Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Din beste brune saus?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-12-09, 11:32   #41
Crimina
L.F.C. supporter
 
Crimina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: I bunnen
Innlegg: 3.858
Blogginnlegg: 110
Crimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de flesteCrimina er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Din beste brune saus?

Jeg bruker aldri sukkerkulør. Min saus er alltid lysebrun og smaker kjempenydelig. Jeg bruker sjyen fra langpanna, blander mel og vann og heller dette i sjyen til sausen blir passe tykk. Så smaker jeg til med salt og pepper.

__________________
YNWA


Stolt mamma til 8 flotte skapninger.
Crimina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-12-09, 13:38   #42
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste brune saus?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Ang. margarin/smør... Jeg bare lurer- er Bremykt ok ? Liker meierismør veldig godt, men det blir så hardt.... margarin bruker vi ikke.

Bremykt er hvertfall bedre enn margarin, men jeg holder meg unna det også, er ikke så sikker på den oljen som er oppi. Bruker helst bare kaldpressede oljer.
Vi har alltid meierismøret (bordpakningen) i brødskuffen, så det er mykt hele tiden. Det holder seg fint i en uke hvertfall, sikkert lenger også. Vi bruker hvertfall 1 pakke i uka da, så det ligger ikke lenge her.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 09:51   #43
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.798
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Din beste brune saus?

Takk for svaret, Iset Jeg tror jeg skal gjøre som du etterhvert. Må bare få brukt opp de to pakkene med bremykt jeg har i kjøleskapet først
Problemet er at resten av familien når de ser smør ute, er snar med å sette det inn i kjøleskapet igjen, så dermed står jeg der....

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-12-09, 09:54   #44
Dixie Diner
Nymotens gammeldags
 
Dixie Diner sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Innlegg: 43.980
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Din beste brune saus?

Opprinnelig lagt inn av gnuri, her.

Problemet er at resten av familien når de ser smør ute, er snar med å sette det inn i kjøleskapet igjen, så dermed står jeg der....

Det skjedde noen ganger her også i begynnelsen, men så skjønte de jo etterhvert at de ikke skulle det, nå er vi så vant med at smøret skal være i brødskuffen at det så og si aldri skjer, bare om mannen min er veldig distré en morgen. Alt blir en vane. Men skulle du stå der med knallhardt smør, kan du ta en dæsj og mikre i 1-2 sekunder.

__________________
I stepped on a cornflake, now I'm a cereal killer.
Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no