Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Se resultatene: Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?
Ja 136 55,06%
Nei 51 20,65%
Jeg gjorde før, men nå har jeg sluttet med sånt 50 20,24%
Annet (spesifiser i tråd) 10 4,05%
Deltakere: 247. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-12-09, 18:11   #1
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Setter du pris på en fyllekule i ny og ne?

Jeg kan stille meg bak det første innlegget til Maximillia. Litt susete på en fest kan jeg godt bli, mens fyll er noe annet.

Opprinnelig lagt inn av Maz, her.

Fyllekule for meg betyr å bli dritings. Det har jeg aldri satt pris på for meg har det alltid vært et resultat av feilberegning.

Jeg drakk alkohol første gang som 20-åring, og da i temmelig ordnede former. En periode etter dette var jeg ute med venninner nesten hver helg, noe som også betydde til dels rølpete vorspiel. Ikke en gang da drakk jeg spesielt mye, jeg liker å ha kontroll og stopper stort sett når jeg blir brisen.

De siste åra har jeg vel bare drukket alkohol fire eller fem ganger i året, og da ikke mer enn et glass eller tre hver gang. Nå som jeg er gravid savner jeg i grunnen å ta en fest, men det er nok vel så mye en anledning til å pynte seg, skravling med gode venner og ikke aller minst energi til å holde seg våken til klokka fire jeg savner, det er ikke nødvendigvis alkoholen. Som Acsa nevnte, man kan da gå på fest uten å drikke!

Matilda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 18:13   #2
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir så inn i hampen dårlig dagen derpå, at det ikke er verdt det. Jeg drikker utrolig sjeldent så mye at jeg mister kontrollen, jeg syns det er gøy å være lettere beruset på en fest, men ikke full.

Sist jeg mistet kontrollen på hvor mye jeg drakk var i sommer, da var det mange år siden sist - og aldri, aldri mer.
Når jeg så sier jeg mistet kontrollen, mener jeg ikke at jeg var ravende full - det var høyt inntak av vin over mange timer - men nok til at jeg ble fullere enn hva jeg liker, og mer enn nok til at jeg ble vanvittig dårlig dagen derpå.

Gammel 31-12-09, 22:31   #3
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Inagh, her.

Sist jeg mistet kontrollen på hvor mye jeg drakk var i sommer, da var det mange år siden sist - og aldri, aldri mer.
Når jeg så sier jeg mistet kontrollen, mener jeg ikke at jeg var ravende full - det var høyt inntak av vin over mange timer - men nok til at jeg ble fullere enn hva jeg liker, og mer enn nok til at jeg ble vanvittig dårlig dagen derpå.

Sånn hadde jeg det nå på julebordet med jobben.
Drikker så og si ALDRI, kanskje en rødvinflaske tilsammen på hele sommerferien.
En kombinasjon av at jeg har gått ned mye i vekt, sjelden drikker og tåler
lite gjorde så jeg ble veldig full, de andre på jobben opplevde meg ikke
sååå full, men mannen min og jeg selv merket det veldig.
Det var såpass at jeg ikke husket alt som hadde skjedd

Etter det er jeg litt forsiktig med alkohol, har ikke noe behov heller,
men koser meg gjerne med et glass rødvin en gang i mellom...

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 19:23   #4
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg drakk alt for mye i ungdomstiden (mest før fylte 18 faktisk), og gjorde meg litt ferdig med fyllekuler da tror jeg. Men jeg hadde en viss selvkontroll på tross av mye fyll; Når jeg ble lam i leppa (ikke kjente så godt at jeg bet meg i leppa) så var det bare å sette fra seg ølglasset. Etter at jeg ble gravid med Poden i 2004 kan jeg ikke huske å ha vært ordentlig full en eneste gang. Siden jeg ikke får sove etter bare å ha drukket et vinglass eller en halvliter øl så blir det litt av de samme mekanismene som apan beskriver. Enten får det bli en "skikkelig fest", ellers så kan det være. De siste årene har jeg latt være rett og slett. Jeg har allikevel fått med meg en del festligheter, og hatt det mye gøy. Sånn apropos det Acsa skrev.

Gammel 31-12-09, 19:28   #5
Siw
Twinsouls

Siw sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sørlandet
Siw er populærSiw er populærSiw er populærSiw er populær
Standard

Av og til når jeg er sammen med barndomsvenninne mine

"The way you make mee feel"
Siw er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-09, 20:19   #6
Dali
Glad

Dali sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 33
Dali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelenDali er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg hadde en liten fyllekule 2. juledag. Jeg satte pris på den kl 20, men kl 02 på vei hjem med hodet ut av bilen syns jeg det hele var noe stort tull.

