Sv: Man trenger kanskje ikke gifte seg?
Opprinnelig lagt inn av Pappalille, her.
Vi kommer i alle former og farger, og det å diskutere på generellt grunnlag hvem eller hvilke konstellasjoner som utgjør det beste miljøet for barn å vokse opp i, det er litt fruktesløst i mine øyne. På det rent prinsippielle plan derimot er jeg veldig enig med Mim.
Jeg vet ikke om jeg er enig med Mim på det prinsipielle planet en gang, (har sett mange eksempler par som ikke funker som foreldre, og mange eksempler på aleneforeldre som ikke klarer jobben. Homofile foreldre har jeg ingen erfaring med) men ellers er jeg enig med Pappalille.
Og så lurer jeg veldig på hvorfor hun har gitt meg et tyttebær der det står at hun er enig. Er dere ikke ferdig med julefeiringen i kontrollpanelet ennå?
Jeg tillater meg også å bli ganske sjokkert over de som mener at det å gifte seg er et stort steg å ta når man allerede har barn. Vi hadde barn noen år før vi giftet oss og fikk ofte spørsmål om vi ikke "burde" gifte oss snart, for det var jo litt mer "forpliktende." Å skaffe seg barn sammen er ikke helt det samme som å skaffe seg en hamster, selv om enkelte later til å tro det.
|