeg ALLTID vedlikeholdsfritt hvis det er mulig.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 14:08   #27
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.865
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Opprinnelig lagt inn av oslo78, her.

Derfor velger jeg ALLTID vedlikeholdsfritt hvis det er mulig.

Helt enig. Et viktig poeng for meg er at også barna skal ha det komfortabelt med å bo her. Jeg vet jeg hadde vært brølemamma hvis jeg skulle bekymret meg for heltrebenkeplaten. :innser sine svakheter:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 14:22   #28
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Jeg vet ikke helt hvordan man gjør det i praksis (Det burde jeg nok, men. ), og heller ikke hva det koster, men Formica har FANTASTISKE laminater! Hadde jeg skullet kjøpt ny benkeplate nå hadde jeg kanskje kjøpt i Gloss, eller ColorCore (farge gjennom hele laminaten, slik at det ikke synes så godt med riper, o.l.).

http://www.formica.eu.com/publish/si..._products.html

Hadde jeg hatt råd hadde jeg hverken hatt heltre eller laminat, men Corian.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 14:24   #29
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Opprinnelig lagt inn av Blondie, her.

Helt enig. Et viktig poeng for meg er at også barna skal ha det komfortabelt med å bo her. Jeg vet jeg hadde vært brølemamma hvis jeg skulle bekymret meg for heltrebenkeplaten. :innser sine svakheter:

Jeg anser det ikke som noe som helst problem at Ungen er i nærheten av benken uansett hvor mye heltre den er. Om man har oljet godt, så spiller ikke vannsøl noen som helst rolle med mindre man har latt det stå å flyte i timesvis og det gjør man vel ikke?

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 14:32   #30
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Jeg ville gått for det som er finest. Hva som er finest kommer helt ann på resten av kjøkkeninnredningen, synes jeg. Vi har laminat og er fornøyd med det. Men mulig vi velger heltre ved neste korsvei, det har med sammensetningen og smak å gjøre ikke med vedlikehold. Dvs en laminatbenkeplate med heltre "utsende", ville jeg aldri valgt, da hadde jeg heller gått for heltre.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 15:38   #31
Matilda
Dig for victory!
 
Matilda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Innlegg: 9.341
Blogginnlegg: 44
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg anser det ikke som noe som helst problem at Ungen er i nærheten av benken uansett hvor mye heltre den er. Om man har oljet godt, så spiller ikke vannsøl noen som helst rolle med mindre man har latt det stå å flyte i timesvis og det gjør man vel ikke?

Sånn er det her også, jeg er overhode ikke redd for å bruke benken. Det gjør ingenting om den blir sølt på - det er bare å tørke bort - og noen hakk er da heller ikke så farlig - den ser jo lik ut tvers igjennom.

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 15:45   #32
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg anser det ikke som noe som helst problem at Ungen er i nærheten av benken uansett hvor mye heltre den er. Om man har oljet godt, så spiller ikke vannsøl noen som helst rolle med mindre man har latt det stå å flyte i timesvis og det gjør man vel ikke?

Det er helt rett. Har man oljet skal det MYE vann og vin til før det setter merker. Her vrimler det av stort og smått til enhver tid, og det har gått greit. Guttene baker og kokkelerer før vi kommer fra jobb også, sammen med klassekamerater, og også det har funket.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 15:45   #33
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Skal for øvrig ha benkeplate i stein når jeg flytter om fem uker.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 15:47   #34
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.955
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Vi hadde tre der vi bodde før. Det ble mye vannsøl rundt oppvaskkummen, og det førte til stygge, svarte flekker som ikke gikk bort med sandpapir. Nå har vi laminat, og det passer oss utmerket. Vi har en helt nøytral, helt mørk grå variant som ikke gir seg ut for å være noe annet enn det den er, og jeg synes det er fint.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 15:48   #35
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.955
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg anser det ikke som noe som helst problem at Ungen er i nærheten av benken uansett hvor mye heltre den er. Om man har oljet godt, så spiller ikke vannsøl noen som helst rolle med mindre man har latt det stå å flyte i timesvis og det gjør man vel ikke?

Det kan man godt finne på, jo.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 15:51   #36
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.955
Blogginnlegg: 838
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Hadde jeg hatt råd hadde jeg hverken hatt heltre eller laminat, men Corian.

Signerer! Med istøpt kum!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 15:54   #37
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Opprinnelig lagt inn av Kanina, her.

Signerer! Med istøpt kum!

Det er så lekkert!!

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 17:50   #38
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

En må regne med å betale fra rundt 3.000 kroner per lengdemeter for en standard kjøkkenbenk. I tillegg kommer utskjæringer og tilpasninger.

Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-01-10, 17:52   #39
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.865
Blogginnlegg: 215
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Opprinnelig lagt inn av D'Arcy, her.

Jeg anser det ikke som noe som helst problem at Ungen er i nærheten av benken uansett hvor mye heltre den er. Om man har oljet godt, så spiller ikke vannsøl noen som helst rolle med mindre man har latt det stå å flyte i timesvis og det gjør man vel ikke?

For meg ville bare tanken på at det kunne satt flekker vært lammende. Jeg har litt issues med slike ting. Nå kan jeg imidlertid være helt avslappet fordi jeg vet at de aldri i verden klarer å ødelegge laminaten. Dessuten er den jo mye rimeligere.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-01-10, 14:47   #40
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Benkeplate på kjøkken, treverk eller laminat?

Vi har som sagt heltre på kjøkken og BAD, samt runde bollevasker som er enkelt å søle med. Allikevel er det null problem, og det ser hygienisk, fresht og pent ut.
Hos oss har det ført til at vi er mer bevisste på hvordan vi behandler ting.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12

Sist redigert av Levic : 09-01-10 kl 14:54.
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no