Gammel 31-12-09, 22:27   #7
Tuttan
Superaktiv

Tuttan sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Det glade Sunnmøre
Tuttan er litt kulTuttan er litt kul
Standard

Fyllekule veit eg ikkje om eg vil kalle det, men en herlig fest en gong i blant syns eg er kjekt. Herlig avkobling Oftast i samband om det er ein bra konsert eller liknande da.

Just dance
Tuttan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 03:45   #8
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Drikke seg susete og i godt humør har jeg gjort etter jeg ble voksen, men altfor lenge mellom hver gang. Siste var for to år siden. Da dro jeg hjem klokka 5 om morgenen, mens jeg egentlig skulle være hjemme før klokka 24 (trodde jeg). Utrolig morsomt var det.

Fyllekuler hadde jeg noen få av i ungdommen. Det var nok for min del....

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 10:05   #9
Tåtti
klossemajor

Tåtti sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Æ ser Stjørdal'n
Tåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de flesteTåtti er kulere enn de fleste
Standard

I'm too old for that shit.

Gammel 01-01-10, 10:43   #10
Elise
Ute av drift

Elise sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg liker fyllekuler, men det kan ikke skje for ofte. Jeg er litt på en annen planet enn de barnløse vennene mine, for jeg synes at det er MYE hvis jeg drikker 2 ganger i løpet av en mnd, men de synes ikke det er MYE før man har mer enn 2 ganger per uke.

Jeg kan gjerne bli så full at jeg snøvler og snubler, men det er mye bedre å bare bli såpass at jeg danser, skravler og ler.

Gammel 01-01-10, 10:53   #11
Turte
Latsabb

Turte sin avatar

Turte er litt kulTurte er litt kulTurte er litt kul
Standard

Nope.

Turte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 10:58   #12
krystallklart
Lett rørt

krystallklart sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Gardskjærring igjen
Blogginnlegg: 16
krystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt liktkrystallklart er virkelig godt likt
Standard

En sjelden gang, ja.

Gammel 01-01-10, 11:58   #13
Fruktflua
Sperret

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Down by the water
Fruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de flesteFruktflua er kulere enn de fleste
Standard

Ja, jeg setter definitivt pis på ei kule i ny og ne (3-6) ganger i året. Det er herlig befriende, og som regel er dagen derpå helt allright også.

Fruktflua er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 12:01   #14
Maiden
Fear of the dark

Maiden sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Maiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smartMaiden imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jepp det gjør jeg.

Gammel 01-01-10, 13:02   #15
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Neitakk.
Jeg har vært skikkelig full toppen 5 ganger i mitt liv, og jeg erindrer at det var særdeles oppskrytt. Jeg har dessuten konsumert mer enn nok alkohol til at det kunne ha vært jevnet ut som en normalt forbruk et helt liv, omtrent, heldigvis er det noen år siden og jeg var heldig som ble fanget opp.

Nå kan jeg godt ta meg et par glass vin i godt selskap altså, og litt glad-susete i hodet er jo bare hyggelig når det passer seg slik, men jeg tror det skjer en gang hvert 3. år eller noe.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 13:18   #16
safran
saftig

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Majsa, her.

Å. Betyr det at jeg begynner å bli en sånn teit voksen dame som tror hun er i tyveårene helt til ungene blir så store at de (f.eks. ved lunsjbordet på Gran Canaria-ferie, etter mitt tredje glass sangria) forteller meg at det var et par tiår siden?

Jeg håper da inderlig ikke det.

Gammel 01-01-10, 16:40   #17
jane
Har ikke tittel

jane sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
jane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de flestejane er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker å kose meg når jeg drikker alkohol. Fyll liker jeg absolutt ikke. Så nei, fyllekuler blir aldri satt pris på her i huset, eller andre steder.

Fest kan jeg godt sette pris på, men fest for meg er ikke det samme som fyll.

jane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 19:28   #18
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ja, og særlig sammen med en del av de eminente FP-damene.

Gammel 01-01-10, 19:39   #19
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet

Hasselnøtt sin avatar

Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Ja, det gjør jeg, men jeg definrer det ikke som fyllekule. Det gidder jeg ikke lenger; å være overstadig beruset der alt er gøy. Men å drikke meg lettere brisen med gode venner til langt ute i de små nattetimer, det gjør jeg gjerne.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-10, 20:27   #20
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Ja, og særlig sammen med en del av de eminente FP-damene.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:42.